Tilbage til HIFI4ALL.DK 9. juni 2026 | 21:37   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Digital lyd
 HIFI4ALL Forum : Digital lyd
Emne Emne: CD. maskine kvalitet idag kontra "igår" (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
miju
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske!

Bruger siden: 31 Oktober 2003
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline
Sendt: 19 April 2004 kl. 13:39 | IP-adresse registreret  

Jeg har nu skrevet en del om Denons gode gamle DCD3560 og dennes fortræfeligheder og anvendelsels muligheder den dag i dag...

På den baggrunde er det tankevækkende og ganske bemærkelsesværdigt når man ser på en gammel Denon DCD3560 og hvordan den er opbygget, rent kvalitativt.

Man får her en maskine på godt 18 kr.

Den her et løbeværk der er lavet super stabilt og på en helt optimal måde.

Keramisk base, kraftigt godt, gear løs og rykfri mekanisme, slid og friktions fri motor (  Hall motor ) en skuffe der er tung og solid, og nærmest lyder som en smækkende bildør når den går i.

Alt er stabilt, tungt og viberations dødt.

Det kan dårligt laves bedre og mere optimalt.

Kraftig gods tykkelse i kabinettet, 3 – 4 mm alu. låg, sider mm.

Kraftig kobber afskærmning af hele kabinettet internt, samt separation af strømforsyning / mekanik samt digital & analog del.

Separate print for alt, med fornuftigt print layout og alt i system i lige linie.

Kraftige velafskærmede overdimensionerede traffoer i strømforsyningen.

Samt ikke mindst en fornuftig opbygning og teknik med komponenter mm af rimelig god kvalitet.

Alt dette kostede i 1991 KUN! omkring 9000 kr.

Maskinen blev da testet til at hørende hjemme blandt de bedste uanset pris, og var test vinder mange steder.

Den dag i dag gør den sig godt og står distancen især i sin egen prisklasse.

Hvordan kan det så være at dagens maskiner til samme pris og langt over nu er opbygget som en blik ”kagedåse”, med løbeværk der både er og ser sarte og tynde ud.

Tynde kabinetter og samlet vægt der ikke overstiger meget mere end 1/4 - 1/5 af denne gamle Denon maskines.

Væk er den kraftige kobber afskærmning og kraftige kabinetter samt stabile konstruktion.

Ser man på hvad der er i dagens maskiner helt op i den højste ende af prsi scalaen, så er det ikke meget andet end luft! der ligger som regel et par små print i et hjørne og en bitte strømforsyning.

Og alligevel er disse maskiner lige så dyre og endda som sagt meget dyre!??

Alt andet lige så må en maskine som DCD3560 have været ( og ville være ) noget dyre at lave rent stump for stump mæssigt!...

Ser man en af de mere seriøse maskiner på markedet eks. en Accuphase DP77 ( eller andre af deres modeller) så er de lige så tunge og stabilt lavet og ekstremt gennemført.

En DP77 vejer 18kr. og ser man ned i den kunne den på nær den manglende kobber afskærmning, godt minde om måden en DCD3560 er lavet.

Opbygning kvalitet  og udseende er meget lig internt.

Der er selvfølgelig teknologisk en verden til forskel!!

Men man må undre sig over at den ene for 10 – 12 år siden kostede 9000 kr. og Accuphasen i dag koster 10 gange så meget altså 90000 kr..?

Nok er teknikken i den meget avanceret og ny mm.

Men opbygning, gods og kvalitet er meget ens!..  ( Accuphase har dog en front mm. Der er mere tidssvarende og rigtig lækker finish, hvor Denon er mere ”ordinær” men dog stadig ganske gedigen! Men der er ikke 10 gange prisen i finish og kvalitet her!! ) 

Antallet af stumper og dyr mekanikken mm. er ikke stort mere i den nye Accuphase, komponenterne kan ikke koste SÅ!! meget mere!.. ikke 10 gange så meget!!..

Kostprisen stump for stump dengang for en DCD3560 ( og lignende ) og i dag for eksemplerne Accuphase & eks. Linn cd12 mf. vil nok være den samme mere eller mindre!!

Havde den tilsvarende teknologi ( SACD mm. ) eksisteret i 1991 havde DCD3560 garanteret haft denne, og stadig kostet omkring det samme! Måske nogle få tusinde mere.. men IKKE!! Og langt fra 90000 kr..

Lidt det samme kan man eks sige om Linn`s CD12. til hele 150000 kr. utroligt smukt design og lækker gennemført finish! Men denne har ikke engang SACD som Accuphase trods alt har.. denne er REN! 16/44 teknologi og formidling..

Igen får man ekstrem finish og en rimelig solid mekanisk konstruktion, men ikke så meget mere, blot anderledes, og ligeledes må man her da konstatere at stumperne og mekanikken ALDRIG!! Kan berettige den pris!..

Så hvordan kunne man lave en maskine som DCD3560 tril den pris??

Det samme gør sig i øvrigt gældende hvos man ser på nogle af Pioneers tidligere modeller eks PD95 samt nogle af Sonys top modeller.. disse lå alle mellem 10 & 20000 kr. og har samme ekstrem gode og solide opbygning og kvalitet.

Hvordan i alverden kan man så i dag forlange 10 gange så meget for det samme eller ringere??…..

Om ikke det er for navnet samt rene udviklings omkostninger og en stærkt opskruet profit!??

Så stor har inflationen trods alt da ikke været!!!!

Så kæden er hoppet af et og andet sted!!..

mvh.

Til top Vis miju's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af miju

Cabal
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 September 2003
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 19 April 2004 kl. 13:59 | IP-adresse registreret  

Hørte igår et program i radio'en, om en frisør, der tog lige over 1400 for en gang klipning.. men så var der også et glas champagne med!

Om klipningen er bedre end én til 500,- kan jo diskuteres.. og der er næppe tvivl om at du sikkert kender de spillemæssige egenskaber på ovennævnte CD'ere bedre end jeg. Men har man et godt produkt, med et godt design - ja så skal køberne nok troppe op - og så er prisen altså ikke den afgørende faktor.

Søren

Til top Vis Cabal's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Cabal

velkommen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 24 Oktober 2003
Sendt: 19 April 2004 kl. 14:07 | IP-adresse registreret  

Hej Miju

Jeg kan kun give dig ret i alt du skriver, jeg har beskæftiget mig i mange år med hifi, og har købt løs af alt muligt, og har efterhånden en del udstyr, men ang cd-maskiner, så havde jeg en ældre dcd-3300 som var mit et og alt, denne er opbygget på samme måde eller tilnærmelsesvis, som 3560 i løbeværket, da den så en dag ikke ville finde numrende mere og jeg også gør lidt i sourround, så var det jo nærliggende at kombinere dvd med cd hvad maskine angår.

Så købet blev en denon 2800 dvd og ja fin nok til dvd afspilning, men til mine cd........ak nej, det kunne den da slet ikke magte, så jeg måtte have min 3300 igang igen.....koste hvad det ville, og det kom den, gudskelov.

Men da maskiner af den kvalitet vi her snakker om ikke er til at opdrive for menneskepenge som du jo selv beskriver så godt, så måtte der gøres noget for at man var sikret i nogle år fremover, så jeg gik sq helt agurk for at finde noget der duer her på brugtmarkedet, og fik da fundet en dcd 3520 der virkede perfekt, men ikke mindst fik jeg fat på en maskine som jeg mener er noget af det bedste cd-er der er lavet, og fik efter ca 7 års indtændst jagt, fat på netop en Pioneer pd 95 som du også omtaler, og her snakker vi sq bare kobber så det batter, og en lyd der ikke er til at opdrive idag uden at skulle være millionær.

Ja det er rigtigt...så har jeg altså ikke mindre end tre cd-maskiner for at være dækket ind de næste mange år, samt en dvd, som så kun bruges til dennes primære formål nemmelig film.

Nej hifi er ikke hvad det har været, og jeg har da været med siden ca 67, men som du skriver.så er det bare profit det handler om, ikke ret mange forretningwer er idag som de har været, interesseret i at sælge hifi af god kvalitet, men at score kassen.

mvh Velkommen

Til top Vis velkommen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af velkommen

Ikke Slipsefyr
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 19 April 2004 kl. 14:19 | IP-adresse registreret  

Der bliver skrivet for meget om teknik og opbygning fremfor lyd.

Nuvist er 90.000 ret mange penge og jeg ved ikke umiddbart hvorfor den skal koste så meget, måske der brugt mange arbejdstimer på den maskine, det er jo ikke kun komponenter man bertaler for.

Men man er nok nød til at se sådan her på det.

Kan man finde en maskine der spiller bedre Accupphase DP-77 til en væsenlig lavere pris?.I så fald koster den for meget.

Kurt von Kubik
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 14 Oktober 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 19 April 2004 kl. 14:58 | IP-adresse registreret  

Hejsa!

Markedet er blevet mindre, hvilket øger kravet om avancer.
Startomkostningerne er nok lidt højere i dag.
Det er nok de bedste begrundelser for priserne.

Man kan købe en rimeligt veludstyret bimse af 3 serien for rundt regnet 150.000 + afgifter.

Materialer, produktionsanlæg og alt hvad der måtte kunne medregnes får det regnestykke til at se perverst ud.
Til top Vis Kurt von Kubik's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kurt von Kubik

miju
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske!

Sendt: 19 April 2004 kl. 16:18 | IP-adresse registreret  

[QUOTE=Ikke Slipsefyr]

Der bliver skrivet for meget om teknik og opbygning fremfor lyd.

Nuvist er 90.000 ret mange penge og jeg ved ikke umiddbart hvorfor den skal koste så meget, måske der brugt mange arbejdstimer på den maskine, det er jo ikke kun komponenter man bertaler for.

Men man er nok nød til at se sådan her på det.

Kan man finde en maskine der spiller bedre Accupphase DP-77 til en væsenlig lavere pris?.I så fald koster den for meget.

[/QUOTE]

Desverre er der nok ikke meget eller noget billigere end DP77 der matcher denne hvad angår både SACD & 16/44....  så vil man have det ypperste må man bare hoste op!!...

Sådan er det jo!!..

Men jeg mener bare at det er betænkeligt at to maskiner der på det nærmeste er ens rent mekanisk og kvalitativt kan have en pris forskel 81000 kr...

Uanset hvordan den dyreste af dem spiller og hvor sublim denne er!!..

Kost prisen på de to maskiner er garanteret ikke langt fra hinanden skulle de begge laves idag.. ( altså hvis DCD3560 eller Pioneer PD95 eks.. skulle laves / udvikles i dag..)

De stumper der anvende mekanisk og elektronisk har dengang ikke kostet mindre end de der anvendes i DP77 i dag!!...

Så resten man betaler for er nok mest navnet, finish, og ikke mindst avancer og profit!! lige fra fabrik til exportør, importør og forhandler.. + div afgifter og moms.

Udviklingen kan ikke være så meget dyre for denne Accuphase maskine i dag end den var for Denon i 1991..... IKKE! 81000 kr. dyre!!

Den tror jeg sgu ikke på!...

Men som sagt!...  der er jo ikke meget alternativ!...

mvh.

Ikke Slipsefyr
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 19 April 2004 kl. 16:33 | IP-adresse registreret  

Kvalitet er dyrt i vore dage. Jeg ville personligt heller ikke give 90.000 kroner for en cd maskine, jeg er sikker på lillebroderen 67V gør det "næsten" ligså godt da jeg er ligeglad med SACD hvis talen ellers skulle falde på Accuphase.Men mit Proceed sæt går jeg nu ikke lige af med lige pt, så for min skyld må de tage 1 mill. for deres maskiner, men lækre er de.

Men sjovt er det faktisk at der sidder mange af de samme komponenter i mange cd maskiner, dyr som billig og aligevel spiller de forskeligt og i mine øre spiller de dyre altså bedst af en eller grund som jeg ikke kan komme med en logisk forklaring på når jeg kigger ned i dem.

Bryde
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 April 2003
Lokalitet: Jylland
Sendt: 19 April 2004 kl. 16:44 | IP-adresse registreret  

Hej

Lige et par strøtanker

Stigende priser - faldende marked .( eller omvendt )

High-end markedet er faldende , derfor bliver prisen højere.

Plus måske - udbud / efterspørgsel .

Man tager vel den pris man kan få ??? ( f.eks : CD-12 eller Merlin VSM )

Så det går desværre den forkerte vej , medmindre man er til

Low-Fi / PC´ere / DVD / hvad ved jeg ?

Mvh Peter

Til top Vis Bryde's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Bryde

Kurt von Kubik
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 19 April 2004 kl. 16:54 | IP-adresse registreret  

Bryde skrev:

Hej

Det er nemlig rigtigt.
Hvis man ikke sælger flere styks ved at gå ned i pris, why do it?
Til top Vis Kurt von Kubik's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kurt von Kubik

donkeyshark
Forum Bruger
Forum Bruger

Lokalitet: København
Sendt: 19 April 2004 kl. 17:07 | IP-adresse registreret  

Det er vist en udløber af amerikansk/japansk reklamegas, at CD spillere skulle spille bedre, fordi de vejer meget. Det er endnu én af de ting, som gør det dejligt nemt og overskueligt at sælge varen. Flere kg. = bedre lyd. Så kan alle være med. I årevis er vi blevet tudet ørerne fulde af, at apparater skal være store og tunge for at kunne spille ordentligt. Sandheden er meget mere kompleks end som så. Vægten og materialernes masse er kun én af mange parametre, som skal beherskes i et samspil med elektronikken for at få apparatet til at spille musikalsk og harmonisk. Dette ikke for at forklejne DCD 3560 eller for den sags skyld DCD 3300, som jeg selv med stor glæde solgte i min tid i Danmarks HiFiklub. Men jeg husker stadig mit chok, da jeg lånte en Audio Innovation 800 rørforstærker og den spillede min nyerhvervede Denon POA 3000 sønder og sammen - ikke på watt, men på dynamik og musikalitet. Ingen kan vist beskylde en Denon PRA 2000 og POA 3000 for ikke at være bygget op af ordentlige materialer i rigelig mængde. Alligevel fik sættet rockerbank af en lille 25 watter. På CD fronten burde en Philips CD 100 spille guddommeligt - den er jo nærmest en massiv klods, men.......

Så lad dog være med at gå så højt op i materialerne, men kig på sammenhænge. Modificerede Cyrus forstærkere, hvor man har lavet stjernejord og ganske få andre ændringer spiller, så man skulle tro det var løgn, fordi konstruktionen er harmonisk - ikke tung. En Philips SA 963 kan modificeres til at spille fremragende uden at blive tung og uden eksotiske materialer, så det er ikke sikkert, at fremtidens velspillende CD spillere bliver lige så tunge som fortidens.

Jeg har flere gange henvist til Clockwork Audio i Köln på dette link:

http://www.clockwork-audio.de/

Kan I tysk, så prøv at læse lidt her. Det vender op og ned på mange etablerede sandheder.

StudioSound
Branchemedlem
Branchemedlem
StudioSound

Bruger siden: 07 Marts 2004
Lokalitet: Øerne
Sendt: 19 April 2004 kl. 17:27 | IP-adresse registreret  

Bryde skrev:

Den bliver jeg nok også lige nødt til at kommentere. Til en vis grad er der prestige i dyrt udstyr, den såkalde snobberieffekt. Dog tror jeg ikke at der er ret mange firmaer der kan overleve på høje priser alene. Det skal så være fordi man "hjernevasker" forbrugerne med intensiv markedsføring som ofte vil være livsstils orienteret.

Jeg har dog et grotesk eksembel fra en kabel leverandør, som ikke kunne få en bestemt eksklusiv forretning til at føre hans kabler, fordi de var for billige! Han blev faktisk nødt til at udvikle et 10.000 $ kabel af den årsag. Det kom der vist i øvrigt et udemærket kabel ud af, dog kunne jeg aldrig finde på at anbefale folk at købe kabler i den prisklasse.

Med hensyn til Merlin VSM, tja, så vil jeg faktisk påstå at de er mere end pengene værd. Ihvertfald hvis man sammenligner med hvad højttalere med tilsvarende ydelse koster. Godt nok en mere kvalitativ end kvantitiv ydelse.

Karsten

Til top Vis StudioSound's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af StudioSound Besøg StudioSound's Websted

Alex E Nielsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 19 April 2004 kl. 19:34 | IP-adresse registreret  

Jeg ser ikke at der har været en nedgradering af nutidens hifi, der er fortsat en stort udvalg, det er bare ikke alt vi kommer til at se i Danmark da marked ikke er særligt stort.

mht. byggekvallitet så ser jeg ikke den er ændret, der er alt til den lille pengepung og den store, og det afspejler sig naturligvis i grejets udseende og teknik.

Priser har det med at være for høje når man ikke har råd  - eks. 150000,- for en Linn CD12 er da helt rimeligt, især hvis man er til Linn og ikke er kommunalt ansat, jeg ser ikke noget obskurt i at hifi kan være dyrt, en Audi koster også lidt mere end en Tomos  -og hvis du er fingernem så kan du sikkert selv bygge en Audi, reservedelene er ikke ret dyre, mne den koster sgu afligevel flere 100000,-'er bygget og leveret.

Michael J. du piver alt for meget over høje priser på hifi, måske skal du bare søge job i den private sektor, så bliver det sikkert råd til lidt dCS

For mit vedkommende er der ingen stopklods mht. pris, jeg vil glædeligt ligge 150000,- for en CD player eller ligeså gerne 75000,- hvis den spiller ligeså godt som den til 150000,-

Jeg gider ikke engang at beskæftige mig med en bedaget Denon også selvom jeg selv har været kommunalt ansat, så heller en Audiomec Talisman SE

Til top Vis Alex E Nielsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Alex E Nielsen Besøg Alex E Nielsen's Websted

Ikke Slipsefyr
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 19 April 2004 kl. 20:04 | IP-adresse registreret  

Jeg skal dælme da også have den Accuphase DP77 hvis jeg vinder i Lotto.

Hmm, krvæver nok jeg begynder at spille lotto.

miju
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske!

Sendt: 20 April 2004 kl. 13:40 | IP-adresse registreret  

Alex E Nielsen skrev:

Jeg ser ikke at der har været en nedgradering af nutidens hifi, der er fortsat en stort udvalg, det er bare ikke alt vi kommer til at se i Danmark da marked ikke er særligt stort.

mht. byggekvallitet så ser jeg ikke den er ændret, der er alt til den lille pengepung og den store, og det afspejler sig naturligvis i grejets udseende og teknik.

Priser har det med at være for høje når man ikke har råd  - eks. 150000,- for en Linn CD12 er da helt rimeligt, især hvis man er til Linn og ikke er kommunalt ansat, jeg ser ikke noget obskurt i at hifi kan være dyrt, en Audi koster også lidt mere end en Tomos  -og hvis du er fingernem så kan du sikkert selv bygge en Audi, reservedelene er ikke ret dyre, mne den koster sgu afligevel flere 100000,-'er bygget og leveret.

Michael J. du piver alt for meget over høje priser på hifi, måske skal du bare søge job i den private sektor, så bliver det sikkert råd til lidt dCS

For mit vedkommende er der ingen stopklods mht. pris, jeg vil glædeligt ligge 150000,- for en CD player eller ligeså gerne 75000,- hvis den spiller ligeså godt som den til 150000,-

Jeg gider ikke engang at beskæftige mig med en bedaget Denon også selvom jeg selv har været kommunalt ansat, så heller en Audiomec Talisman SE

tjaa.. de rige og smarte har mange glæder!!.....

Når man har familie, hus mm. og en relativ normal inkomst rundt 210000 /året. så løber man ik rundt og køber cd. maskiner til 150000 kr!!!!!! ( med mindre man vil bo i et kælder rum som eks. Jonas.. men det er nok og slut den dag der kommer FAST! kone og små folk!!)

Så er der nogle der bare tjener kassen og kan det hele... men sån er det jo ik for alle!..

Det er jo så dejligt nemt når man BARE! kan købe det bedste uanset hvor syge og urimelige priser der igrunden er på dette!..

( Det er der bere mange af dem der ikke rigtig kan forstå!)

Så jeg glæder mig over min gode gamle Denon!!.. og ser hvor langt den kan komme!.. ( og det er ikke småting!!) samtidig med jeg glæder mig over livets andre og VIGTIGERE ting og glæder!!..

Og lige en lille ting.. Vær du glad for at der er nogle offentlige ansatte der gider at arbejde for de små penge der her er .. når du en gang går hen og bliver syg og gammel og skal tøres i røven mm.!!..

Jeg piver sgu ikke!! men sætter bare et rimeligt spørgsmålstegn ved om eks. cd12`s 150000 kr. er rimeligt for et produkt hvor der i realiteten ikke sidder dyre stumper i end der gør i noget til 1/10 af prisen!!..

Men der er jo kunder til sådenne produkter... sååå... så`n er det jo...

Men lydmæssigt mener jeg at den ikke budre koste mere end et sted mellem 20 & 50000 kr... og så er dette KUN! fordi den er pæn!!.. i et mindre attraktivt / ekstremt kabinet kunne den sgu ikke koste meget mere end en SAT eller Densen..

mvh.

troelskn
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 April 2003
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 20 April 2004 kl. 13:50 | IP-adresse registreret  

Hej

Man betaler ikke for stumperne, man betaler for udviklingen af produktet og mærket.

Jeg synes godt de der producenter kunne kigge lidt tilbage, istedet farer de forvildede rundt i den retning som opinionen peger, ligesom politikere faktisk.

Jeg anfægter ikke at godt hifi skal være dyrt, det undre mig bare at der ikke er større forskel mellem dyrt grej og MEGA dyrt grej.

Kurt von Kubik
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 20 April 2004 kl. 14:08 | IP-adresse registreret  

troelskn skrev:

Hej

Man betaler ikke for stumperne, man betaler for udviklingen af produktet og mærket.

Jeg synes godt de der producenter kunne kigge lidt tilbage, istedet farer de forvildede rundt i den retning som opinionen peger, ligesom politikere faktisk.

Jeg anfægter ikke at godt hifi skal være dyrt, det undre mig bare at der ikke er større forskel mellem dyrt grej og MEGA dyrt grej.

I CD maskiner er der ikke ret meget udvikling der foregår udenfor Sony/Phillips/BB/AD´s laboratorier på grundplanet.
I de enkelte virksomheder sker der ikke meget andet end lidt udvælgelse og sammensætning af stumper, som i det store og hele er færdige enheder. Ind imellem modificeres disse lidt.
Jeg har derfor ekstremt svært ved at få øje p andet end enorme avancer, som er og altid har været en realitet på high end markedet. I de mere konkurrenceprægede prisklasser, fås der derfor forholdsmæssigt meget mere for pengene.
Når der så for alvor er nogen af de normalt mid-fi producerende mærker der laver noget der trækker søm ud, så omgås det sjældent med den respekt som deciderede high end producenters produkter.
se f.eks. på Sony´s SCD1, den vill ehave kostet noget i retning af en halv mille, hvis der havde stået Linn eller ML på den.
Accuphase kan godt selv finde ud af at spænde buen, men det tror jeg hænger mest sammen med distributionen af mærket.
Denons DPS1 og DAS1 gik for 100.000, det ville ryge op i 5-700K hvis Classé eller Wadia havde været ophav til den.
Styktal, distribution og modellens levetid har meget at skulle have sagt i den sammenhæng, den største synder er dog de helt utrolige avancer der åbenbart SKAL lige på disse produkter.

Alex E Nielsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 20 April 2004 kl. 14:14 | IP-adresse registreret  

miju skrev:
Alex E Nielsen skrev:

Jeg er hverken rig .. og om jeg er smart ... hmmm.. næh, jeg går ikke i modetøj

Når man har familie, hus mm. og en relativ normal inkomst rundt 210000 /året. så løber man ik rundt og køber cd. maskiner til 150000 kr!!!!!! ( med mindre man vil bo i et kælder rum som eks. Jonas.. men det er nok og slut den dag der kommer FAST! kone og små folk!!)

Jeg har da også familie, hjem og hele pivetøjet ... men det handler om hvad man vælger her i livet, nogen køber en bil til 500.000,- andre køber hifi for samme beløb, det er vel bare et spørgsmål om hvor meget du ønsker dig det hifi og gøre det nødvendig for at nå målet.

Så er der nogle der bare tjener kassen og kan det hele... men sån er det jo ik for alle!..

Ja, det er surt at være fattig, jeg bliver nu ikke missundelig på andre med en dyr Linn CD12, jeg synes bare at det er kanon at nogen har taget muligheden og købt skidtet.

Det er jo så dejligt nemt når man BARE! kan købe det bedste uanset hvor syge og urimelige priser der igrunden er på dette!..

Priserne er som på alt andet, biler, huse, Rolex-ure, design-møbler og bla bla bla. .......

Tja, sådan er livet, hifi er ikke et social problem

Så jeg glæder mig over min gode gamle Denon!!.. og ser hvor langt den kan komme!.. ( og det er ikke småting!!) samtidig med jeg glæder mig over livets andre og VIGTIGERE ting og glæder!!..

Fint så er alt jo godt på Bornholm, hvad brokker du dig så over

Og lige en lille ting.. Vær du glad for at der er nogle offentlige ansatte der gider at arbejde for de små penge der her er .. når du en gang går hen og bliver syg og gammel og skal tøres i røven mm.!!..

Det var nu ikke for at nedgøre offentlige ansatte, det har jeg skam selv været i flere år, men lønnen sutter løg

Jeg piver sgu ikke!! men sætter bare et rimeligt spørgsmålstegn ved om eks. cd12`s 150000 kr. er rimeligt for et produkt hvor der i realiteten ikke sidder dyre stumper i end der gør i noget til 1/10 af prisen!!..

Tja, spørg dig selv om det er rimeligt at en Audi skal koste 550.000,- eller et Rolex ur til 90.000,-

Ja ! - det var slet ikke så svært vel

Men lydmæssigt mener jeg at den ikke budre koste mere end et sted mellem 20 & 50000 kr... og så er dette KUN! fordi den er pæn!!.. i et mindre attraktivt / ekstremt kabinet kunne den sgu ikke koste meget mere end en SAT eller Densen..

Tja, når man ikke har pengene så har man da lov at håbe på en prisnedsættelse, men det er nu altså prisen ... hvorfor køber du iøvrigt ikke en SAT eller Densen, den er jo lige så god, det er jo bare kabinettet som er forskelligt

mvh.

Til top Vis Alex E Nielsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Alex E Nielsen Besøg Alex E Nielsen's Websted

miju
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske!

Sendt: 20 April 2004 kl. 16:18 | IP-adresse registreret  

[QUOTE=Alex E Nielsen

Jeg er hverken rig .. og om jeg er smart ... hmmm.. næh, jeg går ikke i modetøj

Heller ik mig!! kun ungen og konen

Jeg har da også familie, hjem og hele pivetøjet ... men det handler om hvad man vælger her i livet, nogen køber en bil til 500.000,- andre køber hifi for samme beløb, det er vel bare et spørgsmål om hvor meget du ønsker dig det hifi og gøre det nødvendig for at nå målet.

Har ikke bil!! det har vi ikke råd til!.. men bor i en lille by! ( Rønne) her kan man gå fra den ene ende til den anden på under 20 min.. og nå centrum på under 10! så bil??? NOOOT!!!...

Ja, det er surt at være fattig, jeg bliver nu ikke missundelig på andre med en dyr Linn CD12, jeg synes bare at det er kanon at nogen har taget muligheden og købt skidtet.

Bestemt ikke misundelig!! ville selv samme da købe en Accuphase DP77 eller måske 85? hvis lotto gevinsten kom i hus!!

Men derfor ville jeg stadig sætte STORT spørgsmålstegn ved om den virklig er det værd!?? og om det bare er mig der er en et kæmpe fjols sammen med alle de andre der køber en sådan til DEN! pris!?...

Men fjols eller ej!! jeg ville sgu købe den!!

Priserne er som på alt andet, biler, huse, Rolex-ure, design-møbler og bla bla bla. .......

Tjaa... det meste er sgu ikke det der forlanges værd!! men så`n er det jo bare!!.. vil folk have det så er det udbyder der sætter prisen!..

Tja, sådan er livet, hifi er ikke et social problem

Socialt problem???

JOOO... Mon ik en sagsbehandler på bistandskontoret ville rynke lidt på panden ved en forspørgsel på ekstra tilskud til en lille smule Accuphase eller Linn??  jeg tror det!?!..

Fint så er alt jo godt på Bornholm, hvad brokker du dig så over

Jeg brokker mig som sagt IKKE!! jeg stiller kun et efter min mening berettiget spørgsmål ved om nogle produktervirklig kan være det værd der forlanges for disse!!..

Det var nu ikke for at nedgøre offentlige ansatte, det har jeg skam selv været i flere år, men lønnen sutter løg

JO! det gør den!.. men her på øen skal man være glad for at overhoved have et job!.. der er MEGA arbejdesløshed!!..  og alle lønninger sutter løg!! også i det private!

Tja, spørg dig selv om det er rimeligt at en Audi skal koste 550.000,- eller et Rolex ur til 90.000,-

Jeg har nu købt et Rolex Submariner for 10000 kr...  til mig selv i 30 års fødselsdags gave i sin tid..  det var brugt! men der VAR INGEN OVERHOVED INGEN FORSKEL PÅ DETTE OG DE NYE!!.. ( og er det stadig ikke!!) sååå... den sammenligning falder lidt!..

Og Biler ER!!!!!!! med 110% sikkerhed ALT! for dyre ( især her i landet!!) og IKKE!! pengene værd!!

De rådner jo op på rekort tid!! så holder en cd. sgu længere!! 

Ja ! - det var slet ikke så svært vel

Tja, når man ikke har pengene så har man da lov at håbe på en prisnedsættelse, men det er nu altså prisen ... hvorfor køber du iøvrigt ikke en SAT eller Densen, den er jo lige så god, det er jo bare kabinettet som er forskelligt

Hvorfor sku jeg dog smide penge ud på disse!??  når jeg kan ( har købt ) købe en DCD3560 for 1500 kr. smide et par tudser i den og den losser røv på før omtalte i en grad der er skræmmende!!

Har du set ned i en SAT???  og hvor meget der er i den??  her er der godt nok nogen der score kassen!!!

Den spiller dog ok!.. men jeg giver sgu ikke 18000 for det!!..

mvh.

Acer
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 Juni 2003
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 20 April 2004 kl. 17:42 | IP-adresse registreret  

miju....måske du skulle starte en lille geschäft med renovering af gamle Denon Cd-afspillere derovre på øen - Bornholm kunne godt bruge lidt sværindustri . Du mangler så blot lige, at overbevise andre end dig selv om at denne aldrende mastodont er alle de nye maskiner overlegen . Nej, spøg til side - tager sgu hatten af for at en kommunalt ansat bornholmer  der bruger måneder på at trimme en gammel Denon så den spiller anstændigt. Men problemet er bare at en mærkevare skal være dyr - sådan er det sgu bare. Se blot Levi's -  da man kunne finde dem i Bilka til 300,- for et par forsvandt magien og i dag er Levi's blot et cowboybukse mærke som alle andre. Hvis Gryphon lavede en serie CD-spillere i 5k klassen er magien bare væk - og mærket Gryphon er ligeså dødeligt som Marantz, Sony osv. Eller Nordost Valhalla til 25 kr/m i Silvan ? Hvis alle kan opnå det ultimative hvad skal vi fattigrøve så drømme våde drømme om ?  
Til top Vis Acer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Acer

F.Christians
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2003
Sendt: 20 April 2004 kl. 18:37 | IP-adresse registreret  

Jeg er stort set enig med Donkeyshark. Philips CD100 var dog ikke en 16-bit, men 14-bit maskine. Den 3 måneder senere kommende Marantz, deres første, var med 16-bit Philips D/A. Måske den 4x lavere opløsning er hovedårsagen til den firkantede lyd og helt uudholdelige diskant, denne maskine er så berømt for!!!

CD-afspillerteknikken blev stort set færdigudviklet på det første årti og en CD-afspiller er kun så god som de råvarer, den omhu og kærlighed, man har lagt i produktet. For tit er det jo en afvejning af pris kontra "det er der SQ ingen der kan høre alligevel"

Nu til dags ligger de jo "bare" og fifler med totalløsninger af alle formater og allehånde kodninger, til hvor mange kanaler vil du have og tilsat regionskoder og kopisikring!!! Så der skal nok blive brug for højeste bit i en 24-bits løsning. Alene brugerfladen (displayet) kræver jo en mindre processor!!!  

Til top Vis F.Christians's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af F.Christians

Side af 2 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes