| Forfatter |
|
Bojsenbord Forum Bruger

Bruger siden: 14 December 2006 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 636
|
| Sendt: 12 April 2007 kl. 12:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej!
Jeg har et ærgeligt broblem med mine quads. de brummer! Og det er blevet værre på det sidste. Det en en tydelig brumlyd, der er i samme styrke hvad enten jeg skruer op eller ned. Så går ud fra det er fra effektdelen (303). Hvad kan jeg gøre? Jeg skal alligevel til at se mig om efter nogle nye kondensatore, kan det blot være dem? Lyden forsvinder hvis jeg tager kablet mellem 33 og 303 ud, og det har ingen indflydelse om jeg skifter mellem kanalerne på forforstærkeren.. Kan det være forforstærkeren den er gal med? Alting virker ellers helt som det skal, og ser ud til at være originalt. jeg bilder mig ind at lyden bliver kraftigere efter noget tid, eller også er fordi jeg bliver irriteret på den..
Hvad kan det være? Kan det være mit hjemmelavede (lidt for hurtigt måske) kabel imellem effekt og forforstærker? (Jeg regner med at lave en ny forforstærker, så ville ikke gøre det helt store ud af kablet (bruger 4 pols din stik, der er helt umulige at fremskaffe, men det lykkedes da). Kablet er lavet af cat5 ledere, isoleret i det sådan et kabel nu er isoleret med.
|
| Til top |
|
| |
r-l-b Forum Bruger

Bruger siden: 20 September 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 7702
|
| Sendt: 13 April 2007 kl. 00:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det kan sagtens være dit kabel - en kold lodning fx. eller et forkert ben der har fået stel
er begge apparater jord forbundne - er der en stel ledning fra din grammofon til 33'eeren
trækker du strøm fra 33 til 303 eller er den lavet med "dansk el stik" og dermed direkte strøm ?
lytter/og kondensatoere der trænger til udskiftning på 303eren synes jeg mere markerer sig med en rallen i højtalerene kort efter man har slukket - lidt ligesom når man tømmer det sidste i et bærger sodavand med et sugerør blandet med lidt bulder
__________________ for tiden afspiller jeg meget musik - det lyder godt
|
| Til top |
|
| |
Bojsenbord Forum Bruger

|
| Sendt: 13 April 2007 kl. 07:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
hehe, kan godt genkende sodavandsrallelyden! Vidste ikke det var lytterne der sagde sådan.. Jeg bruger en gammel b&o grammofon da det var den eneste jeg har der kunne bruge 5pol Din stik. Men lyden er der også når jeg tager stikket ud. 303 får strøm fra udgangstikket i 33'eren. Kan det være problemet? Hmm hvis bare jeg kunne få lavet et kabel der kunne tilslutte min splinternye passive forforstærker, kunne jeg se om det ville hjælpe.. ( Men det er svært, se min anden tråd - Skal finde ud af hvad der er stel og højre og venstre på et 4 pol dinstik ud af en quad 303 for at kunne lave et ordenligt 4 pol din til rca interconnect..)
|
| Til top |
|
| |
r-l-b Forum Bruger

|
| Sendt: 13 April 2007 kl. 08:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Bojsenbord Forum Bruger

|
| Sendt: 13 April 2007 kl. 08:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
skal det forstås således: Dinstikket samles således: 1- venstre 2- stel med forbindelse kun i effektsiden? 3- højre 4- ingenting i effektdelen? 1- positiv leder i rca 1 3- positiv leder i rca 2 men hvad gør jeg her med stel? hvad er leder 4's funktion i quad 33? jeg er vist dum hva?
|
| Til top |
|
| |
r-l-b Forum Bruger

|
| Sendt: 13 April 2007 kl. 09:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
ikke dummere end mig - du må have fat i nogle der kan læse skemaer - jeg kan kun finde dem
__________________ for tiden afspiller jeg meget musik - det lyder godt
|
| Til top |
|
| |
Jan Graffo Lukket konto

Lukket efter ønske fra bruger!
Bruger siden: 17 November 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 589
|
| Sendt: 13 April 2007 kl. 09:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Her er 33ernes diagram til en start
http://richardbrice.net/quad33cir.jpg
__________________ "There's no substitute for experience"
|
| Til top |
|
| |
Jan Graffo Lukket konto

Bruger siden: 17 November 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 589
|
| Sendt: 13 April 2007 kl. 09:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Analog Forum Bruger

Bruger siden: 18 Maj 2005 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 236
|
| Sendt: 13 April 2007 kl. 09:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er nogle fine digrammer. Jeg har en QC II forforstærker (monomodellen), men det eneste diagram, jeg har kunne finde på nettet, har været det fine QC22 diagram samme sted. Men det er stereoudgaven. Nogen der har et link?
Undskyld OT i brummetråden Hvis kabler og stelforbindelser er OK (ingen løse og ingen brumsløjfer) ville jeg nok også rette blikket mod kondensatorerne i strømforsyningen som det næste. Hvis det forsvinder, når du hiver stikket ud af effektforstærkeren, er det nok ikke den. Betyder det noget, hvis du drejer op og ned for volumenkontrollen?
|
| Til top |
|
| |
Bojsenbord Forum Bruger

|
| Sendt: 13 April 2007 kl. 09:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
hej analog. Nej det har ingen inflydelse om jeg drejer på volumen. Spiller jeg højt, kan jeg slet ikke høre lyden..
Jan graffo. Har siddet og kigget på diagrammerne. Men kan godt nok ikke gennemskue dem. hvordan ville du samle et stik der skulle gå fra en forforstærker med rca stik, og til effekten (303) med 4 pols DIN? kan se stikkenede på skemaerne, men synes ikke de giver mening for mig... (forklaring lidt oppe i tråden.)
|
| Til top |
|
| |
Bojsenbord Forum Bruger

|
| Sendt: 14 April 2007 kl. 09:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Omkring brum.. Nu har jeg lavet et nyt stik i sølv og kobber, og der er ikke mere brum:-) Har også lavet en passiv forforstærker til at fodre min quad 303. Det fungere virkelig godt! I skal se et billede når den har fået en flot knob:-)
|
| Til top |
|
| |
MC955 Lukket konto

Bruger siden: 07 August 2006 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 828
|
| Sendt: 14 April 2007 kl. 09:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej
Ja jeg har aldirg haft problemer med mit, jeg købte et helt system i 1988 som min mor nu spiller på.
__________________ Ejer af vassagohifi.com.
Impotør af
Audia flight. audio aero. Avid. Avalon. Dynavector. Eera. Focus Audio. Graaf. Rogue Audio. Velodyne. VPI. Vienna. Stockfisch-Records. Yter cables. Pass Labs.
|
| Til top |
|
| |
Bojsenbord Forum Bruger

|
| Sendt: 14 April 2007 kl. 10:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Næ, det er kvalitet! Det må man sige. Mit IC kabel jeg brugte før var lavet hurtigt af et stykke cat5 cabel. blot loddet ledningerne fast i deres stik, uden at tænke på andet. Og det duer altså bare ikke:-)
|
| Til top |
|
| |