| Sendt: 14 Januar 2008 kl. 15:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Læste i Politiken om en ny bog der behandler historien om danske radio- og tvfabrikker i perioden 1925 - 75, og har så modtaget dbogen nu.
For dem der har interesse i historien om innovationskraften og nedgangen i en masse danske radiofabrikker, er det interessant og sjov læsning. Der er mange informationer om de enkelte fabrikker, og forfatteren har virkelig gjort et stort og tidskrævende arbejde.
Jeg fornemmer, at der her i forummet er nogle, som ligesom mig selv, kom med på elektronik- og hi-fi vognen omkring 1970, og til dem siger den naturligvis endnu mere. Det var den gang Hi-Fi kunne måles i henhold til en standard eller norm: DIN 45.500! Det var enten eller, ikke så meget usikkerhed, indtil amerikanerne og englænderne kom med noget grej der lød helt anderledes bedre end noget Dysk Industrie Norm noget. Knud Thomsen (KT Radio) gjorde i de år en kæmpe indsats - jeg husker stadig købsbesøgene på Vesterbrogade som større oplevelser. Og der er også nogle fra forummet der kom med i branchen på den tid - nogle af deres kolleger er med i bogen og nulevende, f.eks Herman Høedholt.
Bogen sælges ikke gennem normale boghandlere, men kun hos trykkeriet. Der er også en mindre hjemmeside, hvor linket til trykkerier findes: http://www.radiohistorie.dk/
Bogen er også anvendelig for undervisere i de nye Innovationsfag, som udbydes i diverse uddannelser. __________________ Er blevet ret passiv læser.
|