Tilbage til HIFI4ALL.DK 11. juni 2026 | 07:23   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Digital lyd
 HIFI4ALL Forum : Digital lyd
Emne Emne: Streamer high end 2 (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Stream-new
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 Februar 2012
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Sendt: 16 Februar 2012 kl. 12:50 | IP-adresse registreret  

"Streamer high end" forum flyttede fra Thomas's oprindelige indlæg om køb af streamer til at handle om jitter. Derfor har jeg startet streamer high end 2 som tager udgangspunkt i Thomas' indlæg med ønsket om en high end streamer uden DAC. Dette er  jeg også interesseret i men har nogle spørgsmål. Streaming skal jo kunne forgå fra en NAS (eller lignende) da man ikke skal have sin PC tændt hele tiden. Kan de det - er der drivers? En Squeezebox touch er fin men den kan kun virke med Netgear NAS (de supporterer i hvert fald kun den siger Logitech selv) og en sådan ønsker jeg ikke - vi har en på arbejde og den larmer! Allan foreslår en V-link fra MF men her skal man vel bruge en PC for at kunne vælge musikken. Jeg ønsker en simpel forbindelse fra NAS til DAC samt en fjernbetjening så man kan sidde i sofaen og udvælge musikken. Idéer?
Til top Vis Stream-new's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Stream-new

tubeplayer69
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 24 April 2010
Lokalitet: København
Sendt: 16 Februar 2012 kl. 15:07 | IP-adresse registreret  

Hej Stream-new,

Jeg kan godt forstå at du og mange andre kan være trætte af at høre om Jitter hele tiden, men man må forstå at Jitter er hovedårsagen til at der er lyd-forskel på digitale apparater. Dvs. man kan ikke tale om lydkvalitet uden at tale om Jitter.

Det som gør Jitter så vanskeligt at begribe, er at Jitter ikke blot er som en normal analog forvrængning, men Jitter opstår under meget forskellige forhold og der findes forskellige typer for Jitter.
Værre endda er at Jitter faktisk også kan overføres fra NAS -> streamer/player -> DAC; og tilmed opstår i overførelsen og dermed "smitter" hele systemet.
Dette er også den væsentlige grund til at der ikke findes nogen absolut målemethode/standard for at definere Jitter. Man kan ikke rigtig isolere Jitter.
Alt dette gør at Jitter for mange er sådan en slags "buzz-word" der minder lidt om woodoo.....

Mht. Squeezebox og alle andre netværksplayere kan du roligt gå ud fra at de alle skal bruge adgang til et computer netværk og dermed et system der er tændt for at spille musik. Ideen med et NAS er jo da også at have et computernetværk i huset (eller i kælderen) som forskellige apparater har permanent adgang til.
Hvis du forestiller dig et apparat du blot skal sætte et eksternt drev til, og som du kan navigere med en smartphone, så skal du ihvertfald ikke lede efter netværksplayere.....

Hilsen Leif
Til top Vis tubeplayer69's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af tubeplayer69

Gnist
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 Januar 2006
Lokalitet: Jylland
Sendt: 16 Februar 2012 kl. 15:31 | IP-adresse registreret  

En squeezebox touch kan tilsluttes direkte til en usb harddisk, og behøver kun intetrnetadgang for at streame fra nettet
Til top Vis Gnist's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Gnist

tubeplayer69
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 24 April 2010
Lokalitet: København
Sendt: 16 Februar 2012 kl. 15:41 | IP-adresse registreret  

Hej Gnist,

Tak for at irettesætte min uvidenhed om Squeezebox´en
Er problemet for Stream-new så løst ?

Til top Vis tubeplayer69's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af tubeplayer69

sigma6
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 07 April 2003
Lokalitet: Jylland
Sendt: 16 Februar 2012 kl. 16:34 | IP-adresse registreret  

Jeg købte en anden blæser til min netgear duo. Den gav jeg 70 kr for, og nu er den fuldstændig stille.

Du skal ikke ha' din pc tændt når du bruger en nas.

Til top Vis sigma6's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af sigma6

440Hz
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Oktober 2008
Lokalitet: Vestjylland
Sendt: 19 Februar 2012 kl. 13:59 | IP-adresse registreret  

Jeg overvejer kraftigt at købe en NAD C390DD som er baseret på NAD M2. Jeg har læst en artikkel om jitter målling på NAD M2 som havde en Airport express til at levere data. Jitter var hverken muligt at måle eller høre. Der blev dog lagt vægt på at der nok var et ubetydeligt jitter her eller der alligevel.

Jeg forventer ikke NAD C390DD virker dårligere med eksempelvis en airport express, så måske er det tidsspilde at blande mig i denne debat, men da jeg vil lege med 24bit lyd (der jo fylder en del mere) vil jeg også være sikker på at alle informationerne bliver lever bedst muligt i korrekt tempo osv.

Derfor vil jeg høre jer om I er bekendte med fordele og evt. ulemper ved at streame fra en ssd harddisk.

/440Hz

Til top Vis 440Hz's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af 440Hz

AdamB
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 September 2010
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 19 Februar 2012 kl. 14:17 | IP-adresse registreret  

Squeezebox touch kan bruges med de fleste NAS. Jeg bruger den f.eks. med en Synology DS411+ II. Det eneste der kræves
er at NAS'en understøtter squeeze server eller tilsvarende program. Jeg er noget tvivlende overfor om NAS'en kan give jitter,
men hvis man er så nervøs for det, kan man jo bare bruge en NAD M51 som DAC. Den bruger samme teknologi som M2 og
renser input for stort set al jitter. Ved ikke om C390DD har samme specielle chip fra Zetex?
Til top Vis AdamB's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af AdamB

mbull
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 December 2006
Lokalitet: Sydsjælland
Sendt: 19 Februar 2012 kl. 16:57 | IP-adresse registreret  

Jeg havde samme behov og valget faldt på en Audiocom modificeret Duet: http://www.audiocominternational.com/squeezebox-receiver-mod s-p-53.html?osCsid=d28cef7d4129bfdf810a61a6643c7fa8

Den siger absolut ingenting og har intet display. Har opgraderet strømforsyningen med en Russ Andrews.

Mit anlæg...
Til top Vis mbull's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af mbull

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes