Tilbage til HIFI4ALL.DK 7. juni 2026 | 05:27   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Digital lyd
 HIFI4ALL Forum : Digital lyd
Emne Emne: SQ duet (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Per.G
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 November 2005
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Sendt: 02 Marts 2012 kl. 20:03 | IP-adresse registreret  

Hej.

Min router afgik ved døden. Ny er indkøbt og forbindelse til nettet genetableret.

Men jeg kan ikke få gang i min sq duet. Controlleren hopper på nettet men den ser ingen afspillere? Afspilleren blinker ligenu rødt men er også set lyse konstant rødt.

Er der nogen der har et kompetent bud

Mvh. Per

Til top Vis Per.G's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Per.G

sigma6
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 07 April 2003
Lokalitet: Jylland
Sendt: 02 Marts 2012 kl. 20:10 | IP-adresse registreret  

Prøv at sætte den tilbage til fabriksindstilling.
Til top Vis sigma6's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af sigma6

Per.G
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 02 Marts 2012 kl. 21:24 | IP-adresse registreret  

Hej Sigma6

Det er prøvet (holde plus inde under tænd af controller right?)

Mvh. Per

sigma6
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 02 Marts 2012 kl. 21:29 | IP-adresse registreret  

Jeg gjorde det på controlleren. Hos mig er det også nødvendig at tænde min nas først.

sigma6
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 02 Marts 2012 kl. 21:36 | IP-adresse registreret  

Altså i menuen.

johnny k
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 Marts 2010
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 02 Marts 2012 kl. 22:02 | IP-adresse registreret  

Jeg skiftede router for et par uger siden til en zyxel 300Mbit.

Nu har jeg problem med min duet stopper med at streame, men kører videre på pcén. Så kan kan trykke på den bar der viser hvor langt man er i sangen, så kører det igen øjeblikkelig. Der er ikke noget fast interval med det.

Faktisk er jeg så træt af squezze box at hvis der kommer skatte penge tilbage så står den enten på airplay eller sonos her i huset. Logitech er så ringe til det streaming at det er helt vildt.

Ikke at det hjalp på dit problem, men du er ikke alene med at der er problemer med squezze box.

johnny

Til top Vis johnny k's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af johnny k

sigma6
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 02 Marts 2012 kl. 22:04 | IP-adresse registreret  

johnny k skrev:

Nu har jeg problem med min duet stopper med at streame, men kører videre på pcén. Så kan kan trykke på den bar der viser hvor langt man er i sangen, så kører det igen øjeblikkelig. Der er ikke noget fast interval med det.

Faktisk er jeg så træt af squezze box at hvis der kommer skatte penge tilbage så står den enten på airplay eller sonos her i huset. Logitech er så ringe til det streaming at det er helt vildt.

Ikke at det hjalp på dit problem, men du er ikke alene med at der er problemer med squezze box.

johnny

Hvis det har kørt før er det da ikke din sb det er galt med.

johnny k
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 02 Marts 2012 kl. 22:40 | IP-adresse registreret  

sigma6 skrev:
johnny k skrev:

johnny

Jeg har altid haft udfald og generels dårlig funktion på media server og mistet forbindelse til reciveren.

Dog hjalp det lidt med udfald til reciveren da den gamle router og reciveren kom til at stå 4 meter fra hinanden.

Media server kan ikke finde ud af at placere musikken samme sted efter søgning på nye numre på harddisken. Spotify blev pludselig flyttet til internet radio. osv. osv. osv.

Så jo logitech spuezze box duet er noget l**t. Sjovt nok er der endnu en gang problemer i dag, ingen forbindelse til reciver enhed, men boom box i køkkenet er der forbindelse til, men kan kun afspille 20 sek. af et nummer ad gangen..... logitech l**t!

sigma6
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 02 Marts 2012 kl. 23:24 | IP-adresse registreret  

Jeg har ingen probler overhovedet!

Og dem jeg kender der har SB har heller ingen problemer.

Står din router frit?

callesoroe
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 August 2003
Sendt: 02 Marts 2012 kl. 23:45 | IP-adresse registreret  

johnny k skrev:
sigma6 skrev:
johnny k skrev:

johnny

Jeg har altid haft udfald og generels dårlig funktion på media server og mistet forbindelse til reciveren.

Dog hjalp det lidt med udfald til reciveren da den gamle router og reciveren kom til at stå 4 meter fra hinanden.

Media server kan ikke finde ud af at placere musikken samme sted efter søgning på nye numre på harddisken. Spotify blev pludselig flyttet til internet radio. osv. osv. osv.

Så jo logitech spuezze box duet er noget l**t. Sjovt nok er der endnu en gang problemer i dag, ingen forbindelse til reciver enhed, men boom box i køkkenet er der forbindelse til, men kan kun afspille 20 sek. af et nummer ad gangen..... logitech l**t!

Her i hytten er der 1 Transporter, 2 duet, 3 android(squeeze kommander) mobiler, 3 ipod touch(ipeng) og de kører allesammen perfekt. Du kan ikke give Logitech skylden får at din router er dårlig eller dit netværk er dårligt konfigureret.

johnny k
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 03 Marts 2012 kl. 00:40 | IP-adresse registreret  

Router og SB reciver står i samme rum og så frit så der kan trækkes en snor i mellem dem uden der røre noget.

Mit trådløse signal er 98-100% på reciveren. på Boom i køkkenet hvor der skal sendes gennem 2 gasbeton vægge og køkken skabe er signalet 89%. Så det er ikke et svagt signal der er skyld i det.

Trådløst netværk er indkøbt og opsat at en kammerat der abejder ned slags, så det står som det skal. alt andet der bruger det trådløs netværk har ingen problemer.

Men så forklar mig hvorfor at der kan sættes et album i gang med afspilning, afspiller 3-4 numre uden problemer, så hvis man vil springe et nr over, så stopper musikken. Reciveren er væk i media center og eneste løsning er en fabriks reset og ny opsætning.

Lige det problem har været med på 2 computere og  3 forskellige routere...

sigma6
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 03 Marts 2012 kl. 00:57 | IP-adresse registreret  

Hvis det er SB der er problemet, kan du vel bare gå ned og få dine penge tilbage?

johnny k
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 03 Marts 2012 kl. 01:08 | IP-adresse registreret  

Hvis det var et ny indkøb, ja.

Men nu har jeg haft den i nogle år, og når det kører så er det jo perfekt, især med styring fra iPhonen.

Jeg har fået hjælp herinde flere gange af mere eller mindre kompetente folk, og har i perioder grå hår af det. Men når det kører elsker jeg min SB, men når den laver f**k up, så hader jeg den meget.

Det der har afholdt mig fra at skifte er at jeg ikke rigtig kan blive klog på om sonos er bedre, især de mange penge værd. Det blev ikke bedre af at da jeg fik det vist i HFK, så kunne det ikke logge på netværk eller spille....

Per.G
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 03 Marts 2012 kl. 10:24 | IP-adresse registreret  

Hej igen
Øh sigma6 du siger at du skal tænde din NAS først i menuen. Hvad mener du præcist?
Jeg har selv min musik på en pc og denne har været tændt og i kontakt med routeren og nettet. Menuen i sq viser ingen afspillere ej heller kan jeg
se mit musikbibliotek.
Jeg er selvfølgelig lidt træt af det og overvejer da ind imellem også om der skal en anden løsning til f.eks en stationær notebook til anlæg gennem
usbdac.
Håber dog stadig på en løsning.
Er der nogen der ved hvad rød lys på afspilleren indikerer?
Er der nogen der ved hvorfor musikbiblioteket ikke kan ses på controlleren når nu både pc og controllere melder sig i kontakt med routeren?
Mvh. Per

aceh
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Februar 2004
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 03 Marts 2012 kl. 12:48 | IP-adresse registreret  

Lyser rødt: Enheden er ved at blive startet.

Blinker langsomt rødt: Enheden skal konfigureres til netværket.

Blinker hurtigt rødt: Enheden er ved at blive nulstillet.

Aceh

Til top Vis aceh's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af aceh

aceh
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 03 Marts 2012 kl. 12:49 | IP-adresse registreret  

Du genstarter Squeezebox Receiver ved at holde knappen nede i tre sekunder indtil den er rød og blinker langsomt. Hvis du vil nulstille den til standardindstillingerne, skal du holde knappen nede i fem sekunder indtil den er rød og blinker hurtigt.

Aceh

Per.G
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 03 Marts 2012 kl. 15:26 | IP-adresse registreret  

Hej
Jeg nulstillede afspilleren og blinkeriet endte på det langsomme røde blink. Den skal altså konfigureres til netværket. Men hvordan gør jeg så det,
når jeg ikke kan komme i kontakt med den fra controlleren eller mediaserveren. Mediaserveren har en menu hvor man vælger afspiller og den
skriver at der ingen er. Suk!
Gode råd og inputs modtages gerne
Mvh. Per

aceh
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 03 Marts 2012 kl. 17:44 | IP-adresse registreret  

Gendan fabriksindstillingerne på controlleren.

Konfiguration af Squeezebox Controller

1. Tag Squeezebox Controller op af opladeren. Hvis den ikke er tændt, skal du trykke på startknappen for at tænde for den.

2. Brug scrollehjulet til at markere det ønskede sprog, og tryk på den midterste knap for at vælge det.

3. Herefter vises startsiden. Tryk på den midterste knap for at fortsætte til det næste skærmbillede.

4. Vælg det område eller land du bor i.

Bemærk: Du overtræder muligvis telekommunikationsloven hvis du vælger et forkert land. Hvis dit land eller område ikke er på listen, skal du vælge det nærmeste område/land.

Nu vises der et skærmbillede med de tilgængelige trådløse netværk.

5. Marker dit netværk, og tryk på den midterste knap for at vælge det.

Bemærk: Hvis routeren er indstillet til ikke at transmittere navnet på netværket (også kaldet SSID), vises det ikke på listen. Du kan etablere forbindelse til det ved at vælge Andet netværk og indtaste navnet på det manuelt.

Bemærk: Hvis du er sikker på at dit netværksnavn transmitteres, men det ikke vises i listen, er du muligvis uden for netværkets rækkevidde. Hvis problemet ikke løses ved at du bevæger dig tættere på routeren, skal du dobbelttjekke at routeren transmitterer netværksnavnet.

6. Hvis netværket er sikret, forsøger Squeezebox Controller at registrere typen af sikkerhedsnøgle. Hvis det ikke kan fastslås hvilken type kryptering der bruges, vil du blive bedt om at vælge den fra en liste. Når krypteringstypen er fastslået, bliver du bedt om at angive sikkerhedsnøglen ved at bruge scrollehjulet til at markere et bogstav eller tal og den midterste knap til at vælge det.

7. Hvis krypteringsnøglen er angivet korrekt, etableres der forbindelse mellem Squeezebox Controller og netværket, og der vises et skærmbillede for den etablerede forbindelse. Hvis du indtastede nøglen forkert, skal du trykke på tilbageknappen og indtaste den igen.

Konfiguration af Squeezebox Receiver

Når der er etableret forbindelse mellem Squeezebox Controller og netværket, kan du konfigurere Squeezebox Receiver.

1. Vælg din Squeezebox Receiver på listen. Den vises som Squeezebox XXXXXX hvor XXXXXX er de sidste seks tal i afspillerens MAC-adresse, dvs. dens unikke netværksadresse.

Bemærk: Du kan tjekke MAC-adressen ved at kigge på mærkaten på undersiden af Squeezebox Receiver.

Bemærk: Hvis afspilleren ikke er på listen, skal du kontrollere om knappen på forsiden af Squeezebox Receiver blinker rødt. Hvis ikke, skal du holde knappen på Squeezebox Receiver nede i fem sekunder for at nulstille afspilleren. Squeezebox Receiver skulle vises på listen på fjernbetjeningen få sekunder efter at knappen begynder at blinke rødt.

2. Der oprettes forbindelse mellem Squeezebox Controller og Squeezebox Receiver som derefter programmeres så den kan fungere sammen med netværket. Knappen bør skifte farve, hvilket angiver statussen for forbindelsen. Der er flere oplysninger i Tillæg B: Farvekoder på Squeezebox Receiver.

3. Når knappen på Squeezebox Receiver lyser blåt, vil du blive bedt om at vælge en musikkilde via fjernbetjeningen. Hvis du har installeret SqueezeCenter på computeren, vises computerens navn sammen med SqueezeNetwork. Vælg den musikkilde du vil bruge.

Bemærk: Hvis du har installeret SqueezeCenter-softwaren og kontrolleret at den kører, men computerens navn ikke vises på fjernbetjeningen, er det muligt at den blokeres af en firewall.

4. Når der er etableret forbindelse mellem Squeezebox Receiver og musikkilden, lyser knappen hvidt, og du vil kunne afspille musik. Det kan ske at knappen blinker hvidt. Det betyder at softwaren på Squeezebox Receiver opdateres. I så fald skal du vente lidt da det kan tage et par minutter at gennemføre opdateringen. Når opdateringen er gennemført, genstartes Squeezebox Receiver, og knappen skifter farve indtil den er hvid, og afspilleren er klar.

sigma6
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 03 Marts 2012 kl. 18:01 | IP-adresse registreret  

Jeg mente du skulle gendanne fabriks indstillinger på controlleren.

Min nas skal tændes og bootes op inden jeg kan tænde min sb.

musifix
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 Juni 2003
Lokalitet: København
Sendt: 03 Marts 2012 kl. 18:21 | IP-adresse registreret  

Hvilken router er der tale om? Zyxel routere har notorisk haft problemer i SB Duet setup ..

Side af 2 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes