Bruger siden: 27 Februar 2011 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 963
Sendt: 19 April 2012 kl. 16:27 | IP-adresse registreret
Hej alle sammen
jeg har endelig fået mit streaming system op og kører og nøj hvor jeg nyder det. dog har jeg stadig et mød irriterende
problem:
lyden har det med at hakke/falde ud en gang imellem når jeg afspiller. det sker ikke når jeg afspiller direkte med kabel og det
sker også når jeg streamer direkte fra pcen til Apple tvet. er der nogen der har samme problem og evt en løsning? det er lidt
irriterende at der kommer hak i lyden fra tid til anden
Bruger siden: 16 Maj 2008 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 4017
Sendt: 19 April 2012 kl. 17:07 | IP-adresse registreret
Det kunne lyde somom signalstyrken på en eller begge enheder er for dårlig. Hvis dit Apple TV står inde i et møbel eller tæt på andre elektriske
enheder kan du prøve at flytte den væk fra disse for at se om det afhjælper problemet.
Bruger siden: 07 Maj 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3160
Sendt: 19 April 2012 kl. 17:19 | IP-adresse registreret
Det kunne lyde som om at din wifi-router laver knuder.
Jeg har før haft problemer med trådløs streaming til mit Airport Express på forskellige routere (dem man får med sin ADSL-
forbindelse eller billige tvivlsomme andre routere stinker noget så grumt), men det er helt stoppet efter jeg investerede i en
Airport Extreme.
Bruger siden: 27 Februar 2011 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 963
Sendt: 19 April 2012 kl. 17:26 | IP-adresse registreret
På nuværende tidspunkt har jeg en nyere netgear router, men den står inde is stuen som er godt 20 meter væk fra mit værelse
og det kunne jo godt resultere i den dårlige forbindelse men hvad kan jeg gøre for at skabe en bedre forbindelse?
Bruger siden: 21 September 2010 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 111
Sendt: 25 April 2012 kl. 19:27 | IP-adresse registreret
Et par tips:
Bor du i lejlighed? Prøv at hente en WIFI scanner på nettet og se om den kanal du bruger er optaget af dine naboer. Som hovedregel skal du så langt
væk som muligt på frekvensbåndet som de stærkeste af de andre trådløse netværk.
Fjern derefter understøttelse af wireless a/b enheder - tvivler på du har nogen i huset. Ideelt set får du fingrene i en Dual-band router, og adskiller
adskiller wireless G og N i 2 seperate netværk.
Sørg for at dit netværk kun understøtter en form for kryptering.
Sidst så sørg for at din router står så højt placeret som muligt. Jo højere, jo færre (typisk) ting er der mellem sender og modtager.
Implementer et tweak ad gangen. Placer en bærbar med WIFI scanner der hvor dit Apple tv er placeret, og mål effekten af hvert tweak du laver.
Håber det kan hjælpe. Ellers er der kun den løsning tilbage hvor du køber nogle adaptere, hvor du trækker netværkssignalet gennem dine el kabler.
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum