Tilbage til HIFI4ALL.DK 6. juni 2026 | 22:07   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Digital lyd
 HIFI4ALL Forum : Digital lyd
Emne Emne: Philips CD960 modification (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
*allan*
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 November 2006
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Sendt: 04 Marts 2012 kl. 19:05 | IP-adresse registreret  

Nu hvor jeg fik fremragende hjælp til mit tidligere "problem" med min Philips CD960'er her i forummet tænker jeg at det kunne da være at der var andre som har "rodet" med sådan en gammel svend, som kunne komme med nogle guldkorn hvor er akilleshælen i konstruktionen?

Jeg har skiftet I/V konverter og buffer til AD744 og AD845 det betød ikke det helt vilde jeg mener den åbnede sig ikke op, den der uldne top som den er født med var der stadigvæk, men ved at udskifte de ækle polyester afkoblinger (220n) omkring TDA'en til i første omgang "kun" 100n Wima polypropylen så skete der noget, men stadig ikke nok Udskiftning af lytter fra Cerafine til ROE i strømforsyningen (kun nogle af dem) og i udgangen Cerafine til Silmic, kom den et skridt videre, men stadigvæk ikke nok så prøvede jeg nogle 330n polypropylen som afkobling til TDA'en og så skete der sku' noget der kom lige pludselig hul igennem, endvidere koblede jeg den til non-oversampling, hvilket jeg i første omgang syntes virkede som et skridt tilbage, men efter at have lyttet lidt kunne jeg høre at den havde mistet lidt kontrol/præcision som så var afløst af en klart mere analog gengivelse.

Jeg syntes den lyder rigtig godt nu, men den mangler alligevel måske lidt glød og noget charme i hvert tilfælde i forhold til min Raysonic CD168 (rør), men til gengæld er Philips'en mere nøgtern og korrekt og tør i gengivelsen absolut ingen klingeri eller unoder og derfor måske lidt kedelig.

Det er spørgsmålet om der kan gøres mere og hvad? Udskiftning af alle lytter, selvom de måler ok? Rigtige overføringskondensatorer? Batteri forsyning osv... Eller?

Råd modtages...

Mvh  

Til top Vis *allan*'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af *allan*

nhj4
Lukket konto
Lukket konto

Eget ønske!

Bruger siden: 11 December 2003
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Sendt: 04 Marts 2012 kl. 23:22 | IP-adresse registreret  

der er måske en masse lus der kunne ud skiftes til 0,80mm sølv tråd
Til top Vis nhj4's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af nhj4

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes