Forfatter |
|
bjørn Forum Bruger

Bruger siden: 08 November 2004
Status: Offline Indlæg: 2916
|
Sendt: 20 Juli 2007 kl. 14:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Diagram søges
|
Til top |
|
|
27pH Forum Bruger

Bruger siden: 13 Marts 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 685
|
Sendt: 20 Juli 2007 kl. 14:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
bjørn Forum Bruger

|
Sendt: 20 Juli 2007 kl. 15:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ikke i dette tilfælde, omtale ja, diagram nej
(hvorfor tror du jeg spørger her ?)
|
Til top |
|
|
27pH Forum Bruger

Bruger siden: 13 Marts 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 685
|
Sendt: 20 Juli 2007 kl. 15:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
I ovenstående er der en der siger han har diagrammet og en masse der spørger efter det og får det eftersendt pr. pb. Det er vel bare at sende ham en mails, eller en af de andre.
vH pH
|
Til top |
|
|
r-l-b Forum Bruger

Bruger siden: 20 September 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 7702
|
Sendt: 20 Juli 2007 kl. 18:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
bjørn skrev:
(hvorfor tror du jeg spørger her ?) |
|
|
Bjørn du skal ikke være uforskammet  manden hjælper dig jo til at finde et sted hvor du kan komme til et diagram ! __________________ for tiden afspiller jeg meget musik - det lyder godt
|
Til top |
|
|
krenzler Forum Bruger

Bruger siden: 20 December 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 5449
|
Sendt: 20 Juli 2007 kl. 18:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Here ya go matey.
Håber det kan bruges.
A-400(X) blev jo hypet til skyerne dengang den så dagens lys i UK. Er det mon en lille killer eller gik de bare i totalt selvsving dengang? (det er jo set før).
Mvh.
|
Til top |
|
|
bjørn Forum Bruger

|
Sendt: 21 Juli 2007 kl. 00:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
r-l-b skrev:
bjørn skrev:
|
|
|
Bjørn du skal ikke være uforskammet manden hjælper dig jo til at finde et sted hvor du kan komme til et diagram !
|
|
|
Hvis jeg havde været indstillet på at modtage filer fra ukendte på den anden side af kloden havde jeg nok gjort det uden at spørge her.
Jeg burde nok have skrevet "fra en lokal kilde" og "i en læsbar kvalitet" og Pioneer A400X i den version der er solgt i DK
|
Til top |
|
|
hi-sonny-fi Udelukket fra forum

Bruger siden: 01 September 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 1886
|
Sendt: 21 Juli 2007 kl. 00:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Bølgerne går da godt nok højt her. 
Relax. Vi er til for at hjælpe hinanden 
|
Til top |
|
|
bjørn Forum Bruger

|
Sendt: 21 Juli 2007 kl. 00:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
krenzler skrev:
Here ya go matey.
Håber det kan bruges.
A-400(X) blev jo hypet til skyerne dengang den så dagens lys i UK. Er det mon en lille killer eller gik de bare i totalt selvsving dengang? (det er jo set før).
Mvh.
|
|
|
Det er en jeg har arvet og den er faktisk forbavsende god så den har fået fast plads i mit arbejdsværelse.
Desværre har indgangstrinnet en gevaldig forstærkning, 200mV for fuld udstyring, og en cd maskine giver 2V+
Planen er faktisk at erstatte indgangstrinnet med en kopi af min ene forforstærker. Det ender nok med at jeg kontakter den danske importør for at tuske mig til et diagram.
|
Til top |
|
|
bjørn Forum Bruger

|
Sendt: 21 Juli 2007 kl. 00:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
krenzler skrev:
Here ya go matey.
Håber det kan bruges.
Mvh.
|
|
|
Danke, så får vi jo se om Ø-versionen af "X" afviger fra fastlandsversionen
Jeg var faktisk inde på siden uden at kunne finde diagrammet, kun en masse pladespillerhejs.
Som jeg skrev til R så er den ikke så tosset, men desværre forsynet med en voldsom følsomhed "øj hvor spiller den højt i kl. 09.00"
|
Til top |
|
|
r-l-b Forum Bruger

|
Sendt: 21 Juli 2007 kl. 02:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
bjørn skrev:
r-l-b skrev:
bjørn skrev:
|
|
|
Bjørn du skal ikke være uforskammet manden hjælper dig jo til at finde et sted hvor du kan komme til et diagram !
|
|
|
Hvis jeg havde været indstillet på at modtage filer fra ukendte på den anden side af kloden havde jeg nok gjort det uden at spørge her.
Jeg burde nok have skrevet "fra en lokal kilde" og "i en læsbar kvalitet" og Pioneer A400X i den version der er solgt i DK |
|
|
Derfor kan du da godt svare manden venligt istedet for citat: "(hvorfor tror du jeg spørger her ?)" citat slut - også selv om du ikke kan bruge det han havde fundet til dig - det kommer vi alle sammen længere med  __________________ for tiden afspiller jeg meget musik - det lyder godt
|
Til top |
|
|
krenzler Forum Bruger

Bruger siden: 20 December 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 5449
|
Sendt: 21 Juli 2007 kl. 09:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
bjørn skrev:
Jeg var faktisk inde på siden uden at kunne finde diagrammet, kun en masse pladespillerhejs. |
|
|
Mon ikke det er Vinyl Engine du var inde på?
HiFi Engine er en søster-side kun til elektronik men den er langfra lige så udbygget som Vinyl storebror endnu.
Mvh.
|
Til top |
|
|
bjørn Forum Bruger

|
Sendt: 21 Juli 2007 kl. 10:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
r-l-b skrev:
bjørn skrev:
r-l-b skrev:
bjørn skrev:
|
|
|
|
|
|
Jeg burde nok have skrevet "fra en lokal kilde" og "i en læsbar kvalitet" og Pioneer A400X i den version der er solgt i DK
|
|
|
Derfor kan du da godt svare manden venligt istedet for citat: "(hvorfor tror du jeg spørger her ?)" citat slut - også selv om du ikke kan bruge det han havde fundet til dig - det kommer vi alle sammen længere med 
|
|
|
Når nu "manden" som du kalder ham mere end antyder jeg ikke kan finde ud af at bruge google så bliver svaret derefter, et link til et søgeresultat jeg forlod 5 minuter før var ikke lige hvad jeg var ude efter.
Desværre er diagrammet på vinylmaskinens søsterside, som krenzler venligst henviste til, af en mindre ophidsende kvalitet, noget der plager mange skanninger på nettet.
Jeg vil iøvrigt godt advare mod "heltny" han har tilsyneladende en hobby der består i at sende perfide PB'er
|
Til top |
|
|
r-l-b Forum Bruger

|
Sendt: 21 Juli 2007 kl. 10:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
godt ord igen Bjørn  jeg tror nu bare han var glad for at han havde fundet noget på goggle til dig  - men det kan være du har ret i at du ved at præciserer dit spørgsmål kommer mere direkte til det du gerne vil. --- "heltny" kender jeg godt nok ikke - men held og lykke med finde det diagram - det blive fint hvis du kan få den til at spille
__________________ for tiden afspiller jeg meget musik - det lyder godt
|
Til top |
|
|
bjørn Forum Bruger

|
Sendt: 21 Juli 2007 kl. 11:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
r-l-b skrev:
godt ord igen Bjørn jeg tror nu bare han var glad for at han havde fundet noget på goggle til dig - men det kan være du har ret i at du ved at præciserer dit spørgsmål kommer mere direkte til det du gerne vil.
--- "heltny" kender jeg godt nok ikke - men held og lykke med finde det diagram - det blive fint hvis du kan få den til at spille |
|
|
Problemet med det diagram Krentzler henviste til er at det er lidt sjusket skannet og flere komponentværdier er svært læselige. Intet kan hamle op med en god skarp fotokopi i A2 eller A3 format. Selvfølgelig kan man skanne i en fin kvalitet, men filerne bliver let ubehageligt store
Forstærkeren spiller, den er faktisk i god stand og næsten ny (1993) men jeg skal have pillet noget forstærkning ud af den så det bliver muligt at regulere lydstyrken på fornuftig vis.
|
Til top |
|
|
NriK Forum Bruger

Bruger siden: 27 April 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1780
|
Sendt: 21 Juli 2007 kl. 11:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
...Man kan da godt læse diagrammet i det link Krenzler fandt. I hvert fald den del som man skal bruge til noget.
Lige før IC201 sidder der en håndfuld komponenter. R201/202 (220ohm) og R203/R204(270kohm) danner faktisk en spændingsdeler. Det er nok det smarteste sted at sænke den generelle følsomhed.
Hvis du ændrer R201 og R202 til 270kohm og R203 og R204 til 27kohm så har du dæmpet signalet ca. 10 gange hvilket svarer til -20dB (normal Att/Mute funktion). Det vil give dig noget større spændvidde på din volumenknap. Der er også nogen der mener at den lyder bedst længere oppe på skalaen, udover at det er nemmere at styre.
God fornøjelse
|
Til top |
|
|
r-l-b Forum Bruger

|
Sendt: 21 Juli 2007 kl. 13:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det bedste man kan gøre ved scanninger af stegdiagrammer med tekst er at vektorisere dem - så kan de skaleres op og ned uden kvalitetstab - før i tiden var der et lille ad on program til photoshop der hed stremline der kunne klare dette - jeg tror at CS pakken idag med photoshop og illustrator finder ud af det på en hurtigere måde
|
Til top |
|
|
r-l-b Forum Bruger

|
Sendt: 21 Juli 2007 kl. 14:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
ps. hvis du har noget du skal forstørre fre en dårlig jpg billedfil typisk med snavset baggrund. så brug følgende fremgangsmåde i photoshop. 1.start med at konvertere/save as i tiff format. 2. sæt den maks 10% op i størrelse 3. brug unsharpen mask - typisk 50 - 0,75 -0 4. sæt den maks 10% op i størrelse 5. brug unsharpen mask ---bla bla etc. på den måde, med maks trin af 10% og mellemlæggende unsharpen mask -kan du forstørre en billedfil med over 100% i størrelsen med et læsbart resultat hvorimod du får noget mudder hvis du gør det i et hug. det tager selvfølgelig lidt tid
|
Til top |
|
|
bjørn Forum Bruger

|
Sendt: 21 Juli 2007 kl. 17:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
NriK skrev:
...Man kan da godt læse diagrammet i det link Krenzler fandt. I hvert fald den del som man skal bruge til noget.
Lige før IC201 sidder der en håndfuld komponenter. R201/202 (220ohm) og R203/R204(270kohm) danner faktisk en spændingsdeler. Det er nok det smarteste sted at sænke den generelle følsomhed.
Hvis du ændrer R201 og R202 til 270kohm og R203 og R204 til 27kohm så har du dæmpet signalet ca. 10 gange hvilket svarer til -20dB (normal Att/Mute funktion). Det vil give dig noget større spændvidde på din volumenknap. Der er også nogen der mener at den lyder bedst længere oppe på skalaen, udover at det er nemmere at styre.
God fornøjelse
|
|
|
Nu er jeg ikke bekendt med din alder og syn, jeg er afhængig af 4 par briller til forskellige afstande for blot at kunne se hvad jeg foretager emig, så jeg kræver rent faktisk bogtrykkerkvalitet for at kunne se hvad der står, og det er skanningen alt andet lige ikke god nok til.
Bortset fra det bliver der nok tale om en mere radikal operation som en god bekandt kommer til at udføre i praksis, jeg ser simplethen ikke godt nok til at stikke loddekolben i noget der er ret meget mindre ned et passivt højttalerfilter
|
Til top |
|
|
bjørn Forum Bruger

|
Sendt: 21 Juli 2007 kl. 17:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
r-l-b skrev:
ps. hvis du har noget du skal forstørre fre en dårlig jpg billedfil typisk med snavset baggrund. så brug følgende fremgangsmåde i photoshop.
1.start med at konvertere/save as i tiff format. 2. sæt den maks 10% op i størrelse 3. brug unsharpen mask - typisk 50 - 0,75 -0 4. sæt den maks 10% op i størrelse 5. brug unsharpen mask ---bla bla etc.
på den måde, med maks trin af 10% og mellemlæggende unsharpen mask -kan du forstørre en billedfil med over 100% i størrelsen med et læsbart resultat hvorimod du får noget mudder hvis du gør det i et hug.
det tager selvfølgelig lidt tid
|
|
|
Konvertering til tiff lader sig ikke gøre i det aktuelle tilfælde, tilsyneladende er pdf filen forsynet med en spærring af en eller anden slags. Det gælder uanset om jeg prøver via "export" eller "save as"
Det er da meget godt at man kan finde den slags filer på nettet, men men men
|
Til top |
|
|