Tilbage til HIFI4ALL.DK 10. juni 2026 | 17:34   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Digital lyd
 HIFI4ALL Forum : Digital lyd
Emne Emne: Streaming fra Iphone (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
LoudandClear
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske!

Bruger siden: 27 Februar 2011
Lokalitet: København
Status: Offline
Sendt: 22 December 2011 kl. 16:34 | IP-adresse registreret  

den nye digitale tidsalder er blevet en realitet i verden og derfor også en nemmere måde at tilegne sig musik på. dette har
både mobiltelefonen, squeezebox og ikke mindst Spotify været med til at realisere.

nu da jeg står og har forelsket mig vildt og brutalt i en iphone 4s, vil jeg da også udnytte Spotifys lækre tilbud om
ubegrænset streaming af musik for 99. kr./mdr.

nu står jeg da med problemet at når jeg googler og læser rundt omkring efter en tuner/modtager af mit streaming signal (til
en så lav pris som muligt vel og mærke) så læser jeg nogen steder at musiken kun bliver overført i 128 mbps. og dette er jo
ikke optimalt når jeg betaler penge for musikken!

derfor vil jeg hører folk om der er nogen der har en ide til en god modtager, til få penge. evt apple tv. men jeg har hørt
rygter om den også kun tager 128 mbps?

er der nogen der kunne hjælpe mig i denne jungle så jeg kan få lækker lyd og betjene mit system nemt? :)

God jul og Godt tu-bår, LAC
Til top Vis LoudandClear's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af LoudandClear

Max.H
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 August 2011
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 22 December 2011 kl. 16:38 | IP-adresse registreret  

Hvis man vil have kvalitet må man betale
Sådan er det med alt her i livet
Til top Vis Max.H's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Max.H

thuekay
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 Maj 2008
Lokalitet: Århus
Sendt: 22 December 2011 kl. 17:00 | IP-adresse registreret  

Pc eller Squeezebox Touch.
Så kan du modtage musik i op til 320 kb/s.

Moke
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 Juni 2010
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 22 December 2011 kl. 19:08 | IP-adresse registreret  

Med mindre du har en af de frække og rystende bekostelige docks, der kan hive et digitalt signal ud af en iPhone, plus en DAC med noget seriøs jitter-rejection at smide signalet i, ville jeg virkelig ikke bekymre mig om hvorvidt det var 128K eller 320K. Når det først har været gennem iPhonens middelmådige dac og amp, har du forbigået chancerne for nogen form for hifi. Det betyder ikke at det ikke kan være en rystende praktisk løsning når man har forladt hjemmets fire vægge. Mewn ellers... rig dog en rigtig computer med et rigtigt lydkort/asynkron USB op til Spotify.
Til top Vis Moke's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Moke

LoudandClear
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske!

Sendt: 22 December 2011 kl. 19:42 | IP-adresse registreret  

@Moke

lige nu kører jeg det hele via en computer og over i en dac via optisk men det er mega upraktisk at skulle starte den op hele
tiden og den larmer desuden også hvilket er død irriterende! :)

MvH LAC
Til top Vis LoudandClear's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af LoudandClear

panos
Lukket konto
Lukket konto
Eget valg!

Bruger siden: 19 Oktober 2004
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 22 December 2011 kl. 19:47 | IP-adresse registreret  

Jeg har en SB touch og alt hvad der hører til..:) og spotify.. og den styres af min IPAD.... det er sgu nice..:)

holfi prenb1
holfi nb250
taralabs the one over alt,
KEF reference 201/2
Til top Vis panos's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af panos

Moke
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 22 December 2011 kl. 19:59 | IP-adresse registreret  

LoudandClear skrev:
@Moke

lige nu kører jeg det hele via en computer og over i en dac via optisk men det er mega upraktisk at skulle starte den op hele
tiden og den larmer desuden også hvilket er død irriterende! :)

MvH LAC

Du kan sagtens få en computer der ikke larmer hørbart og altid kan være tændt, til et beløb, der er langt under hvad en Iphone/ipad koster. Og så kan du desuden smide 2000 cd'er i FLAC kvalitet på den.

LoudandClear
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske!

Sendt: 22 December 2011 kl. 20:07 | IP-adresse registreret  

@panos
tak for svaret! det var lige sådan en løsning jeg tænkte på! :) ved du om en Duet også ville kunne klarer jobbet? :)

@moke
ikke for at være ubehøvlet men det var ikke en pc-løsning jeg søgte da jeg allerede ejer en pc og hellere vil have noget lettere
betjent via min iphone! :)

Dan R. Hansen
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 20 Februar 2006
Sendt: 22 December 2011 kl. 20:28 | IP-adresse registreret  

LoudandClear skrev:
@panos
tak for svaret! det var lige sådan en løsning jeg tænkte på! :) ved du om en Duet også ville kunne klarer jobbet? :)

@moke
ikke for at være ubehøvlet men det var ikke en pc-løsning jeg søgte da jeg allerede ejer en pc og hellere vil have noget lettere

Fornemmer jeg lidt Appel hjernevaskning?
Jeg håber ikke du er en af dem som har fået den sygelige vrangforstiling, at Appel er et og alt?

LoudandClear
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske!

Sendt: 22 December 2011 kl. 20:31 | IP-adresse registreret  

@Dan R. Hansen
gud nej for satan! jeg har sværget troskab til windows og afsky til Mac - men jeg finder dog Iphonen mere tiltalenede og deres
styresystem hurtigere end android - det er den eneste grund :) dog er det p***e irriterende Apple tvinger en til at bruge flere
penge på deres egne ting fordi iphonen kun er kompatibel med ting der har en airplay chip indprogrameret!

MvH LAC

jensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi

Bruger siden: 01 April 2003
Lokalitet: Fyn
Sendt: 22 December 2011 kl. 20:59 | IP-adresse registreret  

Dan R. Hansen skrev:
LoudandClear skrev:
@panos

@moke

Jeg håber ikke du er en af dem som har fået den sygelige vrangforstiling, at Appel er et og alt?

Nej men det virker..

Bruger mit Appel tv og min Ipad...

Til top Vis jensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jensen

Moke
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 22 December 2011 kl. 21:15 | IP-adresse registreret  

@moke
betjent via min iphone! :)[/QUOTE]

No problem. Jeg har også troet at Squeezebox eller iphone ville virke for mig, men endte altså efter at have smidt en del penge efter begge løsninger, på pc'en igen. Ville bare give dig min erfaring.

Dan R. Hansen
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 20 Februar 2006
Sendt: 22 December 2011 kl. 22:29 | IP-adresse registreret  

jensen skrev:

Dan R. Hansen skrev:
LoudandClear skrev:
@panos

@moke

Nej men det virker..

Ja det virker, men det er et frygteligt firma:
Sagsøger og giver bøder til FORBRUGERNE, fordi de bruger den til andet end Apple vil have de skal.
Sagsøger og truer alle der ikke står skole ret.
Frygtelige arbejdsforhold i Kina og I staterne.

Richard Stallman: Steve Jobs skyld i softwarepatent-mareridt

Dansk designer knuser Apples patent-argumenter: Tavlecomputere vil altid ligne iPad

Nu kan Motorola forbyde salget af Apple-enheder i Europa

Apple Gestapo: How Apple Hunts Down Leaks

Apple og Foxconn

Apple triggers 'religious' reaction in fans' brains, report says

Apple fanaticism similar to religious devotion, according to scientists

Apple spænder ben for forbrugerklager

Jeg kunne blive ved, men det er ikke hvad tråden handler om.

LoudandClear
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske!

Sendt: 22 December 2011 kl. 22:33 | IP-adresse registreret  

jensen skrev:

Dan R. Hansen skrev:
LoudandClear skrev:
@panos tak for svaret! det var lige sådan en løsning jeg
tænkte på! :) ved du om en Duet også ville kunne klarer jobbet? :) @moke ikke for at være ubehøvlet men det var ikke en pc-
løsning jeg søgte da jeg allerede ejer en pc og hellere vil have noget lettere betjent via min iphone! :)
Fornemmer jeg
lidt Appel hjernevaskning?Jeg håber ikke du er en af dem som har fået den sygelige vrangforstiling, at Appel er et og alt?

Nej men det virker..

jeg har læst et sted at apple tv kun understøtter 128 og ikke 320 mbps som jeg søger? :) men kan ikke finde ud af om teorien
holder vand? :)

LoudandClear
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske!

Sendt: 22 December 2011 kl. 22:35 | IP-adresse registreret  

Dan R. Hansen skrev:

jensen skrev:

Dan R. Hansen skrev:
LoudandClear skrev:
@panos tak for svaret! det var lige sådan en løsning
jeg tænkte på! :) ved du om en Duet også ville kunne klarer jobbet? :) @moke ikke for at være ubehøvlet men det var ikke
en pc-løsning jeg søgte da jeg allerede ejer en pc og hellere vil have noget lettere betjent via min iphone! :)
Fornemmer jeg lidt Appel hjernevaskning?Jeg håber ikke du er en af dem som har fået den sygelige
vrangforstiling, at Appel er et og alt?

Nej men det virker..

Ja det virker, men det er et frygteligt firma:Sagsøger og giver båder til
FORBRUGERNE, fordi de bruger den til andet end Apple vil have de skal.Sagsøger og truer alle der ikke står skole
ret.Frygtelige arbejdsforhold i Kina og I staterne.softwarepatent-mareridt-32295">Richard Stallman: Steve Jobs skyld i softwarepatent-mareridt
33176">Dansk designer knuser Apples patent-argumenter: Tavlecomputere vil altid ligne iPad
Nu kan
Motorola forbyde salget af Apple-enheder i Europa
down-leaks">Apple Gestapo: How Apple Hunts Down Leaks q=gestapo+apple&ie=utf-8&oe=utf-8&aq=t&rls=org.mozilla:da:of ficial&client=firefox-a#sclient=psy-
ab&hl=da&client=firefox-
a&hs=kmB&rls=org.mozilla:da%3Aofficial&biw=1920&bih=1096&sou rce=hp&q=apple+foxconn&pbx=1&oq=&aq=&aqi=&aql=
&gs_sm=&gs_upl=&bav=on.2,or.r_gc.r_pw.,cf.osb&fp=d574a430b39 02d34">Apple og Foxconn

Apple
triggers 'religious' reaction in fans' brains, report says
similar-to-religious-devotion-according-to-scientists-201105 19/">Apple fanaticism similar to religious devotion, according to
scientists
Apple
spænder ben for forbrugerklager
Jeg kunne blive ved, men det er ikke hvad tråden handler om.

jeg giver dig fuldstændig ret - frygteligt firma, men produktet de har udviklet er jeg fantastisk for den digitale tidsalder - og
nu skal folk ikke tro det skal være min eneste kilde da der da også står en dejlig pladespiller og en god omgang plader her
hos mig! jeg syntes bare det ville være mere rart at kunne tænde anlægget hurtigere når jeg kommer hjem istedet for at
starte en hel computer op hver gang hvilket jeg ikke gider! (dovenskaben længe leve)

MvH LAC

Celziam
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Januar 2005
Sendt: 23 December 2011 kl. 02:06 | IP-adresse registreret  

Der er ikke noget i ATV som begrænser bitraten til 128 kbit. Airplay komprimerer ikke signalet. Derimod begrænser Spotify kvaliteten til 128 kbit ved
streaming fra mobiltelefoner.

Du spørger til en god modtager, nem betjening og lækker lyd. For så vidt at "lækker lyd" kan og skal realiseres vha online streaming-tjenester, kan
jeg ikke se, at der er noget der overgår kombinatonen af en Ipad og en Airport Express (alternativt ATV). Brugeroplevelsen via Ipad er mig bekendt
ikke overgået, hverken mht til brugerinterfaces eller fleksibilitet, af andre "håndholdte" systemer. Og lydkvaliteten via Airport Express og en indbygget
digital-indgang i din forstærker eller en ekstern DAC er helt fin. Bevares, ikke helt cd-kvalitet, men det skyldes først og fremmest den kvalitet/bitrate
de enkelte udbydere af streaming-tjenester tilbyder. Hvis du i forvejen har et nogenlunde anlæg, er det i mine øjne spild af penge at investere i en
Airplay-enablet receiver. Afhængigt af, hvad du i forvejen har, vil jeg gætte på, at du faktisk let kan få DÅRLIGERE lyd ved at skifte til en Airplay-
receiver i moderat prisklasse end ved at tilføje en Airport eller ATV til dit nuværende system, da de fleste Airplay-enablede receivere i dag er
surround-receivere eller andre produkter, hvor vægten er lagt på features/multikanal i stedet for god lyd.

Eneste virkelige downside jeg pt ser, er Spotifys middelmådige brugerinterface og i særdeleshed, at de ikke tilbyder en Ipad-app. Deres Iphone-app
har en masse mangler og uhensigtsmæssigheder og installeret på en Ipad, virker det nærmest grotesk at sidde med den lille Iphone-app, hvor cover-
art er et ukendt begreb i playlisterne og hvor man ikke engang kan sortere sine Playlister alfabetisk. Mht usability kunne de lære en del af Wimp. Men
de har jo annonceret en Ipad-app i starten af den nye år, så måske er der håb forude.

Til top Vis Celziam's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Celziam

panos
Lukket konto
Lukket konto
Eget valg!

Bruger siden: 19 Oktober 2004
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 23 December 2011 kl. 07:52 | IP-adresse registreret  

det var da imponerende at I kunne finde på at bruge tråden til at køre på apple. Kan du ikke li' firmaet lad være med at købe produkterne... Jeg er glad for min IPAD/Iphone og for at svare til trådstarteren, ja, en duet kan også, men lydkvalitetten er bedre med en touch...

holfi prenb1
holfi nb250
taralabs the one over alt,
KEF reference 201/2
Til top Vis panos's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af panos

strecker
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Permanent

Bruger siden: 14 Januar 2007
Sendt: 23 December 2011 kl. 08:05 | IP-adresse registreret  

jeg kører med en løsning der lyder:

Wimp - iPad - Airplay - Marantz sr7005 og det kører perfekt..!

har dog hørt at Apple nedskalerer bitraten når man streamer fra 3. parts programmer via Airplay på iPad for at "spare" på resurserne på enheden..

nogen der ved om der er noget sandhed i det.? ville føle mig lidt dum når man går og tror det er 256 aac og det i virkeligheden er 96 kbps mp3..

har prøvet at sammenligne lyden med min tidligere Squeezebox - iPad - iPeng løsning, men der er ingen hørbar forskel, men vil gerne have styr på hvilken kvalitet man hører og Wimp kan desværre ik svare på det

Til top Vis strecker's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af strecker

LoudandClear
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske!

Sendt: 25 December 2011 kl. 00:44 | IP-adresse registreret  

vil det sige at jeg ikke kan streame i 320 kbps selvom det er til en SB Touch?

jeg er lidt lost her og som det ser ud nu står det imellem Appel TV og SB Touch!?

jeg skal ikke bruge tv-delen til noget som helst det er udelukkende en Audio løsning, så er der nogen der kan opklarer ved
hvilken en jeg kan streame i bedst kvalitet?

MvH LAC

NAD-Mand
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 August 2010
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 25 December 2011 kl. 01:03 | IP-adresse registreret  

Trådløst internet, PC med Foobar2000, Musik i Flac og Unified Remote, så har du seriøs lyd, og du skfiter nummer i programmet på din mobil, ser playlist og nuværende afspillende musiknummer. Det koster dig 30 kr at sætte det system op, bedre og billigere bliver det ikke ;) Så kan Spotify og andre mærkelige ting godt pakke sammen ;)

Jeg ved ikke om programmet kan bruges på iphone, hvis ikke, ja så er det endnu en "steve jobs" ;)
Til top Vis NAD-Mand's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af NAD-Mand

Side af 2 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes