| Sendt: 24 Oktober 2011 kl. 19:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Mads,
Jeg har forsøgt lidt med mine egne erfaringer.
Ad 1. Du kan vælge en hvilken som helst forstærker, bl.a. Sonos egen 2 x 55 W. Den lyder faktisk helt godt - den har
også line-in for HTPC. Desværre er lyden ud via minijack sandsynligvis en katastrofe
Ad 2. Ja Sonos er MEGET smartere, kan IKKE Airplay (så vidt jeg ved)
Ad 3. Jeg har selv Mini Pods i mit sekundære lytterum (med en Sonos 2 x 55 W) og med hensyn til WAF er det klart
nr. 1 MEN mht. til lyden er mine Dali 3A fra slut firserne overlegne....Lyden fra Pods er dog ganske fin og husk at, den
vigtigste musik er den du får hørt!
Ad. 4 Ingen erfaring, men jeg hørte med en Dali Ikon Sub i HFK og det var OK.
Ad. 5 Se ovenfor under 2
Ad. 6 se under 1 - dog kan der være lidt problemer med synkroniseringen. (Lip Sync)
Baseret på mine egne erfaringer ville jeg investere i følgende, hvis jeg gik efter bedste lyd (med dine ønsker så vidt
muligt opfyldt):
- En USB DAC så kan du spille musikken fra din HTPC digitalt, med ekstra optisk indgang for senere udvidelse med en
Apple TV
- En Sonos ZP90 (uden forstærker)
- En god brugt forstærker til 1500-3000 DKK
- Højtalere som du kan holde ud at se på og en lyd som du kan lide - kunne være Dali Lektor 2, Dali IKON 1 eller
B&W 685, vægmonteret for at gøre konen glad. Spar sub'en med mindre du er helt vild med actionfilm. Prøv at
hænge dem i ørehøjde, på væggen på hver sin side af TV'et, det giver klart bedre lyd.
- Et abonnement hos Spotify eller Rhapsody (sidstnævnte kræver lidt fingerfærdighed men kan købes, hvis du
registrerer dig med din Sonos i USA). Dette vil gøre det utroligt nemt at spille musik og den bedste musik er som før
sagt den du får hørt!
Good luck
__________________ Mvh.
Kenneth
|