Tilbage til HIFI4ALL.DK 8. juni 2026 | 23:12   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Digital lyd
 HIFI4ALL Forum : Digital lyd
Emne Emne: M2Tech hiFace oplevelse (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 3
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
D A O
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 Februar 2010
Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline
Sendt: 10 November 2011 kl. 21:02 | IP-adresse registreret  

M2TECH hiFace : De ca 800 kroner er da godt nok givet ud til noget værdifuldt, Min gammel Sony XA50ES CD afspiller kan godt gå på pension :-))

Jo jo den klinger bestemt stadig godt, det fik jeg at mærke da jeg prøvede min DENON DBP-1611UD Blu-ray afspiller, som da også lød godt, men bare ikke evnede det halv i klang af min CD afspiller

Havde ellers tænkt mig at skulle bruge den som medie player, men af en eller anden grund så er det signal der kommer ud af
DENON DBP-1611UD SPDIF bare ikke i så høj en kvalitet som min XA50ES også selv om sidste nævnte er af noget ældre dato.

En her inden anbefalede mig hiFace fra m2tech og jeg begyndte at læse og undersøge, men blev lidt bange da flere skrev at den ikke virkede med en AMD CPU/MB, fordi jeg havde da lige købt en MEDION® AKOYA® P6512 (MD 98380) til små 3000 kroner.

Men jeg tænkte for under 1000 kroner får man ikke meget HIFI og slet ikke noget der ligner Audiophile udstyr.
Bestilt og modtaget afprøvet og kan kun sige at jeg er forbløffet over den klang der kommer ud !!
Kan kun skrive at klangen er meget ægte.

MEDION® AKOYA® P6512 : AMD Athlon™ X2 P320 Processor, Original Windows® 7 Home Premium, ATI Mobility Radeon™ HD 5470 DirectX® 11 Grafik, 500 GB harddisk, 4 GB RAM, HDMI, DVD-Brænder, non-glare HD skærm 15,6"

Ja det lignede et fejl køb, i det mindste hvis den skulle bruge som audio player, men efter at hiFace blev sat til og jeg lyttede til de nummer jeg havde hentet som sampler fra
1) http://www.2l.no/hires/index.html
2) http://01688cb.netsolhost.com/samplerdownload/
Jeg er kun positiv overrasket (meget af 1), fordi det lyder godt, ja rigtig godt, med rum og perspektiv og og og

Fakta er at det handler ikke om det er en AMD/Intel CPU eller om det er et AMD/Intel MotherBoard, men helt andre faktorer der må være afgørende om det virker eller ej for alle. (min erfaring er)
1) En vigtig regel ved install af USB udstyr er at hardvære ikke må være tilsluttet når driver indstalleres !
2) Softwaren skal installeres på Administrater niveau, altså ikke noget med bare at dobbelt klik og tro det virker. "Kør som Administrator" da processen skal arbejde tæt på kerne processerne.

Ved mig virkede det lige med det sammen, når hiFace var sat i USB porten, oplyste den egenskaber "24 bit / 192 kHz"

Andet udstyr jeg har er LYNGDORF TDAI-2200 RP, MartinLogan Odyssey og min SONY XA50ES. og nu også MEDION® AKOYA® P6512 med m2tech hiFace tilsluttet via USB til SPDIF med resten af mit anlæg.

Det var min oplevelse, måske andre vil dele deres, med sådanne en hiFace og føler nu at jeg kan udskyde at skulle investere i en ny bedre CD afspiller + jeg får mulighed for at pakke alle mine CDer ned og kun have dem liggende på en harddisk :-)

Husk stor og flot musik skal høres på hjemme kasserne, fordi ved koncerter er der mest skrig, skrål og larm, undtagen når det er klassisk :o)

Digital_Thor
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 Maj 2010
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 10 November 2011 kl. 21:24 | IP-adresse registreret  

Kanon. godt du er glad for dit køb og at det virker i dit setup

jeg har selv M2tech's lille enhed i en bærbar. Og mit eneste lille problem er at den SMPS der hører til min bærbar, laver lidt
støj når jeg skruer over kl 9. Men det er ikke slemt. og al andet virker kanon.

har godt læst en masse om Logitech touch og Zonos. Men de skal ifølge flere åbenbart modificeres før de er værd at spille tid
på. og så kommer man nemt op i nærheden af 4-5000 kr før man er færdig, bare for at spille lidt flac filer, som Touchen,
ydermere dårligt nok har processorkraft nok til at håndtere. Så skal man først have en server der pakker dem ud og derefter
sender dem via ethernet, som i forvejen er for støjfyldt til at det virker ordenligt. Damn!   
En brugt bærbar + en brugt M2tech. kan klares for ca 2-2500kr. Så mangler man godt nok betjeningscomforten. men det
handler jo mest om hvor tit man skifter nummer, hvis man skal skærer det ind til benet

Jeg kunne godt tænke mig at der var en simpel afspiller med linux kode på, med KUN 2 stik. og det skulle være USB begge 2.
et til HDD og et til M2tech'en. ingen skærm, eller wifi, eller andet fis, som forstyrre eller laver problemer med fjollet software,
som blot kommer i vejen når det gælder reel hifi. så skulle der være en gedign fjernbetjening til, med en playlist, som kunne
loades, igen via usb, første gang musikken bliver loadet. så er den ged barberet. Jo måske lige en fin lille linær PSU til at
trække dyret.
Se det ville være fedt. i hvert fald for os lyd nørder, der sætter lyd over gimmicks

Det er ikke brok det her. og ret mig endelig hvis i har konstruktive input, uden at vi kommer til at stjæle eller sidetracke
trådstarters fine indlæg.
Til top Vis Digital_Thor's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Digital_Thor

Clemensen2k
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 Juli 2010
Lokalitet: Jylland
Sendt: 10 November 2011 kl. 22:23 | IP-adresse registreret  

Digital_Thor skrev:
Så mangler man godt nok betjeningscomforten. men det
handler jo mest om hvor tit man skifter nummer, hvis man skal skærer det ind til benet   

foobar2000 og Iphone med en app til 16 kroner - så er der remote.
Til top Vis Clemensen2k's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Clemensen2k

LoudandClear
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske!

Bruger siden: 27 Februar 2011
Lokalitet: København
Sendt: 10 November 2011 kl. 22:30 | IP-adresse registreret  

jeg har ikke prøvet den og læste lige lidt med her, jeg tænker bare den fylder utroligt meget og jeg ville være bange for at
støde til den hvis man som jeg gerne surfer lidt i biblioteket med musik, og ville det ikke (teknisk set) give bedre lyd at sætte et
usbforlænge i computeren og så de 3 meter der skal til hen til HiFace M2tech'en hvori der sidder et nice coax kabel på ca 0,5
meter for bedste forbindelse?

det er blot et forslag, og det jeg egentlig prøver at sige er: vil det ikke give bedre lyd at trække et usb forlængerkabel end et
alt for langt coax kabel?

undskyld den dårlige forklaring jeg har lagt hjernen i mine studiebøger
Til top Vis LoudandClear's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af LoudandClear

Digital_Thor
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 10 November 2011 kl. 22:32 | IP-adresse registreret  

Clemensen2k skrev:
Digital_Thor skrev:
Så mangler man godt nok betjeningscomforten. men det

foobar2000 og Iphone med en app til 16 kroner - så er der remote.

Fedt.... så mangler jeg bare lige at finde en android-fjernbetjening som ikke er en telefon. Har simpelthen ikke lyst til at
betale
mellem 3500-7000 kr for en telefon, bare for at få en fjernbetjening. Men hvis jeg alligevel gerne ville have, eller allerede
have en Iphone. så er det et kanon forslag
Men pt er er jeg fint tilfreds med en SE Naite til 100kr.
måske en mini-bærbar med en atom processor og ssd. så har man en yderst støjsvag og minimalt
strømslugende løsning.
ja hvis man gerne vil bruge penge, så er der masser af forslag derude. Det svære er at få det hele til at spille, uden bare at
hoste uhæmmet op med grunkerne
Til top Vis Digital_Thor's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Digital_Thor

CianDK
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 September 2003
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Sendt: 10 November 2011 kl. 23:48 | IP-adresse registreret  

Jeg bruger en JKDAC, som er en lille kasse med en modificeret hiFace med indbygget Sabre DAC samt indbygget LifePo4
batterier og lader. Den kører ca. 8 timer pr. opladning, men eftersom strømforsyningen bliver koblet fra når man tænder for
den, kan man bare have den sat til hele tiden. Den har USB ind og RCA ud - super simpel. Den koster €500! Og den spiller helt
100 % lige op med min BAT rør Cd afspiller!

Om man så kan leve med hele FLAC cirkuset (med ripping, metadata som kludrer, ekstra hard diske, backups osv) er så en hel
anden sag. Jplay med en masse RAM er iøvrigt at foretrække som afspiller på windoze systemer lader jeg mig fortællle.

Det spiller helt utroligt godt til pengene. Kan varmt anbefales herfra.
Til top Vis CianDK's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af CianDK

D A O
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 11 November 2011 kl. 01:12 | IP-adresse registreret  

Digital_Thor skrev:

jeg har selv M2tech's lille enhed i en bærbar. Og mit eneste lille problem er at den SMPS der hører til min bærbar, laver lidt

.

Der er mange veje til god lyd og simple løsninger er der jo altid, hvad med at lade den kører på batteri når du lytter :-)

Tak for svar   

D A O
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 11 November 2011 kl. 01:16 | IP-adresse registreret  

Super ide med iPhone, kan man så også bruge sin iPad til det ?

Ville være mega smart når man har en liggende.

der er to måder at gøre ting på, rigtig og forkert og så lidt held

http://magnatune.com/   også et sted med musik til en fornuftig pris (flac & wav)

D A O
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 11 November 2011 kl. 01:40 | IP-adresse registreret  

CianDK skrev:
Jeg bruger en JKDAC, som er en lille kasse med en modificeret hiFace med indbygget Sabre DAC samt indbygget LifePo4
batterier og lader. Den kører ca. 8 timer pr. opladning, men eftersom strømforsyningen bliver koblet fra når man tænder for
den, kan man bare have den sat til hele tiden. Den har USB ind og RCA ud - super simpel. Den koster €500! Og den spiller helt
100 % lige op med min BAT rør Cd afspiller!

Den mods har jeg også haft kig på, nok nærmer MK3 JKSPDIF men prisen :(
http://sites.google.com/site/hifacemods/home/mk3-hiface
Bliver måske mit næste køb, hvis

ginger
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Dobb.prof. Slowon/Granberg osv.

Bruger siden: 10 Marts 2011
Lokalitet: Fyn Øst
Sendt: 11 November 2011 kl. 02:30 | IP-adresse registreret  

vildt hvis lovprisningerne holder
en hiface med indbygget dac på batteri for 3000kr!!
sælger sgu min audio note dac asap

nogen købere??
Til top Vis ginger's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ginger

D A O
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 11 November 2011 kl. 02:48 | IP-adresse registreret  

ginger skrev:
vildt hvis lovprisningerne holder en hiface med indbygget dac på batteri for 3000kr!!sælger sgu min audio note dac asapnogen købere??

Tænker du på JKDAC32 ?
http://sites.google.com/site/hifacemods/home/jkdac32
Ja den ser spændende ud på rigtig mange måder !

er jo faktisk heller ikke dyr, jeg er nok bare lidt mistroisk over for nyt jeg ikke helt ved hvad er og ikke har mulighed for at lytte til først !

D A O
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 11 November 2011 kl. 02:55 | IP-adresse registreret  

Har et spørgsmål,
JK nævner at man kan prøve at bruge "RF Attenuators" på sin SPDIF udgang, det kunne måske ændre adfærd over for modtagers SPDIF indgang ! Nogen der har prøvet dette praktisk på jeres udstyr ? ?
http://sites.google.com/site/hifacemods/home/rf-attenuators

ginger
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Dobb.prof. Slowon/Granberg osv.

Bruger siden: 10 Marts 2011
Lokalitet: Fyn Øst
Sendt: 11 November 2011 kl. 10:19 | IP-adresse registreret  

http://sites.google.com/site/hifacemods/home/hiface-dac

Til top Vis ginger's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ginger

Frankie
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 December 2003
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 11 November 2011 kl. 10:43 | IP-adresse registreret  

Digital_Thor skrev:

har godt læst en masse om Logitech touch og Zonos. Men de skal ifølge flere åbenbart modificeres før de er værd at spille tid
på. og så kommer man nemt op i nærheden af 4-5000 kr før man er færdig, bare for at spille lidt flac filer, som Touchen,
ydermere dårligt nok har processorkraft nok til at håndtere. Så skal man først have en server der pakker dem ud og derefter
sender dem via ethernet, som i forvejen er for støjfyldt til at det virker ordenligt. Damn!   
En brugt bærbar + en brugt M2tech. kan klares for ca 2-2500kr. Så mangler man godt nok betjeningscomforten. men det

Jeg kunne godt tænke mig at der var en simpel afspiller med linux kode på, med KUN 2 stik. og det skulle være USB begge 2.
et til HDD og et til M2tech'en. ingen skærm, eller wifi, eller andet fis, som forstyrre eller laver problemer med fjollet software,
som blot kommer i vejen når det gælder reel hifi. så skulle der være en gedign fjernbetjening til, med en playlist, som kunne
loades, igen via usb, første gang musikken bliver loadet. så er den ged barberet. Jo måske lige en fin lille linær PSU til at
trække dyret.
Se det ville være fedt. i hvert fald for os lyd nørder, der sætter lyd over gimmicks

Det er ikke brok det her. og ret mig endelig hvis i har konstruktive input, uden at vi kommer til at stjæle eller sidetracke

Tror du skulle prøve J River Media Center inden du "ikke" brokker dig !

Til top Vis Frankie's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Frankie

Digital_Thor
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 11 November 2011 kl. 11:28 | IP-adresse registreret  

Frankie skrev:

Digital_Thor skrev:
Kanon. godt du er glad for dit køb og at det virker i dit setup smileys/smiley4.gif"> jeg har selv M2tech's lille enhed i en bærbar. Og mit eneste lille problem er at den SMPS der hører
til min bærbar, laver lidt støj når jeg skruer over kl 9. Men det er ikke slemt. og al andet virker kanon. har godt læst en
masse om Logitech touch og Zonos. Men de skal ifølge flere åbenbart modificeres før de er værd at spille tid på. og så
kommer man nemt op i nærheden af 4-5000 kr før man er færdig, bare for at spille lidt flac filer, som Touchen, ydermere
dårligt nok har processorkraft nok til at håndtere. Så skal man først have en server der pakker dem ud og derefter sender
dem via ethernet, som i forvejen er for støjfyldt til at det virker ordenligt. Damn!    En brugt bærbar + en brugt M2tech. kan
klares for ca 2-2500kr. Så mangler man godt nok betjeningscomforten. men det handler jo mest om hvor tit man skifter
nummer, hvis man skal skærer det ind til benet Jeg kunne godt tænke mig at der
var en simpel afspiller med linux kode på, med KUN 2 stik. og det skulle være USB begge 2. et til HDD og et til M2tech'en.
ingen skærm, eller wifi, eller andet fis, som forstyrre eller laver problemer med fjollet software, som blot kommer i vejen
når det gælder reel hifi. så skulle der være en gedign fjernbetjening til, med en playlist, som kunne loades, igen via usb,
første gang musikken bliver loadet. så er den ged barberet. Jo måske lige en fin lille linær PSU til at trække dyret. Se det
ville være fedt. i hvert fald for os lyd nørder, der sætter lyd over gimmicks Det er
ikke brok det her. og ret mig endelig hvis i har konstruktive input, uden at vi kommer til at stjæle eller sidetracke

Ok... det prøver jeg.... kan ellers godt lide "ikke" at brokke mig

D A O
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 11 November 2011 kl. 11:44 | IP-adresse registreret  

Bare lige lidt almen viden om de kabler man skal bruge

Fandt denne her formel på nettet om de frekvenser der kommer ud af en SPDIF udgang

16 bit 44100 = Hz
44,100Hz stream will actually consist of 32 bits per subframe * 2 clocks per bit * 2 channels * 44,100 samples per second gives a S/PDIF signaling rate of 5,644,800 Hz.

24 bit / 192000hz
192.000Hz stream will actually consist of 48 bits per subframe * 2 clocks per bit * 2 channels * 192.000 samples per second gives a S/PDIF signaling rate of 36.864.000 Hz.

32 bit / 384000hz
384.000Hz stream will actually consist of 64 bits per subframe * 2 clocks per bit * 2 channels * 384.000 samples per second gives a S/PDIF signaling rate of 98.304.000 Hz.

Det er jo nærmest antenne kabler man skal anskaffe og måske endda helt uden knæk af nogen art, fordi man er jo oppe på FM båndet ved den sidste og jeg tvivler lidt på at RCA/Phone stik er det helt rigtige, nok helst BNC eller bedre.

source
http://ec2-122-248-210-243.ap-southeast-1.compute.amazonaws. com/mediawiki/index.php/SPDIF_out

De bedste Digitale HIFI hilsner

Frankie
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 December 2003
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 11 November 2011 kl. 12:06 | IP-adresse registreret  

Digital_Thor skrev:
Frankie skrev:

Digital_Thor skrev:
Kanon. godt du er glad for dit køb og at det virker i dit setup smileys/smiley4.gif"> jeg har selv M2tech's lille enhed i en bærbar. Og mit eneste lille problem er at den SMPS der hører
til min bærbar, laver lidt støj når jeg skruer over kl 9. Men det er ikke slemt. og al andet virker kanon. har godt læst en
masse om Logitech touch og Zonos. Men de skal ifølge flere åbenbart modificeres før de er værd at spille tid på. og så
kommer man nemt op i nærheden af 4-5000 kr før man er færdig, bare for at spille lidt flac filer, som Touchen, ydermere
dårligt nok har processorkraft nok til at håndtere. Så skal man først have en server der pakker dem ud og derefter sender
dem via ethernet, som i forvejen er for støjfyldt til at det virker ordenligt. Damn!    En brugt bærbar + en brugt M2tech. kan
klares for ca 2-2500kr. Så mangler man godt nok betjeningscomforten. men det handler jo mest om hvor tit man skifter
nummer, hvis man skal skærer det ind til benet Jeg kunne godt tænke mig at der
var en simpel afspiller med linux kode på, med KUN 2 stik. og det skulle være USB begge 2. et til HDD og et til M2tech'en.
ingen skærm, eller wifi, eller andet fis, som forstyrre eller laver problemer med fjollet software, som blot kommer i vejen
når det gælder reel hifi. så skulle der være en gedign fjernbetjening til, med en playlist, som kunne loades, igen via usb,
første gang musikken bliver loadet. så er den ged barberet. Jo måske lige en fin lille linær PSU til at trække dyret. Se det
ville være fedt. i hvert fald for os lyd nørder, der sætter lyd over gimmicks Det er
ikke brok det her. og ret mig endelig hvis i har konstruktive input, uden at vi kommer til at stjæle eller sidetracke

Ok... det prøver jeg.... kan ellers godt lide "ikke" at brokke mig

Kanon  jeg bruger selv en HighFace og har gjort det længe ..... spiller rigtig godt selv med software !  J River har MANGE forskellige måder at afvikle digital lyd på afhængig af styresystem ! Prøv at se mit setup her : http://www.avtainment.dk/forum/frankies-setup_topic913.html? KW=Frankie   Du kan prøve J River gratis i 30 dage og det kan STÆRKT anbefales !

Til top Vis Frankie's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Frankie

Digital_Thor
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 11 November 2011 kl. 12:19 | IP-adresse registreret  

Er der så nogen som har set denne mod:
http://www.head-fi.org/t/498151/m2tech-hiface-mods-and-discu ssions/75

Istedet for at splitte selve m2tech'en ad... tænkte jeg på at tage et billigt USB-kabel og skære det forsigtigt op, lokalisere
GND og +5v, eller slå det op på nettet:
http://usb-facts.com/

Så ville jeg lave en lille fin linær forsyning, som f.eks denne her. Kør lidt ned på siden.
http://www.avtainment.dk/forum/squeezebox-touch_topic109_pag e6.html

Jeg mener så at der mangler en 200-300 nF på ud- og indgang for at undgå sving. Desuden kunne man evt. sætte en diode
over 7805'eren for at sikre afladning, når man tager strømmen fra.

Vender tilbage i næste uge, når jeg har tid. Så kan jeg evt. poste nogle billeder af en moddet USB-ledning. hvis det har
nogen interesse.

CianDK
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 September 2003
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Sendt: 11 November 2011 kl. 12:24 | IP-adresse registreret  

D A O skrev:
ginger skrev:
vildt hvis lovprisningerne holder en hiface med indbygget dac på batteri for 3000kr!!sælger sgu min audio note dac asapnogen købere??

Tænker du på JKDAC32 ?
http://sites.google.com/site/hifacemods/home/jkdac32
Ja den ser spændende ud på rigtig mange måder !

er jo faktisk heller ikke dyr, jeg er nok bare lidt mistroisk over for nyt jeg ikke helt ved hvad er og ikke har mulighed for at lytte til først !

En gut på vores forum her i Irland har lige solgt sin Young DAC efter at have haft JKDAC32 på prøve.  Næste direkte udfordring for JKDAC32 bliver et fuldt dCS stack.

Hvis jeg får mulighed for at være med til denne lytteaften, skal jeg nok lige give et praj.

Jeg har selv hørt JK demonstrere attenuators virkning på SPdif og jeg synes godt jeg kan høre forskel.
Til top Vis CianDK's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af CianDK

D A O
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 11 November 2011 kl. 15:01 | IP-adresse registreret  

CianDK skrev:

En gut på vores forum her i Irland har lige solgt sin Young DAC efter at have haft JKDAC32 på prøve.  Næste direkte udfordring for JKDAC32 bliver et fuldt dCS stack. Hvis jeg får mulighed for at være med til denne lytteaften, skal jeg nok lige give et praj.Jeg har selv hørt JK demonstrere attenuators virkning på SPdif og jeg synes godt jeg kan høre forskel.

http://www.enjoythemusic.com/magazine/equipment/0210/m2tech_ hiface_usb.htm
Denne test nævner noget med forskelle mellem RCA og BNC så måske er der noget om snakken ...

Tak for indspark, nu er det jo en RCA udgave jeg har købt, men derfor kan man vel godt lege lidt med attenuators :-)

>JKDAC32 bliver et fuldt dCS stack
Ved ikke lige hvad du mener med dette ?

Side af 3 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum