Tilbage til HIFI4ALL.DK 8. juni 2026 | 13:37   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Digital lyd
 HIFI4ALL Forum : Digital lyd
Emne Emne: Billig Squeezebox Controller (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
mx jelle
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 04 Maj 2009
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Sendt: 13 September 2012 kl. 12:03 | IP-adresse registreret  

Hej venner.

Jeg faldt lige over dette tilbud som jeg vil dele med jer, hvis nogle af jer står og mangler en, for det er sku en god besparelse.

http://www.komplett.dk/k/ki.aspx?sku=345981

pof@
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 Januar 2007
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 13 September 2012 kl. 12:13 | IP-adresse registreret  

Ja, de er nok svære at sælge, nu hvor de fleste har telefoner og tablets som kan gøre det meget bedre. Og det gør det ikke bedre at Squeezebox udgår...
Til top Vis pof@'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af pof@

mx jelle
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 04 Maj 2009
Lokalitet: Århus
Sendt: 13 September 2012 kl. 12:24 | IP-adresse registreret  

pof@ skrev:
Ja, de er nok svære at sælge, nu hvor de fleste har telefoner og tablets som kan gøre det meget bedre. Og det
gør det ikke bedre at Squeezebox udgår...

nej, det gør det bestemt ikke bedre, men nu hvor det var så godt et tilbud, så synes jeg da lige i skulle have det

callesoroe
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 August 2003
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 13 September 2012 kl. 12:29 | IP-adresse registreret  

mx jelle skrev:
Hej venner.

Jeg faldt lige over dette tilbud som jeg vil dele med jer, hvis nogle af jer står og mangler en, for det er sku en god besparelse.

http://www.komplett.dk/k/ki.aspx?sku=345981

Elgiganten sælger hele duet sæt til 999 i denne uge. Har lige købt to så der er lidt i reserve.

Regner med at holde liv i mit sb-setup mange år endnu. Det er stadig det mest fleksible musiksystem på markedet. GUF får musikelskere. 

BertelB
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske!

Bruger siden: 10 Marts 2011
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 13 September 2012 kl. 16:13 | IP-adresse registreret  

Hvis Squeezebox serien udgår, hvad er der så tilbage? Sonos? Hvorfor slagter de Squeezebox?
Har en Duet, men regner med at skulle i elgiganten og købe en mere.
Til top Vis BertelB's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af BertelB

BertelB
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske!

Sendt: 13 September 2012 kl. 16:28 | IP-adresse registreret  

På pricerunner.dk har de to Duet: "Logitech Squeezebox Duet" og "Logitech Squeezebox Duet RJ45" er der nogen der kender
forskellen på de to?

exciter
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 Oktober 2003
Lokalitet: Vestjylland
Sendt: 13 September 2012 kl. 17:27 | IP-adresse registreret  

BertelB inde på http://forums.slimdevices.com/ kan du læse 100 vis af sider vedr. ophør af squeezebox produkter, serien fortsætter under et andet navn 'UE' og med en meget simplificeret produktfortefølje http://ue.logitech.com/da-dk

De 2 hits du får på pricerunner er vist bare en fejl, jeg kan se at RJ45 udgaven som bl.a. fører til elgigantens hjemmeside er den helt alm. duet pakke, så den kan du rolig købe.

Efter hvad jeg kan læse vil man stadig fremover kunne hente software, men hvor længe mysqueezebox.com fortsætter ved jeg ikke, det er dog heller ikke så væsentligt hvis man primært afspiller lokale filer. Jeg har ikke umiddelbart planer om at smide mit duet system ud, da jeg har svært ved at se et fornuftigt alternativ - pånær Sonos som jeg synes er for dyrt.

Til top Vis exciter's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af exciter

callesoroe
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 August 2003
Sendt: 13 September 2012 kl. 17:28 | IP-adresse registreret  

BertelB skrev:
På pricerunner.dk har de to Duet: "Logitech Squeezebox Duet" og "Logitech Squeezebox Duet RJ45" er der nogen der kender
forskellen på de to?

RJ45 er blot en betegnelse for netværksstikket og det er der på alle dueter, så jeg ved ikke hvorfor den har fået den betegnelse. Altså ingen forskel.

BertelB
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske!

Sendt: 13 September 2012 kl. 17:36 | IP-adresse registreret  

exciter & callesoroe, tak for fine forklaringer. Jeg bruger min Duet til ViMP, telenors musik tjeneste, håber det vil fungere
mange år endnu.

Bjarnevip
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 September 2012
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 14 September 2012 kl. 16:15 | IP-adresse registreret  

Hej

Når I afviser Sonos, er det så kun pga. prisen eller er det også lyden?

mvh/Bjarne

BertelB
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske!

Sendt: 14 September 2012 kl. 16:46 | IP-adresse registreret  

Jeg har ikke hørt Sonos, jeg afviser dem som sådan ikke, men synes de er dyre.
Det undrer mig at der ikke er flere der laver noget i den stil, jeg synes det er en ret ideel løsning. Duet fjernbetjeningen er fin,
selv om det er lidt bøvlet at skrive tekster med scroll hjulet.

rotelman
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2008
Lokalitet: Fyn
Sendt: 14 September 2012 kl. 16:51 | IP-adresse registreret  

3 ting taler imod Sonos: De er dyrere og kan kun afspille i max 16/44 (cd) og de skulle også være begrænset til et musik
katalog størrelse på kun 65000 nummere.
Til top Vis rotelman's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af rotelman

hifiigen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 Februar 2005
Lokalitet: Jylland
Sendt: 14 September 2012 kl. 17:39 | IP-adresse registreret  

Sonos kan ikke håndtere 24bit/96kHz, hvilket Squeezebox Touch kan. Den har jeg lige købt i Hifi Klubben, som stadig har dem selvom det ikke længere fremgår af deres hjemmeside. De fortalte, at Logitech ikke giver nogen klar besked på om hvorfor de udgår i Danmark. De fås stadig officielt i  Tyskland (endnu). Man ved heller ikke på om der kommer afløsere.

Jeg har ikke sat min til endnu: har nogle et bud på en passende harddisk til en sådan maskine? jeg regner med kun at ville høre musik fra en harddisk, ikke fra nettet.

kskruger
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 Juli 2007
Sendt: 14 September 2012 kl. 17:45 | IP-adresse registreret  

Jeg er lige gået fra Logitech squeezebox touch, til Sonos og har ikke fortrudt et sekund, lydkvaliteten er helt klart bedre på Sonos'en. Dertil så virker deres apps meget bedre end den, som findes til squeezebox.
Når jeg f.eks. brugte Spotify, så kunne jeg være sikker på, at min squeezebox, gik ned flere gane og skulle genstarte. Og så er Sonos 100 gange nemmere at opsætte og bruge.
Så selvom der en prisforskel på små 900-1000 kr, imellem Logitech squeezebox og Sonos, så er Sonos'en pengene værd.
Til top Vis kskruger's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kskruger

BertelB
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske!

Sendt: 14 September 2012 kl. 17:58 | IP-adresse registreret  

Jeg har aldrig haft problemer med Squeezebox, den har aldrig gået ned, eller behøvet en genstart. I starten havde jeg lidt
problemer med at få PC-applikationen til at starte sammen med PC'en, men det synes at være løst nu.
Det lyder lidt underligt at lydkvaliteten skulle være bedre på Sonos (jeg har selv modded min Squeezebox).

hifiigen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 Februar 2005
Sendt: 14 September 2012 kl. 18:04 | IP-adresse registreret  

Jeg er ligeglad med lydkvaliteten af Squeezebox Touch for jeg vil anvende ekstern DAC. Og 24/96 er et must for mig. Har læst om nogle brugeres problemer, men jeg fornemmer at det kan løses ved "tilpasset" opsætning, hvor dens hardware begrænsninger ikke kommer i spil. Det er noget med lidt bøvlet opsætning til visse routere (en sådan skal jeg kun bruge i opsætningen - ikke til løbende streaming) og power supply til ekstern harddisk.

kskruger
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 14 September 2012 kl. 18:07 | IP-adresse registreret  

BertelB skrev:
Jeg har aldrig haft problemer med Squeezebox, den har aldrig gået ned, eller behøvet en genstart. I starten havde jeg lidt
problemer med at få PC-applikationen til at starte sammen med PC'en, men det synes at være løst nu.
Det lyder lidt underligt at lydkvaliteten skulle være bedre på Sonos (jeg har selv modded min Squeezebox).

Jeg kunne gætte mig til, at Sonos benytter bedre dekoder end Squeezebox, et digital signal er jo ikke ens, hvis det dekoder kredsløb som i boksen gør det forskelligt. Så fordi man sætter ens DAC bagpå, så kan de lyde meget forskelligt.

Gnist
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 Januar 2006
Sendt: 14 September 2012 kl. 18:13 | IP-adresse registreret  

Jeg har kørt med forskellige squeezebox modeller i over 4 år nu og de er stort set aldrig gået ned.
Fjernbetjeningen af dem har også kørt fint, selvom det ikke er det jeg har brugt mest.
Jeg har også meget svært ved at tro at lydkvaliteten skulle halte efter Sonosen.
Den største af ungerne har Sonos over hele huset, og her er lydkvaliteten ikke på højde med min.

Til top Vis Gnist's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Gnist

kskruger
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 14 September 2012 kl. 23:10 | IP-adresse registreret  

Gnist skrev:
Jeg har kørt med forskellige squeezebox modeller i over 4 år nu og de er stort set aldrig gået ned.
Fjernbetjeningen af dem har også kørt fint, selvom det ikke er det jeg har brugt mest.
Jeg har også meget svært ved at tro at lydkvaliteten skulle halte efter Sonosen.
Den største af ungerne har Sonos over hele huset, og her er lydkvaliteten ikke på højde med min.

Som sådan har jeg været okay tilfreds men min squeezebox, i de 6 mdr. jeg har haft den. Men efter jeg har fået en Sonos, så må jeg bare konstatere, 1. jeg har oplevet et løft i lydkvaliteten og 2. alt software til Sonos virker mere færdigt udviklet, end det som følger med til squeezebox'en. 3. Jeg har ikke oplevet en eneste fejl på Sonos systemet endnu. Mens jeg dagligt havde problemer med, f.eks. at Spotify fik squeezebox'en til at genstarte, samt at jeg tit fik timeglas på ens Apps når man skulle vælge imellem alle dens funktioner.   

Det er muligt andre oplever mindre fejl på deres squeezebox, ....eller man lære at leve med de små fejl den har - og er glade for den som den er - og det vil jeg absolut ikke tag fra dem.

Henrik_sdk
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 03 Oktober 2008
Sendt: 15 September 2012 kl. 00:41 | IP-adresse registreret  

kskruger skrev:
Jeg er lige gået fra Logitech squeezebox touch, til Sonos og har ikke fortrudt et sekund, lydkvaliteten er helt klart bedre på Sonos'en. Dertil så virker deres apps meget bedre end den, som findes til squeezebox.
Når jeg f.eks. brugte Spotify, så kunne jeg være sikker på, at min squeezebox, gik ned flere gane og skulle genstarte. Og så er Sonos 100 gange nemmere at opsætte og bruge.
Så selvom der en prisforskel på små 900-1000 kr, imellem Logitech squeezebox og Sonos, så er Sonos'en pengene værd.

Kan Sonos spille alt fra spotify, squeezeboxen har problemer med mine list med mindre jeg køre 3 part software som ikke virker mere jeg ved ikke om det er en landekodeting..
Til top Vis Henrik_sdk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Henrik_sdk

Side af 2 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes