Tilbage til HIFI4ALL.DK 5. juni 2026 | 15:56   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Vintage
 HIFI4ALL Forum : Vintage
Emne Emne: Farvel min ....... (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 3
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
r-l-b
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 September 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Sendt: 29 Maj 2008 kl. 18:08 | IP-adresse registreret  

Her tråden for frivillige og ufrivillige afsked med kært vintage grej

I dag lod jeg Sansui AU 555 A den kære lille skat - få lov at komme ud i verdenen på egne ben sammen med et par faseliniære Technics Højtalere - Må den blive lykkelig i sit nye hjem og sprede hygge og musik glæde og må den nye ejer for mange gode stunder i dens selskab.

Jeg havde annonceret den med kontakt knas men i dag da den stolt stod sin mandomsprøve spillede den lydefrit og elegant - måske den til det sidste havde håbet at jeg ville beholde den

(Til de der synes dette indlæg er for meget - tja - skidt være med det - det er det jo nok men jeg tror ikke jeg er den eneste der en gang i mellem oplever et lille suk når et kært stykke vintage grej skal videre )

747DK
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 April 2005
Lokalitet: Jylland
Sendt: 29 Maj 2008 kl. 18:23 | IP-adresse registreret  

Nej det er slet ikke for meget. jeg føler med dig.
Ja det vintage kan inten blive ven eller fjende .
jeg havde det på samme måde da jeg gik af med en flot Geloso rørforstærker. Men som lærling havde jeg ikke økonomi/overblik til at give den den rette behandling. tænker jævnligt tilbage på den.
Så du er ikke alene :-)

LouBP
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Oktober 2005
Lokalitet: Århus
Sendt: 29 Maj 2008 kl. 22:39 | IP-adresse registreret  

Havde det på samme måde da jeg skildte mig af med min Musical Fidelity A1... Det var en sorgens dag, min første forstærker, den havde fuldt mig i tykt og tyndt... Den har trukket små, store og meget store højtalere, og aldrig klaget. Jeg håber den har det godt hos manden der har den nu.

All Vintage

Billedeupload guide
Til top Vis LouBP's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af LouBP Besøg LouBP's Websted

pqrannes
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter eget ønske!

Bruger siden: 23 November 2005
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 30 Maj 2008 kl. 18:06 | IP-adresse registreret  

r-l-b skrev:
... (Til de der synes dette indlæg er for meget - tja - skidt være med det - det er det jo nok men jeg tror ikke jeg er den eneste der en gang i mellem oplever et lille suk når et kært stykke vintage grej skal videre )

Hej r-l-b,

Ikke pive nu (det ved jeg du ikke gør!). Når AU-555Aeren går videre til en anden vintage-fan, får du vintage kærlighed til overs til endnu et fund!

Hvad mon weekenden byder? Hvad si'r loppekalenderen mon?

PQR

www.vintagehifi.dk
Til top Vis pqrannes's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af pqrannes

ulik
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 September 2007
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 30 Maj 2008 kl. 18:20 | IP-adresse registreret  

Jeg skulle hilse fra den lille r-l-b, og sige at hun har det rigtigt godt 

Jeg har ikke den store reference-ramme, men efter min mening spiller den fuldstændigt perfekt doseret, med detaljer, lys og luft og tager stadig alvorligt fat når det kræves...-spiller lige nu -for en god ordens skyld- Santana/McLaughlin fra '73, på en Thorens TD160 mk1 fra, ja også deromkring...

Jeg ved ikke hvad de har gjort med lampen, men dens sjælfulde orange skær er som et vindue til en anden eksistens. Lidt ligesom HAL i A Space Odyssey 2001

Nå, nok 70'er-bavl. Det er sgu en fed forstærker du har solgt mig r-l-b, og den vil jeg nok aldrig nænne at skille mig af med.
Til top Vis ulik's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ulik

Den Blå Fisk
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 December 2006
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 30 Maj 2008 kl. 19:02 | IP-adresse registreret  

Ikke helt vintage, men havde det lidt på samme måde, da jeg for et par år siden skilte mig af med min Cyrus II med PSX. Den havde fulgt mig trofast gennem 13 år, både på kollegier i Aarhus og København og senere i lejligheder her i København.

Blev solgt til en fyr i Roskilde, der ville bruge II´eren til reservedele og slutte PSX´en til sin egen II´er.

Til top Vis Den Blå Fisk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Den Blå Fisk

r-l-b
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 30 Maj 2008 kl. 23:57 | IP-adresse registreret  

ulik skrev:
Jeg skulle hilse fra den lille r-l-b, og sige at hun har det rigtigt godt 

Jeg har ikke den store reference-ramme, men efter min mening spiller den fuldstændigt perfekt doseret, med detaljer, lys og luft og tager stadig alvorligt fat når det kræves...-spiller lige nu -for en god ordens skyld- Santana/McLaughlin fra '73, på en Thorens TD160 mk1 fra, ja også deromkring...

Jeg ved ikke hvad de har gjort med lampen, men dens sjælfulde orange skær er som et vindue til en anden eksistens. Lidt ligesom HAL i A Space Odyssey 2001

Nå, nok 70'er-bavl. Det er sgu en fed forstærker du har solgt mig r-l-b, og den vil jeg nok aldrig nænne at skille mig af med.

Det gør mig nu rigtig glad at høre hun har det godt og især at du har glæde ved den - og der skal da noget til at kunne følge med når McLaughlin folder sig ud - er det på Technics eller på andre højtalere

ulik
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 September 2007
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 31 Maj 2008 kl. 03:31 | IP-adresse registreret  

Indtil videre er det nu bare på hovedtelefoner (kunne ikke vente), som ikke ligefrem er top-of-the-pops, men spiller helt ok, sammenlignet med de halvdyre Sennheiser jeg har på arbejdet.

Dine Technics faseliniære kræver desværre en mindre omrokering i min 1-værelses på stenbroen, men jeg håber da at få det overstået i løbet af week-enden.

Det er altså noget rigtigt skidt at være en samlernatur og bo småt

Jeg er sikker på, at også Technics-højttalerne, selv om de var lidt skrammede, vil berige min tilværelse, langt mere end deres lave pris berettiger. Ja faktisk bliver jeg glad bare af at kigge og løfte lidt på dem

Til top Vis ulik's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ulik

doxa300
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 November 2005
Lokalitet: Sydsjælland
Sendt: 31 Maj 2008 kl. 06:40 | IP-adresse registreret  

Det skulle da lige være de 2 QUAD 510 monoblokke jeg solgte til dig sidste år, R-L-B 

Til top Vis doxa300's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af doxa300

r-l-b
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 31 Maj 2008 kl. 09:30 | IP-adresse registreret  

doxa300 skrev:

Det skulle da lige være de 2 QUAD 510 monoblokke jeg solgte til dig sidste år, R-L-B 

Ja doxa300 det er noget værre noget det med at fortryde - men nu de er mine
må jeg blot endnu en gang citerer Charlton Heston : From My Cold Dead Hands

De monoblokke er det eneste der bare tilnærmelsesvis kan holde lidt ro på min Tannoy og Duelundhorn og er sammen med tannoy/duelundhornene og min Garrard pladespillere er de nok et af de lykkeligste hifi-eventyr jeg har begivet mig ud i. (men jeg har noteret mig at de skal retur til den Sydsjællandske bonde idyl skulle jeg blive ked af dem en dag)

Havde jeg haft et rum mere hvor det gav mening at have et anlæg - havde jeg nok beholdt den lille Sansui - men foreløbig 4 heltidanlæg må være nok. (sagden han indtil det modsatte blev bevist)

vedr. Technics Højtalerne:
Det er jo bare en slags sort vinyl de er coated med - så enten kan du pille enhederne ud, spartle dem og male dem med en fin rulle og noget akryl-panel maling - finder du et par stands så de kan komme lidt op i luften kan det også være noget der ændre lyden lidt - måske lidt mindre bass men tilgengæld også lidt mere luft.

doxa300
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 31 Maj 2008 kl. 11:43 | IP-adresse registreret  

Ja for den da, hvis du vil af med 510'erne en dag, så ville jeg være taknemelig for at de kom retur til Vester Egede.

For at kompensere har jeg anskaffet mig en hel QUAD kæde til at drive mine QUAD ESL 63 og Gradient SW63, en 520F igen, en 606, og en 44 forfortærker. Og for at holde det i det engelske  en Arcam Alpha cd (indtil jeg falder over en QUAD 67 (har en Quad 66 i stuen, sammen med en 306, 34 og FM4) samt de 2 Garrard 401. Her kommer fordelen ved en QUAD 44, hvor indgangsmodulerne kan byttes ud så jeg kan f.eks. have 5 pladespiller tilsluttet hvis jeg vil.

Jeg har opgraderetIopdateret al elektronikken i forforsærkerne og effekterne. Specielt skiftet fra de gamle oprationsforstærkere til OPA627 og 637, gav et kæmpe løft. Og selvfølgelig skiftning af kondensatore til nye friske (black gate i signalvejene) og større i strømforsyningerne.

Jeg syntes faktisk at alt falder på plads i denne kæde, hvis man altså er til elektrostatlyd.

piobyte
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 November 2004
Lokalitet: Odense
Sendt: 31 Maj 2008 kl. 11:47 | IP-adresse registreret  

Hvor kunne du , er du helt hjertløs

Min Au 555 A står her til evig tid

Til top Vis piobyte's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af piobyte Besøg piobyte's Websted

r-l-b
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 31 Maj 2008 kl. 12:36 | IP-adresse registreret  

doxa300 skrev:

Ja for den da, hvis du vil af med 510'erne en dag, så ville jeg være taknemelig for at de kom retur til Vester Egede.

For at kompensere har jeg anskaffet mig en hel QUAD kæde til at drive mine QUAD ESL 63 og Gradient SW63, en 520F igen, en 606, og en 44 forfortærker. Og for at holde det i det engelske  en Arcam Alpha cd (indtil jeg falder over en QUAD 67 (har en Quad 66 i stuen, sammen med en 306, 34 og FM4) samt de 2 Garrard 401. Her kommer fordelen ved en QUAD 44, hvor indgangsmodulerne kan byttes ud så jeg kan f.eks. have 5 pladespiller tilsluttet hvis jeg vil.

Jeg har opgraderetIopdateret al elektronikken i forforsærkerne og effekterne. Specielt skiftet fra de gamle oprationsforstærkere til OPA627 og 637, gav et kæmpe løft. Og selvfølgelig skiftning af kondensatore til nye friske (black gate i signalvejene) og større i strømforsyningerne.

Jeg syntes faktisk at alt falder på plads i denne kæde, hvis man altså er til elektrostatlyd.

Ska det være Britisk så skal det være Britisk - Det lyder som du har fået fodt styr på det - jeg tror jeg må et smut forbi Vester Egede en dag jeg alligvel er i det sydsjællandske - det må være et lyt værd al det skønne Quad

r-l-b
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 31 Maj 2008 kl. 12:41 | IP-adresse registreret  

piobyte skrev:
Hvor kunne du , er du helt hjertløs

Min Au 555 A står her til evig tid

Jeg kunne simpelt hen se på "ulik" -  da han spurgte om jeg stadig havde min 555a - at han var den rette mand - så helt hjerteløs er jeg nu ikke :-)

Uden at ville starte en diskussion om det her, vil jeg blot indskyde at jeg ikke kan forstå al den hype der er i hvisse kredse om NAD 3020 når man kan få en Perle som 555A ! men det er som sagt en anden historie

doxa300
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 31 Maj 2008 kl. 14:40 | IP-adresse registreret  

Du er altid velkommen, så kan vi samtidig se lidt på min lille beskede samling af Malt Wiskey med hovedvæft på Islay. Ardbeg er den fortruke

/Kim

r-l-b
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 31 Maj 2008 kl. 14:49 | IP-adresse registreret  

uha ja - Jeg har en Ardbeg still young på nogle og halvtreds procent - N I C E

LouBP
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 31 Maj 2008 kl. 16:06 | IP-adresse registreret  

r-l-b skrev:
uha ja - Jeg har en Ardbeg still young på nogle og halvtreds procent - N I C E

Jer og jeres Wiskey - Stik mig en sval og kølig bajer, (i skyggen som jeg plejer) - Hvis jeg må have løv at citere C.V. Jørgensen.

All Vintage

Billedeupload guide
Til top Vis LouBP's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af LouBP Besøg LouBP's Websted

r-l-b
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 31 Maj 2008 kl. 16:39 | IP-adresse registreret  

LouBP - Wiskey er sådan set Øl - der er bare distilleret et par gange hvilket gør at man slipper for bøvse-effekten - C.W. Jørgensen kender jeg ikke men W.C. Fields sagde:

• "Always carry a flagon of whiskey in case of snake bite,
    and furthermore, always carry a small snake."

LouBP
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 31 Maj 2008 kl. 23:15 | IP-adresse registreret  

r-l-b skrev:
LouBP - Wiskey er sådan set Øl - der er bare distilleret et par gange hvilket gør at man slipper for bøvse-effekten - C.W. Jørgensen kender jeg ikke men W.C. Fields sagde:

• "Always carry a flagon of whiskey in case of snake bite,
    and furthermore, always carry a small snake."

Men er det ikke også dig der har alt imod dansk musik - så som Svantes Viser C.V. Jørgensen er en af mine helt store danske sangskrivere, du burde tjekke ham ud: http://profile.myspace.com/index.cfm?fuseaction=user.viewpro file&friendid=185941973 - Det er dog ikke de bedste numre. men albums som "Tidens tern" og Indian Sommer er utrolig vellykkede album..

All Vintage

Billedeupload guide

r-l-b
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 01 Juni 2008 kl. 05:10 | IP-adresse registreret  

Det dæmrer LouBP - C.V er ham der også lyder som om han har en pastaskure i næsen - men som til forskel for ham fra ham den lille grimme fra Svantes Viser ikke kann undskylde det med at det er  noget medfødt -- Jeg har forresten intet i mod dansk musik så længe jeg slipper for at høre på det

Side af 3 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes