Tilbage til HIFI4ALL.DK 19. juni 2025 | 00:56   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Digital lyd
 HIFI4ALL Forum : Digital lyd
Emne Emne: Pludselig "buzz" i venstre stereokanal (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Kustoden
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 Maj 2005
Lokalitet: København
Status: Offline
Sendt: 12 Marts 2012 kl. 17:47 | IP-adresse registreret  

Hej alle,

Det er efterhånden mange år siden jeg sidst har været på HIFI4ALL, men jeg husker tydeligt den store hjælpsomhed, der
dengang mødte mig. Derfor håber jeg, at I kan hjælpe mig med en pludselig opstået fejl på min NAD C315BEE stereo
forstærker.

Efter at have flyttet forstærkeren fra et sted til et andet (forsigtigt og problemfrit) kommer der nu en høj og tydelig summen
fra den venstre kanal. Denne "buzz" er der uanset hvilke input lyden kommer fra, den bliver højere og lavere, som der
justeres på volumen, den forsvinder når balance knappen drejes mod højre kanal og den er der også når jeg tilslutter
høretelefoner (ergo er fejlen ikke i højtalerne) Musikken spiller stadig i venstre kanal, men altså samtidig med denne
overdøvende buzz...

Har I nogen om hvad fejlen er og hvordan jeg lettest (se billigst) får den fixet?

På forhånd tak!

mvh. Lasse
Til top Vis Kustoden's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kustoden

Dan R. Hansen
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 20 Februar 2006
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Sendt: 12 Marts 2012 kl. 18:28 | IP-adresse registreret  

Hvis et potentiometer for kontakt med stel på fx kabinettet, kan der forekomme brum.

Så jeg vil skyde på at du skal have renset eller måske udskiftet din C315BEE's volumen potentiometer.

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes