Tilbage til HIFI4ALL.DK 7. juni 2026 | 20:13   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Digital lyd
 HIFI4ALL Forum : Digital lyd
Emne Emne: Wadia 171/170 batteridrift (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Dalgas
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 Juli 2003
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Sendt: 26 Maj 2014 kl. 08:44 | IP-adresse registreret  

Har lånt en vens batteri/lader fra hans søns RC-bil. Det er kun 10,8 V men er nok til at både min 170 og 171 dock spiller (begge 12 V). Har endnu ikke lyttet kritisk og ved ikke hvordan det lyder i forhold til den medfølgende strømforsyning eller hvor lang tid der kan spilles!

Vender tilbage med indtryk i nærmeste fremtid.

Andre der har prøvet batteridrift af Wadia 170/171?

Til top Vis Dalgas's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Dalgas

Dalgas
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 Juli 2003
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Sendt: 27 Maj 2014 kl. 09:20 | IP-adresse registreret  

Der er helt bestemt noget at hente med batteridrift af Wadia dock.

Jeg startede ud med dock + standard PSU. Jeg lyttede til seneste album med Kira:"When we were gentle". Albummet er ok indspillet men Kiras vokal lyder lidt skarp og med stemte s- og t-lyde.

Så skiftede jeg til batteridrift: Perspektivet voksede en meter i bredde. Dybdefornemmelsen øges og fornemmelse af luft mellem instrumenterne blev klart mere udtalt. Det lød som om den gode Kira Skov rejse sig op (hvor hun før sad ned) og det var som om der forsvandt et slør af støj og "digitalitis". Vokalen lød nu mere uanstrengt og velopløst!

Efter 1½ time havde batteriet ikke længere tilstrækkelig spænding og musikken stoppede brat! Jeg satte standard PSUen på igen og øv...det lød ikke nær så godt!

-men nu har jeg bestilt et 12 volt blybatteri (lukket type) med lader - for nu kan jeg ikke leve uden og især ikke når prisen er under 500 kr.

Til top Vis Dalgas's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Dalgas

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes