Tilbage til HIFI4ALL.DK 11. juni 2026 | 08:49   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Digital lyd
 HIFI4ALL Forum : Digital lyd
Emne Emne: Er CD-afspilleren død? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 4
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Morten Fog
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 Juli 2005
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Sendt: 16 Februar 2012 kl. 13:12 | IP-adresse registreret  

Hej Hifi4all'er

Jeg sidder lidt med tanken at tiden for CD-afspillerer er over.

Jeg basere min mening ud fra at jeg har en CD-afspiller til salg, som jeg selv synes er prissat meget "fair".

Den har været til salg i 18-20 dage og der her kun være en henvendelse omkring et teknisk spørgsmål.

Er jeg for utålmodig, eller er CD-afspilleren DØD?

Sonic
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 21 Februar 2010
Lokalitet: Sønderjylland
Sendt: 16 Februar 2012 kl. 13:14 | IP-adresse registreret  

Hej jeg tror bestemt ikke cd maskinen er død langt fra, men det kræver tålmodighed at sælge den slags især i krise tider hvad for en cd maskine. Er
der tale om her ?
Til top Vis Sonic's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Sonic

klypstefan
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Maj 2009
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 16 Februar 2012 kl. 13:16 | IP-adresse registreret  

Dens popularitet er nok dalet en del i takt med streaming og DACS er blevet mere og mere almindeligt.

Skulle jeg købe i dag, ville jeg nok også vælge en streaming løsning frem for CDafspilleren.

Men jeg tror der går mange år før den er helt død.

Måske er din cd dreng bare sat for dyrt :)
Til top Vis klypstefan's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af klypstefan

D A O
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 Februar 2010
Lokalitet: Sydjylland
Sendt: 16 Februar 2012 kl. 13:42 | IP-adresse registreret  

Jo på en måde er den, eller i det mindste i min opsætning, hvor jeg har mistet troen på at S/PDIF er en universal måde at få
god klang ud af anlægget.

Strand
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. mr nash

Bruger siden: 13 September 2008
Lokalitet: Jylland
Sendt: 16 Februar 2012 kl. 15:27 | IP-adresse registreret  

Til top Vis Strand's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Strand

klypstefan
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Maj 2009
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 16 Februar 2012 kl. 15:33 | IP-adresse registreret  

Det gør det nok ikke meget bedre at det er en dvd.. folk køber jo blue ray.
Til top Vis klypstefan's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af klypstefan

megholm
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 27 Januar 2009
Lokalitet: København
Sendt: 16 Februar 2012 kl. 15:37 | IP-adresse registreret  

Cd afspilleren er ikke død, men hvorfor skulle man købe en 5 år gammel dvd afspiller til sine cd-er? Skulle jeg købe en
"ny" afspiller idag, skulle det være en ren cd afspiller som var absolut top-of-line da den kom.

Morten Fog
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 16 Februar 2012 kl. 16:20 | IP-adresse registreret  

Jeg læser og forstår at det ikke bliver til jer den bliver solgt...

Om det er en DVD afspiller eller en CD afspiller er vel underordnet?

Det er vel interessant hvor meget CD afspiller man får for pengene, eller hvad?

Jeg har brugt den 90% til CD-afspilning og 10% til DVD.

Jeg er helt med på at til at vise film, er Blu-ray helt klart at foretrække.

@megholm-> Jeg ville ikke nævne hvad det var jeg solgte, da jeg ikke vil sælge noget i dette indlæg. Men nu det er i gang,
kan du så finde en "top-of-line" CD afspiller der er 5 år gammel til 3000 kr.? det er ikke for at pege fingre, men mere
jævnføre linje 3 i dette indlæg.

megholm
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 16 Februar 2012 kl. 16:29 | IP-adresse registreret  

Hvorfor skulle jeg nævne det, det var jo overhovedet ikke det jeg skrev??? Jeg vil gerne betale 20K eller mere for en, pointen
er at den skal have været blandt de allerbedste cd-afspillere i verdenen da den kom, da det vil give mig en glæde ved fortsat
at høre cd istedet for at streame. Det har INTET med din dvd-afspiller at gøre, eller om prisen er rimelig eller ej.

Det er ikke ligegyldigt om det er en dvdafspiller eller ej, da man altid vil betale for dvd-delen i afspilleren. Det gjorde du jo også
da du i sin tid købte den. Alt andet lige vil man få mere cdafspiller for de samme penge ved ikke at købe en som også kan
spille dvder. Igen, jeg kender ikke din afpsiller men forholder mig bare til de tørre facts, hvilket vel var dem du efterlyste?

D A O
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 Februar 2010
Lokalitet: Sydjylland
Sendt: 16 Februar 2012 kl. 16:34 | IP-adresse registreret  

Det er noget mystisk noget med DVD/BR/CD jeg købte en DENON DBP-1611UD Blu-ray afspiller i den faste overbevisning at den
via sin S/PDIF udgang over i min lyngdorf bare ville spiller super godt og der er det at min fatte evne springer fra og laver
koldbøtter, det gør den ikke, faktisk er der ikke mange detaljer og slet ikke det rum i musikken som jeg havde forventet.
Jeg har så ikke prøvet den via analog udgang men at det skal være så indviklet det overgår min forstand.

Der skal så siges at på billed siden der fejler DENON DBP-1611UD intet og har også læst at der er næsten ingen grund til at
betale mere. og det er skrevet uden at jeg kender alverdens andre BR player men planen var at den også skulle bruges
som medie layer, altså streame musik fra en harddisk.

megholm
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 16 Februar 2012 kl. 16:45 | IP-adresse registreret  

D A O skrev:
Det er noget mystisk noget med DVD/BR/CD jeg købte en DENON DBP-1611UD Blu-ray afspiller i den faste
overbevisning at den
via sin S/PDIF udgang over i min lyngdorf bare ville spiller super godt og der er det at min fatte evne springer fra og
laver
koldbøtter, det gør den ikke, faktisk er der ikke mange detaljer og slet ikke det rum i musikken som jeg havde forventet.
Jeg har så ikke prøvet den via analog udgang men at det skal være så indviklet det overgår min forstand.

Der skal så siges at på billed siden der fejler DENON DBP-1611UD intet og har også læst at der er næsten ingen grund til at
betale mere. og det er skrevet uden at jeg kender alverdens andre BR player men planen var at den også skulle
bruges
som medie layer, altså streame musik fra en harddisk.

Som jeg har forstået det, kører cd og dvd/blu-ray ikke "naturligt" på samme clock, det er derfor noget af en omvej at skulle
få den samme afspiller til at kunne begge dele. Synes jeg hørte om en ROtel med to seperate clocks engang? Anyways, det
er nok kun en del af forklaringen, generelt har jeg det sådan at man ikke skal forvente at tingene kommer gratis, så hvis
f.eks en forstærker har en indbygget dac, så er noget af forstærkens pris gået til dac'en, og den kan derfor ikke
nødvendigvis konkurrere med en forstærker til samme pris uden dac. Til gengæld har man jo så en dac!

Morten Fog
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 16 Februar 2012 kl. 18:13 | IP-adresse registreret  

megholm skrev:
Hvorfor skulle jeg nævne det, det var jo overhovedet ikke det jeg skrev??? Jeg vil gerne betale 20K
eller mere for en, pointen er at den skal have været blandt de allerbedste cd-afspillere i verdenen da den kom, da det vil
give mig en glæde ved fortsat at høre cd istedet for at streame. Det har INTET med din dvd-afspiller at gøre, eller om prisen
er rimelig eller ej.

Point taken, dog vil jeg sige at det vel ikke er et kvalitets stempel i sig selv, at den var blandt de bedste da den kom? her
kunne man jo kigge på en CD afspiller fra 1987 og en fra 2005, hvis begge havde lækkert finish og feel, kunne man vel godt
forestille sig at en mellem klasse CD afspiller (10000-20000 kr. klasse) fra 2005 var bedre vurderet kun på lyden end den
fra 1987?

megholm skrev:
Det er ikke ligegyldigt om det er en dvdafspiller eller ej, da man altid vil betale for dvd-delen i
afspilleren. Det gjorde du jo også
da du i sin tid købte den. Alt andet lige vil man få mere cdafspiller for de samme penge ved ikke at købe en som også kan
spille dvder. Igen, jeg kender ikke din afpsiller men forholder mig bare til de tørre facts, hvilket vel var dem du efterlyste?

Når vi nu snakker brugt markedet betaler du vel ikke for mere end du får? det som der i sin tid er betalt for meget fordi den
også kan afspille DVD har vel intet med brugt prisen at gøre? det er jo et tab jeg tager, hvis jeg mener den kan konkurrere
med andre CD afspillere i den prisklasse? eller hvad? det er netop der for jeg gerne vil sælge den som CD afspiller og ikke
DVD afspiller. DVD afspilleren er DØD pga. Blu-ray afspilleren.

Kan du følge min tanke gang?

Hermann.
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 April 2007
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 16 Februar 2012 kl. 18:17 | IP-adresse registreret  

Morten Fog skrev:
Om det er en DVD afspiller eller en CD afspiller er vel underordnet?

Nej det er absolut ikke underordnet. For dedikerede afspillere er bedst. Jeg sammenlignede på et tidspunkt min Denon DCD 1450 med en Denon DVD 2800 mk II, som kostede det tre dobbelte. Og resultatet var fuldstændig klart, CD afspilleren var bedst til musik CDer. Derfor vil jeg mene det er dit produkt der ikke er efterspørgsel efter, da selv en god blueray som Denon BDP 2012UD kun koster 4500. Derudover har DVD afspillere oftest meget højere opstartstid på musik CDer i forhold til normale musik afspillere. Derfor vil jeg mene din pris er fuldkommen urealistisk, den skal mindst halveres.

Nu kender jeg ikke prisen på den primare DVD, men prisen på Denon DVD afspillere i 10K klassen er vel sammenlignelige produkter, og de handles til 800 - 1500 kr, og Denon er et gængs kvalitetsmærke, der er ikke nær så mange der har erfaring med Primare, og derfor har Primare sikkert endnu sværere ved at holde en "rimelig" pris.

megholm
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 16 Februar 2012 kl. 19:07 | IP-adresse registreret  

Morten Fog skrev:
megholm skrev:
Hvorfor skulle jeg nævne det, det var jo overhovedet ikke det jeg skrev??? Jeg
vil gerne betale 20K
eller mere for en, pointen er at den skal have været blandt de allerbedste cd-afspillere i verdenen da den kom, da det vil
give mig en glæde ved fortsat at høre cd istedet for at streame. Det har INTET med din dvd-afspiller at gøre, eller om prisen
er rimelig eller ej.

Point taken, dog vil jeg sige at det vel ikke er et kvalitets stempel i sig selv, at den var blandt de bedste da den kom? her
kunne man jo kigge på en CD afspiller fra 1987 og en fra 2005, hvis begge havde lækkert finish og feel, kunne man vel godt
forestille sig at en mellem klasse CD afspiller (10000-20000 kr. klasse) fra 2005 var bedre vurderet kun på lyden end den
fra 1987?

megholm skrev:
Det er ikke ligegyldigt om det er en dvdafspiller eller ej, da man altid vil betale for dvd-delen i
afspilleren. Det gjorde du jo også

Når vi nu snakker brugt markedet betaler du vel ikke for mere end du får? det som der i sin tid er betalt for meget fordi den
også kan afspille DVD har vel intet med brugt prisen at gøre? det er jo et tab jeg tager, hvis jeg mener den kan konkurrere
med andre CD afspillere i den prisklasse? eller hvad? det er netop der for jeg gerne vil sælge den som CD afspiller og ikke
DVD afspiller. DVD afspilleren er DØD pga. Blu-ray afspilleren.

Kan du følge min tanke gang?

En cd afspiller fra 1987? Lad nu være...For at sige det lige ud, jeg synes du argumenter imod almen fornuft for at
retfærdiggøre din pris. Hvorfor aner jeg ikke, da prisen jo tydeligvis er for høj da der ikke er nogen købere, men hvis du
mener den er 3000 kr værd skal du nok bare beholde den.

FysikNørd
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 Marts 2011
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 16 Februar 2012 kl. 19:57 | IP-adresse registreret  

CD afspilleren er i sine dødskrampe. Og det er også hififabrikanterne ved at erkende. Se bare hjemmesiden hos Classe, de producerer ikke længere cd afspillere: http://www.classeaudio.com/delta/index.htm
Til top Vis FysikNørd's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af FysikNørd

Nilau
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 December 2003
Sendt: 16 Februar 2012 kl. 20:40 | IP-adresse registreret  

klypstefan skrev:

Skulle jeg købe i dag, ville jeg nok også vælge en streaming løsning frem for CDafspilleren.

Så er det jo interessant om du mener at det er lydkvaliteten der betyder at du har den holdning..?
Eller måske andre grunde?

Mvh.
Niels

Til top Vis Nilau's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Nilau

Snorgon
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 December 2010
Sendt: 16 Februar 2012 kl. 21:20 | IP-adresse registreret  

Med tanke på nyheden på forsiden, så lader det til, at Densen i hvert fald ikke mener CDen er død endnu.
Til top Vis Snorgon's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Snorgon

Hermann.
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 April 2007
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 16 Februar 2012 kl. 21:20 | IP-adresse registreret  

Nilau skrev:
klypstefan skrev:

Så er det jo interessant om du mener at det er lydkvaliteten der betyder at du har den holdning..?
Eller måske andre grunde?

Mvh.
Niels

Jeg ville købe CD afspiller igen, da det er hyggeligt at overveje hvilken af de hundredevis af CDer man har købt gennem mere end 25 år, man vil høre. En computerfil er ikke et alternativ, det er klinisk og helt uinteressant. Jeg har heller aldrig haft nogen form for transportabel musik, og jeg har aldrig overvejet at sætte min PC til min forstærker. Beklager men jeg kan ikke se behovet, for det er et kæmpe tilbageskridt efter min opfattelse.

Så CDen er hifibranchens største succes og den fortæstter jeg med. CD systemet fortjener en  for det har tjent os godt.

Morten Fog
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 17 Februar 2012 kl. 09:39 | IP-adresse registreret  

Hermann. skrev:

Nu kender jeg ikke prisen på den primare DVD, men prisen på Denon DVD afspillere i 10K klassen
er vel sammenlignelige produkter, og de handles til 800 - 1500 kr, og Denon er et gængs kvalitetsmærke, der er ikke nær
så mange der har erfaring med Primare, og derfor har Primare sikkert endnu sværere ved at holde en "rimelig" pris.

Jeg skiftede fra den Denon DVD-3910, 10.000kr fra ny og den 2. sidste DVD afspiller generation fra denon, til denne
Primare. Den mekaniske feel forskel mellem de 2 maskiner kan ikke sammenlignes. Hvor man i Denon'en fik rigtig meget
DVD afspiller for pengene, får man i Primare'en rigtig meget CD afspiller for pengene, af den så også kan afspille DVD'er,
var hvad jeg betragtede som bonus, men på ingen måde i samme kvalitet som Denon'en. På CD-siden lyder Denon'en som
en billig spille-dåse i forhold til Primare'en.

Dette er jo selvfølgelig blot min holdning til de 2 afspillere, men udover Denon DVD-A11, så har Denon ikke rigtig lavet nogle
DVD afspillere, jeg lige kan komme på, hvor de har gjort noget ud af det analog stereo-phono output. Hvis det vel og mærke
skulle være til at betale fra ny af.

Morten Fog
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 17 Februar 2012 kl. 09:44 | IP-adresse registreret  

FysikNørd skrev:
CD afspilleren er i sine dødskrampe. Og det er også hififabrikanterne ved at erkende. Se bare
hjemmesiden hos Classe, de producerer ikke længere cd afspillere: http://www.classeaudio.com/delta/index.htm

Snorgon skrev:
Med tanke på nyheden på forsiden, så lader det til, at Densen i hvert fald ikke mener CDen er død endnu.

I bund og grund var det, det her jeg gerne ville snakke om, og høre jeres holdning til.
Og ikke om mit salg bliver til noget eller ej, eller om min pris er rigtig eller ej.

Side af 4 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes