Forfatter |
|
fredmarantz Forum Bruger

Bruger siden: 22 Marts 2006 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 2439
|
Sendt: 30 Marts 2007 kl. 23:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg må nu krybe til korset og indrømme, at jeg er ved at gå lidt kold i at jeg ikke rigtig magter(forstår?) at lægge fotos ind på disse fora. Jeg har tonsvis af lækkert (synes jeg da selv) vintagegear, som jeg gerne vil dele med resten af forummet, men jeg forstår ikke teknikken. Jeg er udemærker klar over, at Sveske har gjort en mammutindsats for at vi kan komme til at gøre det med sin vejledning, men jeg har åbenbart ikke den tekniske knowhow/forståelse, som kræves.
Jeg kan se, at de fleste af deltagerne her sender fotos på livet løs- og så spørger jeg jo så: Hvordan hulen gør i det?? Følger i Sveskes opskrift eller har i en anden smart måde at gøre det på??
Venligst
Freddy
|
Til top |
|
|
bjørn Forum Bruger

Bruger siden: 08 November 2004
Status: Offline Indlæg: 2916
|
Sendt: 30 Marts 2007 kl. 23:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
fredmarantz skrev:
Jeg må nu krybe til korset og indrømme, at jeg er ved at gå lidt kold i at jeg ikke rigtig magter(forstår?) at lægge fotos ind på disse fora. Jeg har tonsvis af lækkert (synes jeg da selv) vintagegear, som jeg gerne vil dele med resten af forummet, men jeg forstår ikke teknikken. Jeg er udemærker klar over, at Sveske har gjort en mammutindsats for at vi kan komme til at gøre det med sin vejledning, men jeg har åbenbart ikke den tekniske knowhow/forståelse, som kræves.
Jeg kan se, at de fleste af deltagerne her sender fotos på livet løs- og så spørger jeg jo så: Hvordan hulen gør i det?? Følger i Sveskes opskrift eller har i en anden smart måde at gøre det på??
Venligst
Freddy
|
|
|
I de grupper hvor du kan hente billeder fra nettet eller din egen harddisk er der 2 piktogrammer med et kamera. Det med den knækkede pil bruges hvis billederne ligger på din harddisk. Husk at bredden maks må være 800px og filstørrelsen sølle 35kb. Billederne kan efterfølgende kopieres til en tråd her i gruppen. Der kan ikke hentes billeder direkte til gruppen her fra din egen harddisk, kun fra nettet (kamerapiktogrammet uden pil)
|
Til top |
|
|
Plissken Forum Bruger

Bruger siden: 06 November 2006 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 357
|
Sendt: 30 Marts 2007 kl. 23:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hey Well jeg benytter følgende måde: http://www.imageshack.us <-- gå herind. Der vælger du dit billede - og du har mulighed for at bede den om at beskærer det. Vælg 640x480 - det passer fint hertil siden. Dog hvis det er et meget stort billede du har, kan det tage lidt tid - lad den endelig arbejde færdig i fred og ro. Hår den er færdig, får du følgende billede:  Markere HELE teksten i det felt lige under reklamebanneret midt på siden (Den hedder: Hotlink for forums (1), og kopiere den ind i din besked - så har du hermed et billede  PS. Husk at den lille boks, skal være krydset af ved Resize image - ellers bliver det et voldsomt stort billede
__________________ Well it just goes to show you that we're all on our own
Scrounging for our own share of good luck
Stab your brother in the back
And pick up your pay check
|
Til top |
|
|
jazzman Udelukket fra forum

Sven tager en pause!
Bruger siden: 07 Januar 2005 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 3787
|
Sendt: 30 Marts 2007 kl. 23:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er da bare h4a som mangler diskplads - selvom sådan noget ingenting koster længere ;-)
|
Til top |
|
|
Plissken Forum Bruger

|
Sendt: 30 Marts 2007 kl. 23:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg synes nu det er fint nok at benytte imageshack - resultatet er jo alletiders 
|
Til top |
|
|
fredmarantz Forum Bruger

|
Sendt: 30 Marts 2007 kl. 23:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Vil det sigem, at jeg ikke kan vise billeder af mit eget gear her i dette forum, medmindre billederne af mit gear befinder sig på en webside et sted i cyberspace?
Vh
Freddy
|
Til top |
|
|
Plissken Forum Bruger

|
Sendt: 30 Marts 2007 kl. 23:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
fredmarantz skrev:
Vil det sigem, at jeg ikke kan vise billeder af mit eget gear her i dette forum, medmindre billederne af mit gear befinder sig på en webside et sted i cyberspace?
Vh
Freddy |
|
|
Du kan evt. ligge dem op på din egen hjemmeside/server - hvis du har sådan en. Fordelen med imageshack, er at kun du kender linket - der kan ikke søges på dit billede. Så det er ganske sikkert. __________________ Well it just goes to show you that we're all on our own
|
Til top |
|
|
fredmarantz Forum Bruger

|
Sendt: 31 Marts 2007 kl. 00:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nå- men så må jeg jo lige prøve at lave nogle forsøg - det bliver sikkert noget makværk - nogle blindskud, så hav tålmod!
Vh
Freddy
|
Til top |
|
|
Plissken Forum Bruger

|
Sendt: 31 Marts 2007 kl. 00:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Bare skyd løs - vi skal nok holde vejret i spænding - prøv evt. at smide et billede herind, så kan du lige teste om det virker
|
Til top |
|
|
fredmarantz Forum Bruger

|
Sendt: 31 Marts 2007 kl. 00:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hermed et forsøg på at sætte et billede ind. Det er så et billede af een af mine reoler med vintagegrej. Jeg tror, at I har set billedet før, da en anden herfra vistnok fandt fdet et sted, hvor jeg engang tidligere havde haft held til at sætte et billede ind (med hjælp fra min søn!!

Håber det virker!
Vh
Freddy
|
Til top |
|
|
fredmarantz Forum Bruger

|
Sendt: 31 Marts 2007 kl. 00:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jamen det ser jo ganske fornuftigt ud - så må jeg bare huske det!
Vh
Freddy
|
Til top |
|
|
Plissken Forum Bruger

|
Sendt: 31 Marts 2007 kl. 00:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det ser dejligt ud - og kan se du bor i Jylland, det kan være der skal ligges op til en Vintage aften
|
Til top |
|
|
fredmarantz Forum Bruger

|
Sendt: 31 Marts 2007 kl. 00:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Prøver lige med noget mere:

Dette sæt er særdeles vellydende - og en fryd for øjet - isæt når mørket begynder at falde på!
Vh
Freddy
|
Til top |
|
|
Plissken Forum Bruger

|
Sendt: 31 Marts 2007 kl. 00:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Misundelse er en grim grim ting.... hvad skal sættet koste  Du har dælme meget. Samler igennem mange år, eller er du "bare" kommet til et ordentlig læs?
|
Til top |
|
|
r-l-b Forum Bruger

Bruger siden: 20 September 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 7702
|
Sendt: 31 Marts 2007 kl. 00:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nu kan vi glæde os for alvor Freddy - der er jo allerede på dit første billede masser af grej jeg ikke har set før
__________________ for tiden afspiller jeg meget musik - det lyder godt
|
Til top |
|
|
fredmarantz Forum Bruger

|
Sendt: 31 Marts 2007 kl. 00:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg siger tak for hjælpen - og håber, at jeg nu - på trods af en efterhånden hårdt prøvet hukommelse - kan huske hvordan jeg gør det -
En vintageaften i det mørke Jylland synes jeg da kunne være særdeles spændende - hvad gør vi herfra?
Venligst
Freddy
|
Til top |
|
|
Plissken Forum Bruger

|
Sendt: 31 Marts 2007 kl. 00:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Desværre kan jeg ikke tilbyde så meget vintage grej. Men hvis alt gå vel, kan jeg måske inden alt for længe slæbe en Luxman L-550 med. + selvfølgelig en god Whisky og noget vinyl
|
Til top |
|
|
fredmarantz Forum Bruger

|
Sendt: 31 Marts 2007 kl. 00:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Plissken skrev:
Misundelse er en grim grim ting.... hvad skal sættet koste 
Du har dælme meget. Samler igennem mange år, eller er du "bare" kommet til et ordentlig læs?
|
|
|
Jeg har været samler i mange år - nærmere betegnet siden omkring 1986-87, men meget af grejet har været mit siden jeg begyndte at interessere mig for hifi og lækkert grej i ca. 1974.
Jeg har selvfølgelig, som mange andre, også været på fisketur i DBA - Ebay - Genbrugspladser - private osv - men jeg har nu så meget grej, at jeg ikke har mere plads og ikke kan anskaffe mig mere, snøft - og så følger der en forpligtelse med til at huse grejet, nemlig vedligeholdelsen, så det hele altid er i bedste form, både elektrisk og kosmetisk. Jeg spiller faktisk med jævne mellemrum på det hele - da det skal "holdes i gang" - og jeg nydet apparaterne og deres egen karakter. De lyder jo alle forskelligt og det er fint for mig at erfare, at en Accuphase P-400 lyder andeledes end en Marantz 510M, men begge lyder dejligt og har som sagt deres egen karakter.
Jeg går ikke så højt op i ordene "bedre" eller Dårligere", da dette for mig ikke er et spørgsmål om at opnå en ganske bestemt lyd, men i højere grad om at "opdage" og nyde de enkelte apparaters lydmæssige og designmæssige/historiske identitet.
Vh
Freddy
|
Til top |
|
|
fredmarantz Forum Bruger

|
Sendt: 31 Marts 2007 kl. 00:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
r-l-b skrev:
Nu kan vi glæde os for alvor Freddy - der er jo allerede på dit første billede masser af grej jeg ikke har set før
|
|
|
Arrhh- hvis du kigger kigger lidt til venstre på det første billede, så kan du, som bl.a. er velbevandret i pladespillere, ane en Technics SP-25/SME - ikke?
Vh
Freddy
|
Til top |
|
|
stiv Forum Bruger

Bruger siden: 09 December 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1062
|
Sendt: 31 Marts 2007 kl. 00:45 | IP-adresse registreret
|