Forfatter |
|
D A O Forum Bruger

Bruger siden: 08 Februar 2010 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 2465
|
Sendt: 26 November 2011 kl. 23:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
HEJ
Går udfra at flere af Jer henter musik fra nettet, ja jeg har da fundet flere tips her inden !
http://www.qobuz.com/
https://www.hdtracks.com/
http://www.2l.no/
Men jeg fandt ud af
http://www.dacapo-records.dk/da/ og endda i helt op i 192K 24 bit
Har lige hentet fra dacapo-records.dk
Klaverværker Vol. 2 Rued Langgaard i 24 bit / 192k og det lyder rigtig godt :-)
Klaverværker Vol. 2 - Berit Johansen Tange, klaver - Rued Langgaard, komponist
også et tip her inden :-)
Kender I flere steder man kan hente fra og gerne danske, ?
For mig var det en skuffelse at forsøge at bestille fra de to første, jeg ville have
Keith Jarrett Köln Concert i 24 bit/96k - men "nej" den solgte de ikke til mig i Danmark, og så var jeg mobset :o)
+ nogle flere, men eller flere af dem måtte jeg ikke købe her fra Norden ... Mystisk
har også et andet spørgsmål, er der her HIFI ?
Aria & Recitativo: "Tra le fiamme" Maria Bayo
Musikken er jo fra YT egne frie samling af musik, jeg har så rippet musikken via Opera cache, ffmpeg og dermed lavet en
WAV fil (som i sig selv er upsamplet), for mine øre er det flot lyd.
__________________ vh Hans Lund
diyaudio.dk Blog
G+
|
Til top |
|
|
callesoroe Forum Bruger

Bruger siden: 30 August 2003 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 760
|
Sendt: 27 November 2011 kl. 11:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
D A O skrev:
HEJ
Går udfra at flere af Jer henter musik fra nettet, ja jeg ahr da fundet flere tips her inden !
http://www.qobuz.com/ https://www.hdtracks.com/ http://www.2l.no/
Men jeg fandt ud af http://www.dacapo-records.dk/da/ og endda i helt op i 192K 24 bit
Har lige hentet fra dacapo-records.dk Klaverværker Vol. 2 Rued Langgaard i 24 bit / 192k og det lyder rigtig godt :-) Klaverværker Vol. 2 - Berit Johansen Tange, klaver - Rued Langgaard, komponist også et tip her inden :-)
Kender I flere steder man kan hente fra og gerne danske, ?
For mig var det en skuffelse at forsøge at bestille fra de to første, jeg ville have Keith Jarrett Köln Concert i 24 bit/96k - men "nej" den solgte de ikke til mig i Danmark, og så var jeg mobset :o) + nogle flere, men eller flere af dem måtte jeg ikke købe her fra Norden ... Mystisk
har også et andet spørgsmål, er der her HIFI ? Aria & Recitativo: "Tra le fiamme" Maria Bayo Musikken er jo fra YT egne frie samling af musik, jeg har så rippet musikken via Opera cache, ffmpeg og dermed lavet en WAV fil (som i sig selv er upsamplet), for mine øre er det flot lyd.
|
|
|
Keith Jarret kan du få på HDTRACKS.COM i 24/96 . Du skal bare have en paypal konto, så kan du godt købe selvom du er fra Danmark.. ;) __________________ Callesoroe
|
Til top |
|
|
D A O Forum Bruger

|
Sendt: 27 November 2011 kl. 14:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
callesoroe skrev:
Keith Jarret kan du få på HDTRACKS.COM i 24/96 . Du skal bare have en paypal konto, så kan du godt købe selvom du er fra
Danmark.. ;) |
|
|
Tak for tip callesoroe
Måske var jeg bare for hurtig til at tænke mit :-)
diyaudio.dk Blog
G+
|
Til top |
|
|
ginger Udelukket fra forum

Dobb.prof. Slowon/Granberg osv.
Bruger siden: 10 Marts 2011 Lokalitet: Fyn Øst
Status: Offline Indlæg: 267
|
Sendt: 27 November 2011 kl. 14:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
mere interessant hvor man kan hente den slags gratis !?
|
Til top |
|
|
janils Branchemedlem

Pladespilleren.dk
Bruger siden: 02 Januar 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 3096
|
Sendt: 27 November 2011 kl. 15:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har PayPal, men det er endnu ikke lykkedes mig at få "hul" på HD-Tracks. De aviser mig hver gang fordi jeg ikke bor i USA. Hvordan gør man?
B&W samt Linn records har også HD-filer. Hvis man køber deres produkter får man gratis adgang i et stykke tid. Derefter koster det penge.
__________________ Jan Nielsen
Music is all about the groove, and you don't find grooves on a cd......
|
Til top |
|
|
janils Branchemedlem

Pladespilleren.dk
|
Sendt: 27 November 2011 kl. 16:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
ginger skrev:
mere interessant hvor man kan hente den slags gratis !?
|
|
|
Vi snakker højkvalietets lydfiler - ikke MP3! Sidstnævnte kan du få masser af gratis. Kvalitet har altid kostet og musikerne skal jo også have smør på brødet. Leverer du dit arbejde gratis? __________________ Jan Nielsen
|
Til top |
|
|
Maniq Forum Bruger

Bruger siden: 06 Juli 2011 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 80
|
Sendt: 27 November 2011 kl. 20:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Well spoken, janils
|
Til top |
|
|
hcba Forum Bruger

Bruger siden: 28 November 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 34
|
Sendt: 27 November 2011 kl. 22:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Thjaa jeg har købt en del musik fra https://www.hdtracks.com/ og har lidt svært ved at forstå hvad der går galt for jer.
Nu kan jeg selvfølgelig ikke huske hvordan jeg plejer at betale - men jeg er sikker på det er med helt almindelige danske kort,
så det er nok mere jeres betalingsudbyder, der er problemet her.
:-)
|
Til top |
|
|
callesoroe Forum Bruger

|
Sendt: 27 November 2011 kl. 22:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
janils skrev:
Har PayPal, men det er endnu ikke lykkedes mig at få "hul" på HD-Tracks. De aviser mig hver gang fordi jeg ikke bor i USA. Hvordan gør man?
B&W samt Linn records har også HD-filer. Hvis man køber deres produkter får man gratis adgang i et stykke tid. Derefter koster det penge.
|
|
|
Du skal bare registre dig som "non US". Så står der bare "unconfirmed" i adresse når du dowloader,men det virker alligevel. Jeg har købt en masse godt der...... Hvis du kommer igennem så prøv at købe "INC" med Livingston Taylor i 24/96. En af de bedste optagelser jeg nogensinde har hørt. Og så er musikken super...:) __________________ Callesoroe
|
Til top |
|
|
D A O Forum Bruger

|
Sendt: 28 November 2011 kl. 04:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Disse er de eneste som sælger HD musik fra ECM !
For the time being, HDtracks only sells to U.S. Residents
Måske har de lavet om på sikkerheden på siden !
Jeg forstår så ikke hvorfor http://www.qobuz.com/ ikke kan/vil sælge til mig, da det er indenfor EU.
diyaudio.dk Blog
G+
|
Til top |
|
|
Westergaard Forum Bruger

Bruger siden: 14 November 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 295
|
Sendt: 28 November 2011 kl. 06:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
D A O Forum Bruger

|
Sendt: 28 November 2011 kl. 08:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
ginger skrev:
mere interessant hvor man kan hente den slags gratis !? |
|
|
Gratis og Gratis ... nok svært hvis der ønskes højeste kvalitet :-)
http://www.archive.org/details/etree her er det søg og du skal finde, kvaliteten svinger meget, men man kan finde noget
der er okay
http://www.2l.no/ har nogle smagsprøver, find i menuen test bench
diyaudio.dk Blog
G+
|
Til top |
|
|
callesoroe Forum Bruger

|
Sendt: 28 November 2011 kl. 09:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
D A O skrev:
Disse er de eneste som sælger HD musik fra ECM !
For the time being, HDtracks only sells to U.S. Residents Måske har de lavet om på sikkerheden på siden !
Jeg forstår så ikke hvorfor http://www.qobuz.com/ ikke kan/vil sælge til mig, da det er indenfor EU.
|
|
|
JA JA JA det ved vi godt de skal skrive, men når jeg nu siger man kan handle der alligevel, så er det altså sandt. Har da efterhånden hentet en hel del albums hos dem!! __________________ Callesoroe
|
Til top |
|
|
janils Branchemedlem

Pladespilleren.dk
|
Sendt: 28 November 2011 kl. 17:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
callesoroe skrev:
Du skal bare registre dig som "non US". Så står der bare "unconfirmed" i adresse når du dowloader,men det virker alligevel. Jeg har købt en masse godt der...... Hvis du kommer igennem så prøv at købe "INC" med Livingston Taylor i 24/96. En af de bedste optagelser jeg nogensinde har hørt. Og så er musikken super...:)
|
|
|
.... og hvordan gør man så lige det? Når jeg logger mig ind er bestillingsbilledet udfyldt med Country: USA og der skal angives "state". Ingen af disse felter kan springes over - landet kan ikke ændres! Iøvrigt kan man ikke handle som "non us" da den henter navn og adresse via PayPal kontoen. Der må være et eller andet underligt, når nogen af jer kan købe og andre af os trods utallige forsøg bliver afvist. Ja ikke engang kan nå så langt som til at udfylde en bestilling.
|
Til top |
|
|
kanonlyd Udelukket fra forum

Bruger siden: 22 Oktober 2011 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 159
|
Sendt: 28 November 2011 kl. 18:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har også downloadet en del fra hdtracks.com, men jeg kan kun bruge Pay-Pal, i min profil hos hdtracks er der valgt non us og der står United States i land.
Måske er de bange for at du anmelde pladerne dårligt Janils he he.
Har så sent som i dag downloadet The Animals - Retrospective, hos pay-pal står der helt korrekte data for mig Danmark og det hele, jeg benyttede et visa elastikkort.
|
Til top |
|
|
Artsound Branchemedlem

ArtSound
Bruger siden: 20 November 2005 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 82
|
Sendt: 28 November 2011 kl. 20:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har hentet knap 100 albums fra HD Tracks, betalt både via Paypal, men også mange med mit kreditkort...
|
Til top |
|
|
janils Branchemedlem

Pladespilleren.dk
|
Sendt: 29 November 2011 kl. 00:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
OK - så har jeg prøvet igen 3 gange ...... suk! Har nu 3 forskellige konti hos HD-tracks og ingen af dem virker. Får denne lakoniske besked efter at have indtastet kreditkort nummer:
|
< name="editpro" id="editpro" ="index.php" enc="multipart/-" method="post">
Welcome to your account information page.
Your Account Information was not saved. Please try again. If this problem persists, contact HDTracks.
| | | |
Jeg er logget ind som "non USA" kunde og har ellers fyldt resten ud. Er der ikke en eller anden venlig sjæl som kan fortælle hvad jeg gør galt? Må det ikke være en dansk e-mail adresse? Må det ikke være en dansk postadresse? Må det ikke være en dansk by/postnummer? ------ EDIT! Hurra - det virkede via PayPal. Men hold da kæft hvor går det langsomt - den vil jo være hele natten om at hente det album jeg har købt! EDIT ... Efter 6 timer er der downloadet 3 ud af 21 tracks! Skal det gå så langsomt? (Har 15 MB forbindelse).
|
Til top |
|
|
callesoroe Forum Bruger

|
Sendt: 29 November 2011 kl. 09:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
janils skrev:
OK - så har jeg prøvet igen 3 gange ...... suk! Har nu 3 forskellige konti hos HD-tracks og ingen af dem virker.
Får denne lakoniske besked efter at have indtastet kreditkort nummer:
|
< name="editpro" id="editpro" ="index.php" enc="multipart/-" method="post">
Welcome to your account information page.
Your Account Information was not saved. Please try again. If this problem persists, contact HDTracks.
| | | | Jeg er logget ind som "non USA" kunde og har ellers fyldt resten ud. Er der ikke en eller anden venlig sjæl som kan fortælle hvad jeg gør galt?
Må det ikke være en dansk e-mail adresse? Må det ikke være en dansk postadresse? Må det ikke være en dansk by/postnummer? ------ EDIT! Hurra - det virkede via PayPal. Men hold da kæft hvor går det langsomt - den vil jo være hele natten om at hente det album jeg har købt!
EDIT ... Efter 6 timer er der downloadet 3 ud af 21 tracks! Skal det gå så langsomt? (Har 15 MB forbindelse).
|
|
|
Nej der er noget galt enten hos HD-tracks eller hos din Internet udbydder. Jeg bruger normalt 10-15 minutter på at downloade et 24/96 album på ca. 1 gigabyte. Jeg har en 30 mb forbindelse. __________________ Callesoroe
|
Til top |
|
|
janils Branchemedlem

Pladespilleren.dk
|
Sendt: 29 November 2011 kl. 17:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
18 timer og 5 numre af 21 er downloaded! Kører de med VIC 64 og telefonmodem hos HD Tracks? Lige nu "It's going to take some time" med Carpenters. Så er man da advaret!  Som dansk/europæisk "ulovlig" kunde, kan man jo ikke engang skrive til dem.
|
Til top |
|
|
hixthehot Forum Bruger

Bruger siden: 03 August 2004 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 46
|
Sendt: 29 November 2011 kl. 19:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ingen problem her... bruger pay pal og deres download maneger ! Kører næsten max på min 10mb ? 8-10 min pr. album. __________________ McIntosh D-100
Classé Ca-201
Mac mini/J River(alt i wave)
Oppo 95
Pioneer S-1EX-W
Nordost Blue Heaven LS XLR
Audioquest optics Cinnamon
Audioquest HT biwire Gibraltar
Isotek Evo3 Polaris
|
Til top |
|
|