Tilbage til HIFI4ALL.DK 24. maj 2025 | 16:10   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Digital lyd
 HIFI4ALL Forum : Digital lyd
Emne Emne: De bedste digitale afspillere (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 6
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Sambora
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Februar 2004
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Sendt: 24 Januar 2012 kl. 10:00 | IP-adresse registreret  

Jeg faldt lige over denne artikel:

De bedste digitale afspillere

Der er jo efterhånden ingen vej udenom at skulle ud på dette marked og finde en løsning, men jeg synes det er svært...

De nævner i artiklen: Musik fra internet og pc er for længst blevet stuerent, også i hi-fi kredse, og flere aktører tilbyder nu højopløst musikdownload i CD-kvalitet eller endda bedre. Hvad siger I til dette og hvor tilbydes der musikdownload af så høj kvalitet? Er vi derude hvor CD'en ikke længere tilbyder best kvalitet?

Jeg har selv en Primare i30 og et sæt Dynaudio Focus 140. Hvad ville på nuværende tidspunkt matche dette setup, når jeg ydermere gerne vil kunne modtage DAB og internetradio i en eller anden form for løsning. Så både streaming og afspille fra harddisk samt et godt interface at strye det hele fra.

Til top Vis Sambora's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Sambora

thuekay
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 Maj 2008
Lokalitet: Århus
Sendt: 24 Januar 2012 kl. 10:22 | IP-adresse registreret  

Jep. En streaming løsning kan sagtens konkurrere med et cd-drev, hvis den er sat ordentligt op.

(Dit link er forresten dødt)

Sambora
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 24 Januar 2012 kl. 10:24 | IP-adresse registreret  

Det virker fint for mig...

Men det er også her: http://fpn.dk/digitalt/lyd/article2672155.ece

Men hvad skal der så til for at matche en Primare I30's behov?

Mojoz
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 Januar 2012
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 24 Januar 2012 kl. 11:55 | IP-adresse registreret  

http://www.computeraudiophile.com/

Også en fed hjemmeside man bør tjekke ud, hvis digital afspilning interesserer en :)
Til top Vis Mojoz's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mojoz

allanowich
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 August 2010
Lokalitet: København
Sendt: 24 Januar 2012 kl. 17:21 | IP-adresse registreret  

Samboras link virker skam fint.

chris09
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 September 2010
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 24 Januar 2012 kl. 21:57 | IP-adresse registreret  

Mht interface, er Sonos nok noget af det mest brugervenlige der findes. Det kan varmt anbefales. Eneste lille kritikpunkt fra min side, er at du ikke kan afspille random numre fra dit bibliotek, uden at oprette en playlist.

Med Sonos kan du streame netradio fra hele verden (i varierende kvalitet); du kan bruge Spotify (med et premium abonnoment - dog maks 320Kbps); afspille dine itunes numre, og endda afspille FLAC i højste kvalitet, uden problemer. Du får dog ikke DAB radio, da det er rent netværksbaseret, men for mig er DRs kanaler i god nok kvalitet på nettet, til at det ikke gør mig noget.

Jeg kender en hel del med Sonos nu, og alle har været super tilfredse med det - faktisk har jeg ikke hørt nogen sige noget negativt om det. Køb en passiv enhed, og brug din Smart Phone/tablet som fjernbetjening - så er du kørende. It is THAT simple.

Dog kræver et godt anlæg som dit en selvstændig DAC - jo bedre DAC, jo bedre oplevelse ved afspilning, både netradio og din "egen" musik.

Til top Vis chris09's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af chris09

Sambora
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 25 Januar 2012 kl. 10:37 | IP-adresse registreret  

chris09 skrev:

Mht interface, er Sonos nok noget af det mest brugervenlige der findes. Det kan varmt anbefales. Eneste lille kritikpunkt fra min side, er at du ikke kan afspille random numre fra dit bibliotek, uden at oprette en playlist.

Med Sonos kan du streame netradio fra hele verden (i varierende kvalitet); du kan bruge Spotify (med et premium abonnoment - dog maks 320Kbps); afspille dine itunes numre, og endda afspille FLAC i højste kvalitet, uden problemer. Du får dog ikke DAB radio, da det er rent netværksbaseret, men for mig er DRs kanaler i god nok kvalitet på nettet, til at det ikke gør mig noget.

Jeg kender en hel del med Sonos nu, og alle har været super tilfredse med det - faktisk har jeg ikke hørt nogen sige noget negativt om det. Køb en passiv enhed, og brug din Smart Phone/tablet som fjernbetjening - så er du kørende. It is THAT simple.

Dog kræver et godt anlæg som dit en selvstændig DAC - jo bedre DAC, jo bedre oplevelse ved afspilning, både netradio og din "egen" musik.

Tak for en fin forklaring...

Jeg har også kigget en del på Sonos og synes også det ser spændende ud...

Dvs. men en Sonos og en Hegel HD20, så vil jeg have et udstyr der opfylder mine krav (-DAB) og matche min Primare i30?

Findes der bedre alternativer til samme pris eller mindre. Hegel er lige i overkanten mht. prisen.

pof@
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 Januar 2007
Sendt: 25 Januar 2012 kl. 11:13 | IP-adresse registreret  

Til top Vis pof@'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af pof@

gli-
Branchemedlem
Branchemedlem
Highend Sound

Bruger siden: 18 April 2003
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 25 Januar 2012 kl. 11:31 | IP-adresse registreret  

Det er godt, specielt høj opløsning, men mod et godt analog setup .... næhh ikke endnu 
Til top Vis gli-'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af gli- Besøg gli-'s Websted

nicoleif
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Marts 2005
Sendt: 25 Januar 2012 kl. 11:38 | IP-adresse registreret  

Sambora skrev:
chris09 skrev:

Tak for en fin forklaring...

Jeg har også kigget en del på Sonos og synes også det ser spændende ud...

Dvs. men en Sonos og en Hegel HD20, så vil jeg have et udstyr der opfylder mine krav (-DAB) og matche min Primare i30?

Findes der bedre alternativer til samme pris eller mindre. Hegel er lige i overkanten mht. prisen.

Hvis du vil kunne afspille flac i HD kvalitet så er der ingen vej udenom squeezebox!
Til top Vis nicoleif's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af nicoleif

chris09
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 September 2010
Sendt: 25 Januar 2012 kl. 17:19 | IP-adresse registreret  

Det er helt korrekt hvad Nikoleif skriver - HD kan Sonos ikke klare - det skulle jeg naturligvis også have skrevet på.

Men for at være ærlig er det ikke noget jeg tænker på, da jeg ikke har noget HD materiale hjemme, og jeg vil ikke se det som et problem (for mig) førend 24bit bliver udbredt væsentlig mere end hvad det er nu. Det er - desværre - stadigvæk kun en brøkdel der udgives i HD, så det manglende udvalg gør at jeg ikke har fokuseret på det.

Ved ikke hvordan Squeezeboks er i brug, men kan kun sige at Sonos er så simpelt, at jeg har svært ved at forstille mig at det kan gøres bedre.

Mht DAC, kommer det meget an på hvordan dit anlæg reagerer på at du skifter kilde. Jeg har PT en Dacmagic, men er på jagt efter noget nyt. Jeg har kun prøvet en anden so far, og i mit setup (Dynaudio/Bladelius), gav det en stor forskel med en anden DAC. Det bekræftede mig i at jeg skal have en bedre DAC.

Hegel skulle være rigtig god, men måske er der noget andet (og billigere) der er lige så godt for dig. Prøv evt Regas DAC, der koster halvt så meget som Helgels - ifølge alle de kloge anmeldere, skulle den være rigtig god. I budgetklassen kunne du prøve Dacmagic eller Musical Fidelity V-DAC. Ellers er der flere brugte, men det kan være lidt at købe katten i sækken, når du ikke ved hvordan det lyder sammen med dit anlæg.

Jeg lytter lige lidt med på din tråd, og ser om der kommer gode forslag ind. Er selv på jagt efter en PS Audio Digital link III, men har ikke fået svar endnu på min annonce :(

Til top Vis chris09's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af chris09

kennlh
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 Januar 2009
Lokalitet: Jylland
Sendt: 25 Januar 2012 kl. 17:29 | IP-adresse registreret  

Jeg kører Sonos og med en Young DAC, det spiller super. En Sonos kan man også få opgraderet, så vil den kunne spille op mod
cdafspillere i 100.000+ klassen..!

I øvrigt skiver sonsos selv af de afspiller flac, men kun i 16/44

Jeg har købt lidt musik på www.hdtracks.com der har de musik i HD kvalitet..:)
Til top Vis kennlh's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kennlh

CianDK
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 September 2003
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Sendt: 28 Januar 2012 kl. 20:47 | IP-adresse registreret  

På vores forum her i Irland er der en del som har skiftet helt til PC løsningen. Den absolut "reneste" og mest audiophile løsning
er, for de fleste, at køre windoze og rippe i wma og afspille asynkront via Jplay til en usb dac.

Jeg bruger selv en Macbook med decibel og audirvana ind i en batteri forsynet JKDAC (Sabre DAC med indbygget HiFace og
LifePo batterier). Det er plug n' play og spiller 100% lige op med min BAT CD afspiller til rigtig mange penge.
Til top Vis CianDK's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af CianDK

knaldhætten
Branchemedlem
Branchemedlem

DacapoAudio.com

Bruger siden: 23 Marts 2011
Sendt: 28 Januar 2012 kl. 21:14 | IP-adresse registreret  

Sambora skrev:

De nævner i artiklen: Musik fra internet og pc er for længst blevet stuerent, også i hi-fi kredse, og flere aktører tilbyder nu
højopløst musikdownload i CD-kvalitet eller endda bedre.
Hvad siger I til dette og hvor tilbydes der musikdownload af
så høj kvalitet? Er vi derude hvor CD'en ikke længere tilbyder best kvalitet?

CD har nu aldrig tilbudt den bedste kvalitet. Nu, hvor digitale afspillere endelig kan måle sig med vinyl, er CD gammeldags som
digitalt medie :-)

Hvis du leder efter downloads i høj kvalitet kan du nok med fordel tage udgangspunkt i Hires
Review
, hvor du nu og i fremtiden vil kunne finde masser af links ind i massen af højopløst musik.
Til top Vis knaldhætten's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af knaldhætten

megholm
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 27 Januar 2009
Sendt: 28 Januar 2012 kl. 21:55 | IP-adresse registreret  

Jeg elsker påstande som "en sonos med en 10k dac kan spille lige op med cd afpsillere til over 100.000 kr"! Hvor mange har
hørt en cd afspiller til over 100k? Hvor mange af dem der har, har så testet den op mod en DAC til 10K? Hvor af dem har så
blindtestet dem sammen for at finde ud af hvilken der var bedst? Jeg gætter på ingen. Det er fint at være begejstret for sit
grej, men man skal passe på med så firkantede udsagn, der er fordele og ulemper ved både CD afspillere og
streamingbaserede løsninger og det er lidt to forskellige verdenener, så det er nok bedre at tale om dem hver for sig istedet.

kennlh
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 28 Januar 2012 kl. 22:04 | IP-adresse registreret  

megholm skrev:
Jeg elsker påstande som "en sonos med en 10k dac kan spille lige op med cd afpsillere til over 100.000 kr"! Hvor mange har
hørt en cd afspiller til over 100k? Hvor mange af dem der har, har så testet den op mod en DAC til 10K? Hvor af dem har så
blindtestet dem sammen for at finde ud af hvilken der var bedst? Jeg gætter på ingen. Det er fint at være begejstret for sit
grej, men man skal passe på med så firkantede udsagn, der er fordele og ulemper ved både CD afspillere og
streamingbaserede løsninger og det er lidt to forskellige verdenener, så det er nok bedre at tale om dem hver for sig istedet.

Hvem siger at en mod'ed Sonos med en dac til 10k vil kunne spille op med en cd afspiller til 100k..?

- jeg ved at et par brugere her på siden har testet en AA cd-afspiller til omkring 100k op mod en Sonos i A-B test hvor et flertal af dem der lyttede
hældte til Sonos...

kimC
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 Maj 2006
Lokalitet: Århus
Sendt: 28 Januar 2012 kl. 22:14 | IP-adresse registreret  

Køb nu bare en Linn DS, og glem alt om en ekstern DAC. Selv min entry-level Linn Sneaky DS voldtager alt i bare tilnærmelsesvis samme prisklasse

Til top Vis kimC's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kimC

megholm
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 28 Januar 2012 kl. 22:22 | IP-adresse registreret  

kennlh skrev:
megholm skrev:
Jeg elsker påstande som "en sonos med en 10k dac kan spille lige op med cd afpsillere
til over 100.000 kr"! Hvor mange har

Hvem siger at en mod'ed Sonos med en dac til 10k vil kunne spille op med en cd afspiller til 100k..?

- jeg ved at et par brugere her på siden har testet en AA cd-afspiller til omkring 100k op mod en Sonos i A-B test hvor et
flertal af dem der lyttede
hældte til Sonos...

Det siger du?!

"Jeg kører Sonos og med en Young DAC, det spiller super, en Sonos kan man også få opgraderet, så vil de kunne spille op
mod cdafspillere i 100.000+ klassen..! "

Er det ikke rigtigt forstået?

kennlh
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 28 Januar 2012 kl. 22:30 | IP-adresse registreret  

megholm skrev:
kennlh skrev:
megholm skrev:
Jeg elsker påstande som "en sonos med en 10k dac kan spille lige op med cd afpsillere
til over 100.000 kr"! Hvor mange har

- jeg ved at et par brugere her på siden har testet en AA cd-afspiller til omkring 100k op mod en Sonos i A-B test hvor et
flertal af dem der lyttede
hældte til Sonos...

Det siger du?!

"Jeg kører Sonos og med en Young DAC, det spiller super, en Sonos kan man også få opgraderet, så vil de kunne spille op
mod cdafspillere i 100.000+ klassen..! "

Er det ikke rigtigt forstået?

Nej så har du misforstået, jeg sagde ikke at MIT kunne spille op mod noget til 100k, sagde at det spillede super, derefter skrev jeg at man OGSÅ kan
få opgraderet en Sonos så DEN vil kunne spille op mod cdafspillere i 100.000+ klassen.

Hvis jeg har formuleret mig så det kunne misforståes, beklager jeg! Det var ikke ligefrem hensigten..:)

megholm
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 28 Januar 2012 kl. 22:31 | IP-adresse registreret  

Hvordan kan en Sonos alene opgraderes så den kan spille op med cdaspillere i 100.000 kr's klassen?

Side af 6 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes