Sendt: 12 April 2008 kl. 19:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Minder om en af de første technics-forstærkere jeg havde. Det er en model fra 80'erne (kan se det på power-knappen - fik et andet design i 90'erne).
Siden 1989 har jeg haft nedenstående Technics-forstærker - en model SU-V90D (er stadig glad for den ).
Synd at Technics ikke lave de produkter mere .

Lidt info jeg fandt om den på nettet:
Technics SU-V90D integrated amplifier. Very high specification integrated amplifier. This amplifier is unusual as it has a built in 4 x 18 bit digital audio converter via coaxial or optical digital input. Ideal if you have an older 16-bit CD player, DAT or even cable/free view & want to hear higher fidelity. Automatic locking of sampling frequency 32/44.1/48 Khz. Includes lot of features: * MM/MC phono stage, * tuner, * CD, * AUX, * Two tape inputs, * Digital input, * Two sets of speaker outputs (switchable on front), * Loudness, * Bass, * Treble (defeatable), * Balance, * Headphone socket, * Muting, * VC4 Class AA amplifier system, * Power amp direct (bypasses all tone, filters etc for purer sound).
Gusty bass, sound smooth & dynamic. More transparent & clean through the power amp direct inputs. Listening to freeview through this amp is a complete revelation didn’t realise a freeview box could have geniune fidelity (digial input).
* Technics high speed smoothing caps in anti resonant housing, * Large OFC frame transformer & chassis bars for less resonance. * Rated power 120 watts per channel RMS into 8 ohms & 150 watts into 4 ohms continuous per channel. * Suitable speakers should be rated between 4-16 ohms. * 43cm W x 45cm D x 16cm H. * Weighs 14kg. * Made in Japan. * Power consumption 765 W.
__________________ Mvh Flemming
|