Tilbage til HIFI4ALL.DK 16. juni 2024 | 06:21   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Digital lyd
 HIFI4ALL Forum : Digital lyd
Emne Emne: Squeezebox, PSU og DAC... (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
xr600
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 11 Maj 2006
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 38
Sendt: 24 April 2012 kl. 17:50 | IP-adresse registreret  

Ok, i min begrænsede verden er Squeezebox de bedste der er sket siden skiveskåret brød... Jeg har en SB3, der som
efterhånden har 'overlevet' udskiftning af adskillige højttalere/amps osv..

... Så...

For nuværende har jeg min SB3 koblet op med en hjemmebygget PSU, og jeg bruger de analoge udgange. Alt er fint (det
lyder faktisk aldeles hæderligt !)... Men... Jeg hører ikke musik 24/7, og den PSU er af typen som sluger en del energi (den
bliver temmelig varm i drift). Så for ikke at sponsere flere af DONG's bestyrelseslønninger, slukker jeg for min SB3 når jeg
ikke bruger den.

Det rokker lidt ved komfortniveauet - så mine tanker er...

Teoretisk burde streamingdelen i SB3 vel være ligeglad med, om det er en switchmode strømforsyning eller ej der sidder i
måsen af den. Så hvis jeg smider en ekstern DAC på kan jeg i det mindste lade SB'en stå tændt 24/7, og enten slukke for
den eksterne DAC når jeg ikke bruger den, eller (hvis DAC'en er relativt økonomisk) lade denne stå tændt også ?.

Spørgsmålet for mig er også lidt, om jeg får nogen lydmæssig gevinst ud af det... En ekstern DAC, med (sikkert) en ringere
PSU kontra SB3's indbyggede DAC med en 'rigtig' og overdimensioneret PSU ?.

Der er garanteret masser af skribenter herinde som har erfaringer/holdninger til dette... Lad høre ! :)
Til top Vis xr600's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af xr600
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes