| Forfatter |
|
BMJ73 Forum Bruger

Bruger siden: 13 Maj 2007 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 99
|
| Sendt: 11 Maj 2012 kl. 22:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej
Erfaringer søges.
Jeg bruger en Squeezebox Touch til at afspille Spotify premium. Det virker egentlig ret godt, lyden er ikke på højde med vinyl
eller CD...
Men, så melder spørgsmålet sig; vil det give bedre lyd fra Spotify med en DAC efter SBT'en?
Venlig hilsen
BMJ
|
| Til top |
|
| |
kskruger Forum Bruger

Bruger siden: 11 Juli 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 228
|
| Sendt: 11 Maj 2012 kl. 22:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
BMJ73 skrev:
Hej
Erfaringer søges.
Jeg bruger en Squeezebox Touch til at afspille Spotify premium. Det virker egentlig ret godt, lyden er ikke på højde med vinyl
eller CD...
Men, så melder spørgsmålet sig; vil det give bedre lyd fra Spotify med en DAC efter SBT'en?
Venlig hilsen
BMJ |
|
|
Måske lidt, men lyd kvaliteten fra Spotify og Wimp, vil jeg kalde low-fi. Jeg skal ikke kunne sige, om det er de afspilnings kredsløb, som sidder i Squeezebox Touch'en, som er ultra ringe. Jeg benytter også en Squeezebox Touch til at afspille musik fra Spotify, som bliver sendt digitalt ind på min Primare SPA 20. Og den har ellers en ganske god DAC. Og lyden er stadige meget langt fra det, som jeg kan opnår fra min Primare CD afspiller.
|
| Til top |
|
| |
BertelB Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 10 Marts 2011 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 657
|
| Sendt: 11 Maj 2012 kl. 23:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Lyden fra Spotify (og de andre streaming tjenester) er ikke så god som lyden fra en CD, til gengæld koster det 0 kr at lytte til et nyt album. Det gør at jeg lytter til meget mere ny musik nu, end jeg gjorde inden jeg begyndte at bruge streaming tjenester, hvor en prøvelytning til et nyt album kostede 150,- Og jeg hører adskillige nye album pr måned. Hvis der er et album man er specielt glad for, kan man jo altid købe det.
Lyden fra squeezebox kan forbedres med en god ekstern DAC, og der findes en del tweaks til diverse squeezeboxer, hvis man er til DIY.
|
| Til top |
|
| |
velkommen Forum Bruger

Bruger siden: 24 Oktober 2003
Status: Offline Indlæg: 1741
|
| Sendt: 11 Maj 2012 kl. 23:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
sjovt der er så delte meninger om spotify, er der nogen forskel på om man har det på sin pc, eller f.eks den nye onkyo tuner T 4070?
har intet forstand på pc andet end jeg kan bruge det, og det er jo fint hvis man bare bruger det til at lytte nye albums.....men her er tdc play altså bedre end spotify i den gratis version som ikke er at råbe hurra for.
men har tidligere læst i andre tråde at spotify premium er ok kvalitet, hvordan vil den være eks over den før omtalte t 4070 onkyo tuner og dig ud med aes/ebu i en stello da200II dac, er vi så oppe på det bedste det kan være????
vh velkommen
ps. jeg har en olive 4hd hvor jeg ripper cd ind i FLAC og afspiller gennem en electrocompaniet dac, det er for mig helt ok lyd....og nemt med ipad at finde numre hurtigt......super
|
| Til top |
|
| |
skum-cat Forum Bruger

Bruger siden: 12 November 2009 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 4
|
| Sendt: 12 Maj 2012 kl. 00:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har lavet en mindre test af det på mit anlæg engang :)
"Jeg kørte over samme afspilningsenhed, hvilket var over computeren med coaxial til en Gamut CD1 lavet om til en DAC.
Testen bestod af 3 sange med forskellige genre, og for at være 100% sikker brugte jeg windows medieplayer til cd'en, da
spotify bruger afspilningsmodulet fra windows medie player. Rørene var i øvrigt varmet 1 time før testen ;)
Katie melua - what a wonderfull world
-spotify mere frem i stemmen, og cdén lidt mere tilbage trukket og rolig. Detajler var ens. Cdén havde en smule mere
kontrol på bass. og en lidt bedre klang. Især ved klaver delen til sidst.
Andrea bocelli - Besame mucho
-CDén var mere delt i lyden, og en smule bedre bass kontrol. Stemmen og detaljerne var ens.
Runrig - Stamping on the ground edit
-Meget ens, udover cd'en havde en smule større lydbilledet og anderledes mellemtone.
Testen imponeret mig virkelig meget. Det var tit jeg blev nød til at spole tilbage flere gange det samme sted, bare for at
høre forskellen. Anlægget har meget at sige på sådan en test selvfølgeligt, nogen oplever en stor forskel. Andre kan slet ikke
høre forskel. Jeg kan blot sige, at mit setup virker fantastisk til spotify, og forskellen er alt for lille til at bruge over 500+ kr
månedligt for at få en god samling :)"
|
| Til top |
|
| |
SilverLine Forum Bruger

Bruger siden: 24 September 2006 Lokalitet: Fyn Syd
Status: Offline Indlæg: 309
|
| Sendt: 12 Maj 2012 kl. 11:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er jeg den enste der kæmper med, at det samme album fremkommer flere gange, på spotify gennem squeezebox touch ? Og at det kun er et af dem
som der så virker, og vælges en ad de forkerte, får det tit min saueezebox til at genstarte
|
| Til top |
|
| |
BMJ73 Forum Bruger

|
| Sendt: 13 Maj 2012 kl. 14:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Absolut ikke - jeg har samme problem. Typisk sker der ikke noget, jeg kan så hoppe tilbage og tage næste udgave af samme
album, hvorefter det spiller. En gang i mellem er den gået ned, men ikke så tit.
Er der i øvrigt nogen bud på en DAC der spiller godt sammen med SBT - har tænkt på en Benchmark DAC1?
/BJ
SilverLine skrev:
Er jeg den enste der kæmper med, at det samme album fremkommer flere gange, på spotify gennem
squeezebox touch ? Og at det kun er et af dem
som der så virker, og vælges en ad de forkerte, får det tit min saueezebox til at genstarte  |
|
|
|
| Til top |
|
| |
SilverLine Forum Bruger

Bruger siden: 24 September 2006 Lokalitet: Fyn Syd
Status: Offline Indlæg: 309
|
| Sendt: 13 Maj 2012 kl. 15:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
BMJ73 skrev:
Absolut ikke - jeg har samme problem. Typisk sker der ikke noget, jeg kan så hoppe tilbage og tage næste udgave af samme
album, hvorefter det spiller. En gang i mellem er den gået ned, men ikke så tit.
Er der i øvrigt nogen bud på en DAC der spiller godt sammen med SBT - har tænkt på en Benchmark DAC1?
/BJ
SilverLine skrev:
Er jeg den enste der kæmper med, at det samme album fremkommer flere gange, på spotify gennem
squeezebox touch ? Og at det kun er et af dem
som der så virker, og vælges en ad de forkerte, får det tit min saueezebox til at genstarte  |
|
|
|
|
|
Jeg har haft skrevet til spotify, og de siger at de kender til problemet, og at de arbejder på det. Men med deres hastigheder med at udvikle software
(læs ipad app) så bliver det nok ikke denne side af jul :-(
|
| Til top |
|
| |
dk2000 Forum Bruger

Bruger siden: 17 December 2003
Status: Offline Indlæg: 431
|
| Sendt: 13 Maj 2012 kl. 17:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg bruger spotify premium på iPad og det spiller max. Kæden er ellers Airport Express med toslink til forsænker.
De kører 320k bit og det giver overraskende god lyd. Lækkert og brugervenligt serup til få penge, og et kæmpe musik udvalg lige ved hånden.
|
| Til top |
|
| |
kloppern Forum Bruger

Bruger siden: 18 Februar 2010 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 43
|
| Sendt: 13 Maj 2012 kl. 21:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg kører også med Spotify Premium og Squeezebox touch. Jeg synes bestemt at det har gjort rigtig meget med en dac. Jeg har en Cambridge Dacmagic og synes faktisk at den største forbedring har været på "low-fi", altså mp3 og spotify. Men men, det bliver selvfølgelig ikke så godt som FLAC.
Iøvrigt giver den squeezeboxen et kæmpe løft, hvis man kører med kablet net istedet for trådløst, og hvis man køber en anden strømforsyning.
Jeg har iøvrigt oplevet de samme problemer med at den spiller et andet nummer end det jeg har valgt, eller siger "nummeret er ikke tilgængelig i din region" -smadder irreterende!!!
|
| Til top |
|
| |
thuekay Forum Bruger

Bruger siden: 16 Maj 2008 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 4017
|
| Sendt: 13 Maj 2012 kl. 22:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
En fornuftig lineær psu og en god dac på SBT så bliver den rigtig god. Og så lyder Spotify endda hæderligt
Synes selv Stello DA100 Sig er en fremragende dac til brugtprisen på omkring 3000.-
En lineær psu kan laves for ca. 500.- __________________ Mvh Thue
|
| Til top |
|
| |
BMJ73 Forum Bruger

|
| Sendt: 13 Maj 2012 kl. 23:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er der nogen der har prøvet en Benchmark mod andre DAC's på eb SBT?
|
| Til top |
|
| |
strecker Udelukket fra forum

Permanent
Bruger siden: 14 Januar 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 552
|
| Sendt: 14 Maj 2012 kl. 05:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Sjovt at opfattelsen af tweaks og dacs på squeezebox er så forskellige.
Har prøvet div strømforsyninger deriblandt Panos med batteri, BOTWS og div andre liniære, men der har i mine ører slet ikke være den dag/nat forskel folk nævner rundt omkring. Syns faktisk ikke der var nogen forskel overhovedet.
har også prøvet at installere scripts, deaktivere Wireless, deaktivere skærm osv.. heller ingen forskel..
Heller ikke med V-dac, dacmagic og andre entry/ midlevel dacs var der noget at hente i forhold til den indbyggede dac i Touchen eller dac'en i min forstærker.. kun med Audio Note Dac One var der en smule lydforandring, men det var marginalt og ikke til det bedre..
Hvis man skal sidde og lytte det samme stykke musik igennem 100 gange for at finde forskellene, er det i min verden ik pengene værd.
P.S
dette er min personlige erfaring..! har ikke sagt at forskellene ikke er der, men at kammerater og mig selv ikke har kunne høre lydforskellene..
|
| Til top |
|
| |
kskruger Forum Bruger

Bruger siden: 11 Juli 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 228
|
| Sendt: 14 Maj 2012 kl. 09:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
strecker skrev:
|
Sjovt at opfattelsen af tweaks og dacs på squeezebox er så forskellige.
Har prøvet div strømforsyninger deriblandt Panos med batteri, BOTWS og div andre liniære, men der har i mine ører slet ikke være den dag/nat forskel folk nævner rundt omkring. Syns faktisk ikke der var nogen forskel overhovedet.
har også prøvet at installere scripts, deaktivere Wireless, deaktivere skærm osv.. heller ingen forskel..
Heller ikke med V-dac, dacmagic og andre entry/ midlevel dacs var der noget at hente i forhold til den indbyggede dac i Touchen eller dac'en i min forstærker.. kun med Audio Note Dac One var der en smule lydforandring, men det var marginalt og ikke til det bedre..
Hvis man skal sidde og lytte det samme stykke musik igennem 100 gange for at finde forskellene, er det i min verden ik pengene værd.
P.S
dette er min personlige erfaring..! har ikke sagt at forskellene ikke er der, men at kammerater og mig selv ikke har kunne høre lydforskellene..
|
|
|
Hvis det var en surround receiver, som i benyttede til jeres test, så skal man være opmærksom på, at de flesten surround receiver, hvis man ønsker at bruge de analoge indgange. Så sidder der en DAC som første og laver signalet om til digital. Og dermed vinder man ikke noget med en ext. DAC. Dette kan derfor være grunden til, at i ikke kunne høre forskel, eller kun ganske lidt.
|
| Til top |
|
| |
strecker Udelukket fra forum

Permanent
Bruger siden: 14 Januar 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 552
|
| Sendt: 14 Maj 2012 kl. 09:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Min marantz sr7005 går uden om alle digitale kredsløb når man benytter 7.1 analog input.
Har prøvet testene på et par integreret stereo forstærkere hvor resultaterne var det samme.
|
| Til top |
|
| |
murtang Forum Bruger

Bruger siden: 21 Oktober 2009 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 3
|
| Sendt: 14 Maj 2012 kl. 12:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ikke for at stjæle tråden BMJ73 men jeg vil høre om der er nogen der har sammenlignet dac'en i en Touch i forhold til den
indbygget DAC i en Linn Classik Movie 05?
Grunden til jeg spørger er jeg længe har overvejet at skifte til streaming og min SU rækker ikke til en Linn streamer
desværre.
Lige nu hører jeg mine cd'er og bluray igennem en Sony Bluray afspiller (bdp-s780) med coxial kabel over i Linn Classik
Movie. Den anden digitale indgang på forstærkeren bliver brugt fra min Xbox 360 (1. generation uden HDMI). Dvs. hvis jeg
anskaffer mig en SBT vil jeg enden skulle opgive surround lyd fra en af de 2 før nævnte kilder eller bytte rundt på kabler når
man skal skifte kilde eller som sidste mulighed bruge den interne DAC i SBT.
Nogle der har erfaring med skift fra bluray afspiller som kilde til SBT? Er der en kraftig hørbar forskel eller vil det være spild
af penge at købe en SBT?
Mvh Morten
|
| Til top |
|
| |