Tilbage til HIFI4ALL.DK 5. juni 2026 | 20:27   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Vintage
 HIFI4ALL Forum : Vintage
Emne Emne: familieforøgelse: JVC QL a2 (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
r-l-b
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 September 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Sendt: 16 Januar 2008 kl. 21:57 | IP-adresse registreret  

Det var egentligt ikke med vilje - det var ligesom en fremmed magt der sagde at jeg skulle trykke på "byd" 10 minutter før lukketid

Anyway - n u har Braun - Garrard - Revox og de to Thorens fået følgeskab af en directe drevet JVC pladespiller QL A2 - aner endnu ikke så meget om den andet end at den med dens S formede arm og savtakkede strobo pladetalerken ligner meget andet Japansk direktedrevet fra omkring 78-80

Den spiller fremragende med coral MC88DX high out put MC pu - lidt blidere and Denon'en

jeg har lige lånt lidt billeder:

(Equivalente ao modelo Gradiente DD-100Q)

Jeg har droppet plasthovedet til fordel for et i metal uden fingerbøjle - 2,3 gram nåletryk
Den er så flink at der er en lille overhangs markering uden for talerkenen så det er nemmere at justere

Lige nu spiller den Coltrane med Red Garland Trio - nummeret Bass Blues  - altid en god test

Det er ikke mellemhul - men det er sku sjovere end de elastikdrevne fa rega - der er mere bundttræk - den har dog ikke en start torque på mere end 630 gram/cm godt 1/4 del af et pro dj værk (så er det jo godt jeg ikke er dj) - men den holder tempo - om lidt smækker jeg Chopin på så må vi høre om den holder klaver tonerne rene

jan.
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 Maj 2003
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 17 Januar 2008 kl. 17:03 | IP-adresse registreret  

tillykke med den lille ny. Hvor meget løb den den op i?

Det er forøvrigt en  ´77

jan

Til top Vis jan.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jan.

r-l-b
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 17 Januar 2008 kl. 18:25 | IP-adresse registreret  

Tak!

lidt for meget - 310 kr. - men på den anden side har jeg fået så meget andet for ingenting så jeg klager ikke

Jeg har poleret låget med 2-step starbright - selve maskinen var meget velholdt

Lige nu hører jeg noget musik fra Elisabeth den 1sts tid (en lp fra kirkens korshær til en femmer) den gør det helt udemærket

Den får mere ud af pladerne - bass mæssigt - en Revox pladespilleren - det må være armen - jeg er egentlig overrasket over hvor fint den spiller

Jeg fik at vide at jeg skal lede efter den der hedder QL A7 og endnu bedre 10 - det skulle være nogle fine værker

Jeg har læst en artikkel på nettet hvor en fyr har dæmpet hele kabinettet på en ql A2 med godt 5 kg. voks/ler + lidt tweaks - det vil jeg overveje

Jeg undrer mig over at den ikke har den sædvanlige "stel" ledning som pladespillere med rca stik normalt har - men den brummer ikke og den er heller ikke nævnt i manualen så de må have fundet en måde at løse det på

pqrannes
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter eget ønske!

Bruger siden: 23 November 2005
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 17 Januar 2008 kl. 20:59 | IP-adresse registreret  

Hej r-l-b,

Til lykke med den 'lille' ny!

Grammofoner er som højttalere; dem kan man ikke have for mange af.

Selv har jeg dog tyndet ud og har (vist) kun 5 grammofoner.

Fandt til aften en stak vinyler bl.a. en Kris Kristofferson - jo, han er faktisk god - som jeg nyder nu! Og så fandt jeg en lidt sær, tyk plademåtte, der hedder "Platter Matter".

JVC har lavet mange fine ting, der var bl.a. en flot receiver i slutningen af 70erne (?) med en anderledes grafisk equalizer sektion i den ene side.

Peter Q

PS: det var mig der købte den Sansui TU-9900 tuner som var på KSB i formiddags. Nu får min AU-9900 fint selskab!

www.vintagehifi.dk
Til top Vis pqrannes's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af pqrannes

LouBP
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Oktober 2005
Lokalitet: Århus
Sendt: 17 Januar 2008 kl. 21:07 | IP-adresse registreret  

Den ser da flot ud den JVC, angående den lille ledning der mangler, så har min Thorens heller ikke sådan en, men brummer dog heller ikke, men måske lidt når jeg rør pladetalerknen.

Og Platter matter er en rigtig god Måtte, den brugte jeg selv på min luxman før jeg fik min thorens, som faktisk fungere bedst med den originale.

Og forresten må vi så ikke se et billede af alle de grammofoner?

All Vintage

Billedeupload guide
Til top Vis LouBP's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af LouBP Besøg LouBP's Websted

r-l-b
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 17 Januar 2008 kl. 22:05 | IP-adresse registreret  

der kommer billeder - jeg skal bare have dem taget

her er en link til min polyphon http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=49883&K W=polyphon&TPN=1

er her til min garrard

http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=50870&K W=se+hvad&PN=0&TPN=3

nederst på siden

en af mine Thorens ser sådan ud

min td 124 og min braun mangler jeg pt foto af

bjørn
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 November 2004
Sendt: 17 Januar 2008 kl. 22:53 | IP-adresse registreret  

r-l-b skrev:
Tak!

lidt for meget - 310 kr. - men på den anden side har jeg fået så meget andet for ingenting så jeg klager ikke

Jeg har poleret låget med 2-step starbright - selve maskinen var meget velholdt

Lige nu hører jeg noget musik fra Elisabeth den 1sts tid (en lp fra kirkens korshær til en femmer) den gør det helt udemærket

Den får mere ud af pladerne - bass mæssigt - en Revox pladespilleren - det må være armen - jeg er egentlig overrasket over hvor fint den spiller

Jeg fik at vide at jeg skal lede efter den der hedder QL A7 og endnu bedre 10 - det skulle være nogle fine værker

Jeg har læst en artikkel på nettet hvor en fyr har dæmpet hele kabinettet på en ql A2 med godt 5 kg. voks/ler + lidt tweaks - det vil jeg overveje

Jeg undrer mig over at den ikke har den sædvanlige "stel" ledning som pladespillere med rca stik normalt har - men den brummer ikke og den er heller ikke nævnt i manualen så de må have fundet en måde at løse det på

Stel er sikkert lagt sammen med skærmen i det ene RCA stik, en normal ting i DIN universet og på nogle engelske tonearme 

Til top Vis bjørn's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af bjørn

Nordam
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 August 2004
Lokalitet: København
Sendt: 17 Januar 2008 kl. 22:59 | IP-adresse registreret  

Åh... Det ligner en SME series 9 arm med knivlejer.... Det vækker (gode) minder fra starten af 90'erne, og min Micro Seiki bl-240 (tror jeg den
hed)... Suk! Skulle ALDRIG ha' solgt den....

Tillykke med rillefræseren
Til top Vis Nordam's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Nordam

r-l-b
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 17 Januar 2008 kl. 23:21 | IP-adresse registreret  

bjørn skrev:

Stel er sikkert lagt sammen med skærmen i det ene RCA stik, en normal ting i DIN universet og på nogle engelske tonearme 

er der nogen ulemper ved den fremgangsmåde Bjørn? - og hvis ikke hvorfor gør alle det ikke - det er da irreterende med den ekstra ledning som skal vikles om en stelskrue som altid sidder et fjollet sted bagpå forstærkeren man ikke kan nå!

krenzler
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 December 2005
Lokalitet: København
Sendt: 18 Januar 2008 kl. 00:42 | IP-adresse registreret  

Det er sgu nogle flotte billeder af din Thorens r-l-b!
Til top Vis krenzler's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af krenzler

bjørn
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 November 2004
Sendt: 19 Januar 2008 kl. 00:36 | IP-adresse registreret  

r-l-b skrev:
bjørn skrev:

er der nogen ulemper ved den fremgangsmåde Bjørn? - og hvis ikke hvorfor gør alle det ikke - det er da irreterende med den ekstra ledning som skal vikles om en stelskrue som altid sidder et fjollet sted bagpå forstærkeren man ikke kan nå!

Ikke mig bekendt. Mon ikke det er et spørgsmål om tradition. Husk tillige på at DIN stikket har den uigendrivelige fordel at du altid etablere stel først når stikket indsættes og brydes sidst når du hiver stikket ud.

Til top Vis bjørn's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af bjørn

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes