| Sendt: 02 Juli 2008 kl. 23:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
KLH Fanatic skrev:
|
Hej Alle
Jeg er totalt Newbee i dette forum så bær over med underlige spørgsmål 
Jeg har fornylig anskaffet mig et sæt Grundig audiorama 7000 højtalere. glad og fro blev de sat direkte til min nad l 70 og for hunne hvor lød de træls de skal virkelig have meget at leve af før de lyder godt, hvordan kan det være ? Er det bare en dårlig ide at sætte gamle højtalere til en nyere forstærker ? Kan man evt vinde noget ved at skifte dele filter ? det skal lige siges at alle enheder (12 i hver ) virker.
KLH rock's
|
|
|
Hej
Velkommen til. Der findes ikke dumme spørgsmål. Jeg kender godt disse runde højtalere, som bliver solgt til en god pris på den Tyske ebay.
Det at du bruger en ny forstærker, gør ingen forskel, disse højtalere blev nok lavet, mere for et syns skyld end med tanke på Hi-Fi så du skal nok ikke gøre dig de store for håbninger, dog kunne det tænkes at de bipolare-elektrolytter som der nok anvendes, kunne trænge til en udskiftning, da de over tid tørrer ud, så de ikke mere har den rigtige værdi, derved ændres dele-frekvensen.
Du må igang med at skille dem ad det kunne jo være at de rent faktisk, kunne overraske med god lyd efter dette indgreb.
Mvh
Torben
|