Tilbage til HIFI4ALL.DK 23. juni 2025 | 10:37   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Vintage
 HIFI4ALL Forum : Vintage
Emne Emne: Telefunken ECC801S (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Bent L
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 Maj 2004
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Sendt: 20 April 2007 kl. 16:56 | IP-adresse registreret  

Er de prisforskellen værd i forhold til et sæt Mullard ECC81 4024 rør, eller andre gode foreslag til et sæt gode EEC81 rør til en CD-spiller.

Til top Vis Bent L's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Bent L

mcs_5
Branchemedlem
Branchemedlem
Dantimax

Bruger siden: 09 April 2005
Lokalitet: Sønderjylland
Sendt: 21 April 2007 kl. 14:28 | IP-adresse registreret  

Det er vel en smagssag - så det kan du nok kun selv afgøre. Jeg har aldrig haft noget udstyr med ECC81 rør, så jeg kan ikke udtale mig.

Venlig hilsen

Mikkel C. Simonsen
Til top Vis mcs_5's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af mcs_5 Besøg mcs_5's Websted

hififreak
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 24 April 2005
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 21 April 2007 kl. 14:37 | IP-adresse registreret  

det er en smagssag har selv et  telefunken ecc803s, har prøvet en masse ecc83 rør , men dette slår alt hvad jeg har hørt ,og så sidder det i phonodelen på min rørforforstærker  gav godt nok meget for de,t men hvad kan man ikke komme til at give for at få det sidste med så er alle 800 rør jo longlife fra telefunken ganteret min 10000 timer men har snakket med flere hvor de har kørt 50000timer og stadigvæk er ok 
Til top Vis hififreak's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af hififreak

Guests
Gæst
Gæst

Ikke registreret bruger

Bruger siden: 25 Januar 2003
Lokalitet: Sjælland
Status: Online
Sendt: 21 April 2007 kl. 17:30 | IP-adresse registreret  

Har Telefunken ECC83 rør i mine effektforstærker, selvom rør'ne er meget gamle (de har bla. siddet i fjernsyn) lyder de stadigvæk godt .
Til top Vis Guests's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Guests

tadman
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 Januar 2004
Lokalitet: København
Sendt: 21 April 2007 kl. 17:55 | IP-adresse registreret  

Bent L skrev:

Er de prisforskellen værd i forhold til et sæt Mullard ECC81 4024 rør, eller andre gode foreslag til et sæt gode EEC81 rør til en CD-spiller.

Hej

Jeg kender ikke det Mullard rør, men kender til gengøld de 801 særdeles godt, som et af de mest vellydende smårør overhovedet. TLF har lavet de bedste rør igennem tiderne, meget bedre end alle andre fabrikater jeg har set, incl. WE, som jeg ikke er specielt betaget af, på nær deres innovation inden for forædling af ex. vis glødetråd osv. Det rykker dog ikke ved, at TLF special serie såvel som alm. er af unik kvalitet. De gamle trioder og pentoder fra krigen er dog et studium værd i sig selv,men det er en helt anden historie. Har selv ca. 2000 rør på loftet og har haft de fleste der er værd at nævne.

Det er et meget rubust rør, og da man sjældet driver vold på radiorør i audio sammenhæng, kan du godt regne med måske de 50.000 timer der bliver talt om.

Dette er et upartisk indlæg, selvom jeg måske snart sætter mit sidste sæt til salg.

Ellers kan jeg anbefale GE 6072 med sort anode og SQ 6201 med guldben. Begger kan gå istedet og er også fremragende. 801 er mere klar, ufarvet og detaljeret.

vh

Til top Vis tadman's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af tadman

tubefreak
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter ønske fra bruger!

Bruger siden: 31 Maj 2004
Sendt: 21 April 2007 kl. 18:08 | IP-adresse registreret  

Mullard har en lidt " gammeldags " lyd efter min mening, Telefunken ECC801s og især smooth plate sparker R** MEN men hvis du kan tåle at der står Siemens på dem får du dem til ca. halv pris og de er temmelig sikket lavet af det Tyske firma RFT begge to.

Jeg bruger selv Siemens ECC801s istedet for ECC83 og det har jeg ikke fortrudt.

Nej det var ikke en tyrkfej. l

Til top Vis tubefreak's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af tubefreak Besøg tubefreak's Websted

Bent L
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 Maj 2004
Lokalitet: Århus
Sendt: 22 April 2007 kl. 18:40 | IP-adresse registreret  

Tak for det Gutter.

Så må jeg ud at støvsuge nettet for tilbud, der er dog nogle stykker, både Simens og Telefunken, på e-bay, hvad er en fair pris på disse rør

Til top Vis Bent L's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Bent L

trapez
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Dobbeltprofil: Slowon

Bruger siden: 24 Januar 2007
Lokalitet: Fyn Øst
Sendt: 22 April 2007 kl. 18:48 | IP-adresse registreret  

ca det halve af den pris tadman forlanger..
Til top Vis trapez's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af trapez

krenzler
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 December 2005
Sendt: 18 Januar 2008 kl. 16:51 | IP-adresse registreret  

tubefreak skrev:
Telefunken ECC801s og især smooth plate sparker R** MEN men hvis du kan tåle at der står Siemens på dem får du dem til ca. halv pris og de er temmelig sikket lavet af det Tyske firma RFT begge to.

Jeg bruger selv Siemens ECC801s istedet for ECC83 og det har jeg ikke fortrudt.

Det kan jeg tilslutte mig. Har lige smidt nogle Siemens ECC801S 3-mica fra slutningen af 50'erne i min KT88 forstærker (ECC82 er GE 5814A fra '65) og de er uden tvivl bedre end de (indrømmet) få andre 12AT7 rør jeg har prøvet (Brimar 6060 & GE 6201). De kostede lidt men var bestemt pengene værd.

Til top Vis krenzler's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af krenzler

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes