Tilbage til HIFI4ALL.DK 11. juni 2026 | 11:07   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Vintage
 HIFI4ALL Forum : Vintage
Emne Emne: en spændende verden (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
lyngermann
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 August 2006
Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline
Sendt: 03 December 2007 kl. 11:02 | IP-adresse registreret  

Det er spændende at gå på jagt i Vintage verdenen ! Der er så meget lækkert udstyr der venter på nye hænder og ører. Vi er nogle der stadig værdsætter deres gode kvaliteter. Jeg er selv ejer af en STOR Receiver topmodellen fra 79 . 18 kg kvalitet !! det laves ikke mere i den kaliber medmindre........................man vil af med tons af kr.! min Receiver kostede dengang 12.995 kr !!!!! det var ikke hvermandseje, den er også meget sjælden idag. det er fedt at eje en sådan rarietet, jeg har valgt at satse på JVC da det er et overset mærke. Dengang og nu. Reklametrommerne dikterede Sony,Technics,Luxmann,Pioneer osv Jeg var selv i Radioforretning i 70erne, Reklamens magt er stor ! Derudover har jeg en JVC pladespiller i ægte trækabinet med elektronisk styret arm osv den er jeg glad for et par Rock højtalere i form af et par Sony SS-G5 de spiller bare godt. tilsidst en JVC CDer i husmandsstereo klassen men den er jeg mest glad for pga dens varme og analoge lyd mit anlæg bliver tilføjet et par Carlsson rundstrålende højtalere her i weekenden, dem har jeg ejet før så de skal bruges til jazz,akustisk osv. På sigt bliver de renoveret 100% og tilført en subwoofer , en ældre Audio Pro eller lignende så ryger Sony højtalerne! Hele anlægget er total istandsat så ALT virker 100% det fortjener det også. Tak for nu Hilsen Torben

r-l-b
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 September 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 03 December 2007 kl. 11:34 | IP-adresse registreret  

Det lyder herligt  Lyngermann - og velkommen til!  Kan du skrive lidt om hvilke modeller du har og måske poste billeder - hvis ikke det går med billeder plejer vi at kunne finde dem på nettet og lægge dem ind - det må være en ordentlig JVC på 17 KG - lidt alla min Pioneer SX 980 den er vist også omring de 17-18 kg.

Jeg har også en JCV det er en JVC A-X77

http://www.thevintageknob.org/VICTOR/AX77/AX77.html

Den har jeg dog ikke billeder på

lyngermann
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 03 December 2007 kl. 11:58 | IP-adresse registreret  

Receiveren er JVC JR_S 600 den er svær at finde på nettet men den største de lavede dengang. Pladespilleren er en QL 5 i Rosewood kabinet der findes 3-4 modeller QL 7-9-10 ? de er større-bedre , men er meget tilfreds med min så hvorfor skifte ? den er med Quartz lock og 100% elektronisk styret arm, mont med den lille Denon DL 110 MC pu. det er udmærket men overvejer Ortofons 30 eller 40 pu, Billeder kommer senere Hilsen Torben PS er altid interesseret i ældre udstyr ! jeg er ligeglad med high-end osv da det er spilleglæden og ikke udstyret det handler om.I mine øjne skal hØJTALERE HAVE EN VIS STØRRELSE for at musikken kommer til sin ret

r-l-b
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 03 December 2007 kl. 12:14 | IP-adresse registreret  

Hej >Torben

Hvis det er ortofon OM 30 du tænker på så får du mere uden af Denon 110 eren - jeg mener også denon 160 eren er highout put til en lille slilling mere. Her er en del glæde på disse fora for denons 103 model men den kræve mc stepupp og vist nok en ret tung arm.

Her var lige et billede på østrigsk ebay

billedet forsvinder nok igen når auktionen bliver slettet - det her er en mk II

Jeg kan godt huske den serie nu - den var anderledes på sin egen måde - måske skyldes det dens manglende succes - den var ikke stor og blank sølv - eller diskret og sort - jeg har lyttet til den en enkelt gang men det er lang tid siden.
Jeg mener heller ikke at vintage behøver at være high end - men man skal bare huske at skod anlæg nu som den gang  - er og bliver skod anlæg.

Så snart man taer de anerkendte mærker og de store modeller er der fin lytteglæde i dem.

lyngermann
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 03 December 2007 kl. 15:07 | IP-adresse registreret  

Hej igen ! køb af Denon 160 pick upen er også med i overvejelserne da den. som du rigtig nok er inde på high output og kan monteres uden problemer. Men uanset hvad så vil jeg købe en ekstern RIIA - Step-up trafo , da det vil højne kvaliteten. Banko !!!! det er min gamle Radio slæde der er på billedet, det er dog ikke de originale knapper han har på de 5 tonereguleringer det har ingen betydning !! men alligevel . ikke ? hilsen Torben

r-l-b
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 04 December 2007 kl. 13:43 | IP-adresse registreret  

godt spottet Lyngermann - jeg havde ikke lagt mærke til at han skrev det i teksten men det må vel være hvad "Die Schieberegler des Equalizers sind auch nicht mehr original" betyder

Når dine højtalrere skal have en hvis størrelse - hvad spiller du så på?

lyngermann
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 04 December 2007 kl. 14:54 | IP-adresse registreret  

Jeg har haft et hav af højtalere! Lige fra noget hjemmeklamp til JBL , Morel High- end min bare til Carvin PA med 18" subs i hver side! for satan det spillede. er ikke tilfreds endnu men indtil da kører jeg med et sæt Sony SS-G5 med 12" Carbonbasser de er rimelig ok men..... ja jeg ved ikke men det er mellemtonen jeg er utilfreds med . MIT TIDLIGERE MOREL SÆT MED DB. BAS og en af EUs fineste ml. toner . lyd i mine ører ad h...... til , men deres diskant er ok. Jeg glæder mig til at hente et gammelt sæt Carlsson her på fredag ! ikke high-end endsige hi-fi men de er altså så behagelige at lytte musik til! I syntes nok jeg er vanvittig, men sådan er det jo med smag og behag,ikke? vil tilføre dem en Subwoofer samt  et sæt Carlsson til , ( Når en god handel byder sig ! en i hver hjørne! så flyder musikken frit! ingen sweetspots her. detaljer osv er der, selvom de ikke går ret højt op i frekvens ) Men har også en lille plan om at lege lidt med Båndenheder, men det må komme senere. En ting af gangen ! det er et problem , da jeg sommetider har alt for mange ideer , projekter for samtidig!!! hilsen Torben

r-l-b
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 04 December 2007 kl. 15:20 | IP-adresse registreret  

Carlsson har da helt klart mange fans -

ved ike om du har disse links:
http://www.carlssonplanet.com/

http://home.planet.nl/%7Eulfman/linkbar.htm (når jeg trykke på" home"knappen  kommer der ikke rigitgt noget)

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes