Tilbage til HIFI4ALL.DK 6. juni 2026 | 13:07   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Digital lyd
 HIFI4ALL Forum : Digital lyd
Emne Emne: Wimp via Squeezebox (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 4
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
dichael
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 August 2003
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Sendt: 02 Oktober 2013 kl. 10:32 | IP-adresse registreret  

Er der nogen, der har prøvet WIMP via squeezebox Duet?

Er det til at bruge; kræver det fiks-fakserier, eller spiller det bare?

Der er jo altid mange billige Duet til salg på DBA og der findes en del mods til dem, så det kan blive godt...tror jeg

Min interesse er skærpet, efter WIMP har annonceret, at de nu kører FLAC!

Mvh. Michael

katbird
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 04 Oktober 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 02 Oktober 2013 kl. 10:59 | IP-adresse registreret  

Jeg har en Squeezebox Touch ,og pt. er der ikke mulighed for FLAC via WiMP ,de bruger 256kbit/s MP3
Der er rygter om at de arbejder på muligheden for FLAC afspilning ,men intet konkret.

Edit: fandt lige denne artikel hvor Pål Bråtelund produktudvikler hos WiMP, bla. kommer lidt ind på Squeezebox og FLAC.
WiMP
Til top Vis katbird's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af katbird

KennethRytter
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 September 2013
Lokalitet: København
Sendt: 02 Oktober 2013 kl. 13:44 | IP-adresse registreret  

Når det først er sat op, så kører Wimp via squeezebox duet super stabilt.

Som nævnt, så er det endnu uafklaret om Wimp hifi(=wimp i cd kvalitet) kommer til at køre på den...

Hilsen Kenneth
Til top Vis KennethRytter's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af KennethRytter

Peiter
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 10 Maj 2005
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 02 Oktober 2013 kl. 15:19 | IP-adresse registreret  

Hej

Der er lavet en tråd på Logitechs forum:

http://forums.slimdevices.com/showthread.php?99514-WiMP-with -FLAC-and-Squeezeboxes

som I gerne må skrive lidt i, i håbet om at få Logitech til at udvikle streaming af FLAC via WiMP til Squeezebox produkterne.

Kabler: NLE
Til top Vis Peiter's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Peiter

reenberg
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Maj 2005
Sendt: 02 Oktober 2013 kl. 15:29 | IP-adresse registreret  

Wimp HIFI ( det er navnet på flac formatet ) køre IKKE på Squeezebox men pt. kun på Bluesound, Sonos. ( samt div pegeplader og telefoner )

Wimp 256kbs køre fint på duet'en

Jeg har lige installeret Wimp HIFI på min Bluesound ( som føder en M-Audio dac ) og det er helt ok. Faktisk rigtigt fint.

Om Wimp gider bruge tid på et produkt der ikke serviceres eller sælges længere er vel ret så tvivlsomt. Så jeg ser ikke meget håb der.

Til top Vis reenberg's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af reenberg

Peiter
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 02 Oktober 2013 kl. 15:55 | IP-adresse registreret  

reenberg skrev:
.....
Om Wimp gider bruge tid på et produkt der ikke serviceres eller sælges længere er vel ret så tvivlsomt. Så jeg ser ikke meget håb der.

Man skulle næsten tro at du håber at Logitech ikke gider bruge tid på det. Jeg skrev mit indlæg med modsat fortegn ...

reenberg
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Maj 2005
Sendt: 02 Oktober 2013 kl. 16:07 | IP-adresse registreret  

Jeg er skam i den grad den glade bruger af squeezboxe i mit hjem ( har 3 kørende ) så self håber jeg da det bliver en mulighed.
Jeg er også gammel nok til at vide, at det er meget lidt arbejde private firmaer gør for produkter de ikke kan tjene penge på.

Om der er basis for at nogle af de mange brugere selv skriver softwaren kan man jo kun håbe på, da SB da vist er ret open source efter hånden.

Til top Vis reenberg's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af reenberg

Jan Eskildsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Marts 2009
Lokalitet: Bornholm
Sendt: 02 Oktober 2013 kl. 16:36 | IP-adresse registreret  

WIMP annoncerer ellers i dag, at de har FLAC ...med en video på facebook.

Jan Eskildsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 02 Oktober 2013 kl. 16:39 | IP-adresse registreret  

Se her

http://wimp.dk/wweb/specials/hifi_lossless

Jan Eskildsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 02 Oktober 2013 kl. 18:21 | IP-adresse registreret  

Til top Vis Jan Eskildsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jan Eskildsen Besøg Jan Eskildsen's Websted

henrylar
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 September 2008
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 04 Oktober 2013 kl. 19:25 | IP-adresse registreret  

jeg har også to squeezeboxe, og venter utålmodigt på at dette skal virke på dem. I mellemtiden bruger jeg en nødløsning: Min
Ipad er tilsluttet et camera connection kit ( kr. 200) hvor USB DAC-en kommer i. Hvis det ikke virker ( = Ipad'en påstår at den
trækker for meget strøm) kan en USB hub imellem være løsningen, blot den billigste - det virkede på min Hegel HD 2. Så nu
spiller det nok så nydeligt over rørslæden, uden Sonos eller Bluesound :-)
Til top Vis henrylar's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af henrylar

kskruger
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 Juli 2007
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 04 Oktober 2013 kl. 22:29 | IP-adresse registreret  

Jeg undre mig godt nok over, at i bliver ved med, at holde fast i jeres Squeezebox og troen på den, når i ved at den færdig. jeg
har selv helt haft en Squeezebox Touch, før jeg skiftede til Sonos. Og jeg må sige, at jeg ikke har fortrudt et sekund, at skifte.
Da den vinder klart på lydkvalitet, betjening og stabilitet.
Til top Vis kskruger's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kskruger

rotelman
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2008
Lokalitet: Fyn
Sendt: 05 Oktober 2013 kl. 00:14 | IP-adresse registreret  

kskruger skrev:
Jeg undre mig godt nok over, at i bliver ved med, at holde fast i jeres Squeezebox og troen på den, når i ved at den færdig. jeg
har selv helt haft en Squeezebox Touch, før jeg skiftede til Sonos. Og jeg må sige, at jeg ikke har fortrudt et sekund, at skifte.

Sonos er bare ikke en god løsning hvis man går op i lydkvalitet, da de ikke understøtter HD i hverken 24 bit eller 96-192khz. Desuden har jeg ingen problemer med Squeezebox Touch stabilitet og betjeningen er SUPER
Desuden vil det være meget dyrt at skifte et komplet squeeze box setup i huset til noget Sonos / Bluesound (er vist ikke stabilt). Jeg venter stadig på noget bedre end sonos / bluesound eller...
Hvis jeg skulle skifte bliver det til en high-end PC løsning på mit primær setup og så ville jeg beholde mit squeezebox setup i resten af huset
Til top Vis rotelman's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af rotelman

kskruger
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 05 Oktober 2013 kl. 11:30 | IP-adresse registreret  

rotelman skrev:
kskruger skrev:
Jeg undre mig godt nok over, at i bliver ved med, at holde fast i jeres Squeezebox
og troen på den, når i ved at den færdig. jeg
har selv helt haft en Squeezebox Touch, før jeg skiftede til Sonos. Og jeg må sige, at jeg ikke har fortrudt et sekund, at
skifte.

Sonos er bare ikke en god løsning hvis man går op i lydkvalitet, da de ikke understøtter HD i hverken 24 bit eller 96-192khz.
Desuden har jeg ingen problemer med Squeezebox Touch stabilitet og betjeningen er SUPER
Desuden vil det være meget dyrt at skifte et komplet squeeze box setup i huset til noget Sonos / Bluesound (er vist ikke
stabilt). Jeg venter stadig på noget bedre end sonos / bluesound eller...
Hvis jeg skulle skifte bliver det til en high-end PC løsning på mit primær setup og så ville jeg beholde mit squeezebox setup i
resten af huset

Jeg synes ikke man kan sige, at Sonos ikke kan bruges, hvis man går op i lydkvalitet, det er rigtigt, at Sonos ikke
understøtter andre formater end det fra du kan få fra en CD.
Men det oplever jeg nu ikke, som det store problem, da udvalget af musik, af de andre formatter mildest talt er for ringe.
Hvis jeg er heldig, kan jeg måske finde 2-3 kunstner som jeg måske ville høre på i høj kvalitet format. Resten er ikke noget
for mig.
Jeg har valgt at få Wimp HiFi på min Sonos og nu har jeg adgang til millionvis af musik i CD kvalitet. Og det opvejer 100% at
man ikke kan høre høj kvalitet format musik.

Peiter
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 05 Oktober 2013 kl. 16:02 | IP-adresse registreret  

kskruger skrev:
Jeg undre mig godt nok over, at i bliver ved med, at holde fast i jeres Squeezebox og troen på den, når i ved at den færdig.

Færdig ... med hvad? Min Transporter spiller og fungerer ganske fortrinligt og bliver stående et pænt stykke tid endnu. Ser ingen grund til udskiftning og da slet ikke med det alternativ (Linn) der er på markedet pt., når man ser på Linns vanvittige prissætning af netværksafspillere.

For dem der ikke ved det, så har Logitech udviklet WiMP ad-on til Squeezebox, for længe siden. Det er såmænd bare en ændring vedr. FLAC der skal udvikles. Hvor svært kan det være ...

kskruger
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 05 Oktober 2013 kl. 16:47 | IP-adresse registreret  

Peiter skrev:
kskruger skrev:
Jeg undre mig godt nok over, at i bliver ved med, at holde fast i jeres Squeezebox og
troen på den, når i ved at den færdig.

Færdig ... med hvad? Min Transporter spiller og fungerer ganske fortrinligt og bliver stående et pænt stykke tid endnu. Ser
ingen grund til udskiftning og da slet ikke med det alternativ (Linn) der er på markedet pt., når man ser på Linns vanvittige
prissætning af netværksafspillere.

For dem der ikke ved det, så har Logitech udviklet WiMP ad-on til Squeezebox, for længe siden. Det er såmænd bare en
ændring vedr. FLAC der skal udvikles. Hvor svært kan det være ...

Det er jo præcis det der er problemet, Logitech udvirkler ikke mere på Squeezebox. Og da Wimp gik fra 256 kbps til 320
kbps, i deres Premium abonnement, der fulgt Squeezebox ikke med, selvom alle andre platforme gjorde. Derfor tror jeg
ikke på, at der kommer FLAC til Squeezebox.

Peiter
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 05 Oktober 2013 kl. 17:15 | IP-adresse registreret  

kskruger skrev:

Det er jo præcis det der er problemet, Logitech udvirkler ikke mere på Squeezebox ....

Det er ikke rigtigt. Logitech udvikler stadig, men ikke så meget som tidligere. Hvis du tjekker http://downloads.slimdevices.com/ vil du se at seneste opdatering til Squeezebox produktlinjen ikke er mere end godt og vel en måned gammel. Jeg ved at Logitech stadig har dedikeret en mand (Michael Herger) til udvikling + at der er andre "frivillige", der måske vil bistå med et ad-on.

kskruger
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 05 Oktober 2013 kl. 18:55 | IP-adresse registreret  

Peiter skrev:
kskruger skrev:

Det er jo præcis det der er problemet, Logitech udvirkler ikke mere på Squeezebox ....

Det er ikke rigtigt. Logitech udvikler stadig, men ikke så meget som tidligere. Hvis du tjekker
http://downloads.slimdevices.com/ vil du se at seneste opdatering til Squeezebox produktlinjen ikke er mere end godt og vel
en måned gammel. Jeg ved at Logitech stadig har dedikeret en mand (Michael Herger) til udvikling + at der er andre
"frivillige", der måske vil bistå med et ad-on.

Det er ikke unormalt, at et firma stadige har lidt support på deres udgåde produkter.
Man kan selvfølgelige altid håbe, at det sker, men hånden på hjertet - hvis de allerede forlænge siden, har valgt ikke at
opgradret Squeezebox til 320 kbps, så skal man godt nok være optimist, hvis man forventer, at den kommer til, at spille
tabsfri FLAC. Men om ikk andet, så kan man kan vel skrive til ham Michael Herger. Og høre om Squeezebox kommer til at
kunne afspille tabsfri FLAC.

bhaagensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 Juli 2007
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 12 Oktober 2013 kl. 08:00 | IP-adresse registreret  

Det forlyder ad uoficielle kanaler, men dog fra Pål Brattterud fra WiMP, at: - "Vi har jobbet i lange tider med å få på plass FLAC-streaming til
Squeezebox, Johnny. Logitech har lagt ned hele avdelingen som jobbet med SB, men de har en veldig hederlig sjel igjen der. Vi har faktisk hatt FLAC-
playback fra WiMP på SB, så det funker - men vi må ha på plass litt logikk rundt abonnement og feilhåndtering - og så må det kjøres ut kode både hos
Logitech og oss før det virker. Men vi skal nok få det til."

Så måske...
Til top Vis bhaagensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af bhaagensen

Mr. Ice
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 August 2005
Lokalitet: Odense
Sendt: 12 Oktober 2013 kl. 11:22 | IP-adresse registreret  

Det ville være fantastisk hvis WIMP HiFi kunne køre på Touch - så ville jeg købe abonnement med det samme.

Boe Audio Black Ethernet,
Nordost Frey2 højttalerkabel.
Til top Vis Mr. Ice's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mr. Ice

Side af 4 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum