Tilbage til HIFI4ALL.DK 8. juni 2026 | 03:55   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Digital lyd
 HIFI4ALL Forum : Digital lyd
Emne Emne: Hvad skal jeg vælge? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
atlantica
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 December 2003
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Sendt: 28 April 2004 kl. 14:18 | IP-adresse registreret  

Jeg har tidligere været igang med at sammensætte noget anlægsværk men fik det aldrig gjort færdigt fordi jeg bekymrede mig om mit lytterums størrelse samt jeg kunne ikke nå til en endelig løsning. Men nu prøver jeg igen, jeg har enten tænkt mig

1.

Et surround system med små højttalere i alle 4 hjørner af værelset og evt. et par supplerende gulvhøjttalere samt en sub

eller

2.

Et stereo system med 2 gulvhøjttalere, sub, CD og evt. en radio af en art

Men hvad bør jeg vælge, jeg er faktisk mest interesseret i en kanon lyd og en god basdybde så egentlig er et stereosystem med en god sub til måske helt optimalt eller skal jeg over og have et surround system med nogle små højttaler der kan hænge i loftet i hvert af de 4 hjørner?

Og hvad er lige nu anbefalelsesværdigt, både mht. surround og stereo, ser at Tape Connection har en Marrantz surroundforstærker på tilbud til 3500,- er den værd at gå efter? Jeg aner ikke hvad jeg skal vælge og hvorfor, nogen der kan hjælpe?

Til top Vis atlantica's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af atlantica

HenJ
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 Januar 2004
Lokalitet: København
Sendt: 28 April 2004 kl. 17:53 | IP-adresse registreret  

Hey der så...

Jammen er det musik du vil ha' er det vel et sterro setup du skal ha', er det film skal du jo ha' snurerundt, ELLER købe et setup der kan klare BEGGE dele, isidste tilfælde vil jeg anbefale et KEF 2005.2 (4 sat+sub) kender ikke den marrantz men de bliver da rost herinde, men et bud kunne være en harman/kardon (7500/8500) eller Dennon (280- eller 380-) men det koster atlså at have en god sterro del og surrund samtidig, du kunne jo overveje at købe brugt, så får man jo mere kvalitet for pengende........

Art Gallery at
http://picasaweb.google.dk/henrikjust/
Til top Vis HenJ's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af HenJ Besøg HenJ's Websted

Kajkagen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 September 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 28 April 2004 kl. 20:50 | IP-adresse registreret  

Hvis det er kanon lyd du vil have, så køb stereo...

Du skriver ikke hvor mange penge der er sat af, men sådan lige umiddelbart ville jeg da også sige at du skulle købe dit grej brugt, så du får "mere for pengene"

Mærket af anlæg du skal gå efter vil jeg ikke til at lægge mig ud med, da der er lige så mange forskellige meninger om dette som der er folk herinde...der er ikke andet for end du må besøge nogle af hifi-butikkerne, tage nogle af dine egne cd'er med, som du kender, og så spille de forskellige opstillinger...så skulle det ikke være noget problem og finde hvilke mærkers lyd du er mest til...

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes