Tilbage til HIFI4ALL.DK 4. juni 2026 | 14:55   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Digital lyd
 HIFI4ALL Forum : Digital lyd
Emne Emne: Defekt forstærker. Rep/ny Tripath? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Nissemanden
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 04 Oktober 2009
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Sendt: 29 September 2011 kl. 16:42 | IP-adresse registreret  

Jeg har købt dette sæt i Kina, hvor jeg skal bo det næste halve år. Sættet var sat ned fra 2000,- til 150,- grundet en del fejl og mangler.
ingen fjernbetjening, manglende kabler, ingen embalage og volumeknappen var trykket igennem (WTF?).

Nu er jeg nået dertil, hvor jeg har fået det hele sluttet til :) - men ingen lyd

Således opfører det sig:
Når jeg tænder kommer der et lille knald i højtalerne. Det betyder vel at trafoen er ok?
Jeg kan tilsyneladende styre alt. Volumen, indgang, dvd åbne/lukke osv.

Mit eget bud er at det er indgangene der er røget? nogen (nem) måde at tjekke det på? Der er ingen brum når man rører ved minijackstikket på et minijack->rca kabel.
Kan billeder af indmaden evt. hjælpe?

Hvis det ender med at være mega bøvl, kunne jeg overveje en Tripath forstærker. Ville jeg kunne genbruge Phillips trafo, som virker relativt stor? Det kræver vel at jeg kender udgangsspændingen?
Budget er op til ca. 500,- afhængigt af om det er værd at tage med hjem igen. Forslag?
Til top Vis Nissemanden's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Nissemanden

Nissemanden
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 01 Oktober 2011 kl. 03:30 | IP-adresse registreret  

Hej igen. Overskriften er ændret for at lokke lidt flere til.

Indersiden af forstærkeren ser således ud. Mange af de små dimser (capasitorer?) er bøjede, men det ser ud til at der er kontakt. Ligeledes er alle lodninger på printet pæne - og der er ikke noget som man kan se er brændt af.
Det hvide snask er vist bare en enorm klat lim?

Men konklussionen bliver jo nok hurtigt, at det er der ikke så meget at gøre ved? Er der noget der er værd at teste?

Transformeren har en del forskellige output
24 V, 18V, 16V og 5V.
Det er vel ret brugbart i forhold til en Tripath forstærker? Jeg kigger mest på TK2050 - da jeg tvivler på at følsomheden på de højtalere jeg har er høj. TK2050 skal vel bare bruge 24 V delen af transformeren? Hvad med strømstyrken? mener der står 3-5 A på strømforsyningen.
Hvad med denne? den er jo ikke dyrere? og jeg får sikkert brug for flere kanaler når jeg kommer hjem - hvad har den ikke?.

Kjeldsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 Maj 2003
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 26 Oktober 2011 kl. 15:54 | IP-adresse registreret  

Det er meget smart med så mange forsyningsspæninger, men de er næppe alle klar til at aflevere 5 ampere. Det er kun den spænding der har været til den defekte forstærkerdel, og dermed kun den du kan bruge
Til top Vis Kjeldsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kjeldsen

Nissemanden
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 26 Oktober 2011 kl. 17:39 | IP-adresse registreret  

Alle de forskellige spændinger var tilsluttet boarded. Alt fik støm gennem den inkl. dvd afspilleren, displays osv.

18 V ledningerne var seperat og væsentligt tykkere end de andre - så mon ikke den gik til selve forstærkeren?
Stømforsyningen er meget midlertdig - skal ikke med hjem fra Kina - men den skal virke.

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes