Tilbage til HIFI4ALL.DK 4. juni 2026 | 18:37   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Digital lyd
 HIFI4ALL Forum : Digital lyd
Emne Emne: Nad D3020 & højtalere? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Acidaz
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 Januar 2014
Lokalitet: Sverige
Status: Offline
Sendt: 20 Januar 2014 kl. 11:11 | IP-adresse registreret  

Jeg er bestemt ikke nogen hifi guru

Men jeg vil nu til at have bedre lyd i hjemmet. Nad's nye D3020 tiltaler mig i den grad, da jeg hører 99.9% af min musik via computer. Desuden har D3020'eren mulighed for bluetooth, hvilket gør, at min kæreste også kan lytte til musik uden at skulle starte min computer op og huske adgangskoder etc.

Jeg havde egentlig bestemt mig for MA's bronce BX2, men erfarede så, at de kører 8 Ohm, hvor NAD'en kører 4 Ohm og det skulle vist ikke være optimalt, korrekt?

Så i min søgen efter duelige højtalere er jeg faldet over Dynaudios DM2/7'ere, da de også kører 4 Ohm. Men er i tvivl om NAD'en kan trække dem? Har læst, at nogle mener, at DM2/7erne skal have en kraftigere forstærker. Men jeg ser ingen digitale alternativer?

Er der nogen, der har nogle bud på højtalere til min NAD D3020? DM 2/6'erne kører 6 ohm, så det er vel HELLER ikke optimalt?

Jeg tænker mig at købe nogle Atacam Nexus i6 standere til højtalerne, der kommer stå en 30 cm fra væggen. Rummet de skal spille op er et køkken/alrum på ca. 40  kvm

Som I sikkert kan forstå ud fra at læse dette, er min viden begrænset og mine tvivlsspørgsmål store

Ser frem til at høre fra jer eksperter derude.

På forhånd tak
Til top Vis Acidaz's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Acidaz

allanowich
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 August 2010
Lokalitet: København
Sendt: 20 Januar 2014 kl. 11:25 | IP-adresse registreret  

Der sker intet ved at koble en 8 ohms ht på din Nad. Da højttaleren har en relativ høj impedans (8ohm) trækker de ikke så meget strøm fra forstærkeren. Hvis det havde været omvendt, kunne der godt opstå et mindre match. Langt de fleste forstærkere trækker fint højttalere i det virkelige liv. Desuden er impedansen ikke liniær, men varierer ret meget op i gennem toneområdet. Det du skal lytte efter, er om du kan lide lyden fra en given forstærker/højttaler kombi.   

Imbalance
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 December 2006
Lokalitet: Sydjylland
Sendt: 20 Januar 2014 kl. 11:29 | IP-adresse registreret  

Ved Dynaudio'erne er det ikke et problem de er specificeret til 4 ohm (de fleste af dem), da deres impedans ikke ændre
sig meget over eller under, og de er kendt for at bruge 6db/oktav delfiltre med impedans korrigering..

Men de er generelt svære at få til at yde noget pga lav følsomhed, som gør dem døde i sværen og tigger derfor om lidt mere
effekt hvis man vil spille højt..

Til top Vis Imbalance's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Imbalance

Acidaz
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 Januar 2014
Lokalitet: Sverige
Sendt: 20 Januar 2014 kl. 12:48 | IP-adresse registreret  

Jeg takker hjerteligt for de hurtige og gode svar :-)

Med dem in mente, vil jeg nu gå ind i hifiskåne her i Malmö og lytte til MA'erne. Er i KBH på onsdag og vil der gå i Topsound på Østerbro for at lytte til Dyn'erne og så gøre mit valg ud fra lytningerne :-)
Til top Vis Acidaz's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Acidaz

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes