| Forfatter |
|
Vitalis Lukket konto

Lukket efter eget ønske!
Bruger siden: 20 April 2008 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 114
|
| Sendt: 02 Juli 2008 kl. 15:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Halløj herinde....Har fået fingrene i sådan en gammel svend. Kan simpelthen bare ikke gennemskue hvordan jeg slutter højttalere til. Jager jeg bare kablet ind i de lidt underligt udseende terminaler eller?
Måske et simpelt spørgsmål, men kunne anyway godt bruge et tips eller to.
|
| Til top |
|
| |
Stanley Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2006 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 3344
|
| Sendt: 02 Juli 2008 kl. 16:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Vitalis Lukket konto

Lukket efter eget ønske!
|
| Sendt: 02 Juli 2008 kl. 16:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Takker takker takker......Se det giver mening. De er hermed bestilt, og så må jeg vist hellere bruge ventetiden på at få "dyret" shinet op. Der er da egentlig stil over sådan en gammel fætter.
|
| Til top |
|
| |
Vitalis Lukket konto

Lukket efter eget ønske!
|
| Sendt: 04 Juli 2008 kl. 12:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Højttalerstik monteret og der er lyd.....ALT FOR MEGET LYD!!!!!.....Volumen i bund og alligevel brager den løs . Noget jeg gør forkert eller eventuelt kan fikse selv, eller bare et rigtig dårligt køb? (Den var billig) . Hjælp modtages meget gerne.
|
| Til top |
|
| |
Stanley Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2006 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 3344
|
| Sendt: 04 Juli 2008 kl. 23:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så vidt jeg husker, består volumenkontrollen at tre dele : Et volumenpotentiometer, en volumenknap og et snoretræk der forbinder de to førstnævnte. Den mest almindelige fejl var at snoren røg af knappen fordi nogle små tappe på knappen knækkede af. Hvis knappen kører meget let, er det nok det der er galt.
|
| Til top |
|
| |
Vitalis Lukket konto

Lukket efter eget ønske!
|
| Sendt: 07 Juli 2008 kl. 00:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Problemet er løst....den ene udgang brændte af, så nu kan jeg bruge balancen til at styre volumen . Stereo-lyd er vel egentlig også noget opreklameret noget . Heldigt at det kun var for at få noget noget lyd på tagterassen. Og som "hun" siger så er èn højttaler jo kønnere end to .
|
| Til top |
|
| |
jan_stevns Forum Bruger

Bruger siden: 16 December 2005 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 3852
|
| Sendt: 07 Juli 2008 kl. 07:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Vitalis skrev:
Problemet er løst....den ene udgang brændte af, så nu kan jeg bruge balancen til at styre volumen . Stereo-lyd er vel egentlig også noget opreklameret noget . Heldigt at det kun var for at få noget noget lyd på tagterassen. Og som "hun" siger så er èn højttaler jo kønnere end to . |
|
|
Goshhh ;)
__________________ -Jan@tecdata.dk
..... en Rigtig Receiver vejer over 30 Kg
|
| Til top |
|
| |
mvfisker Forum Bruger

Bruger siden: 09 September 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 6
|
| Sendt: 20 Juli 2008 kl. 23:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hejsa
Et sted i mine gemmer ligger der en servicemanual til den - hvis du er interesseret kan jeg finde den frem og du kan få en kopi..!?
Jeg har stadigvæk min Beomaster 1100 - købte den brugt i 84 og har selv fixet den et par gange siden da - selvom det nu er sjældent at den kører... Kan ligesom ikke få mig selv til at skille mig af med den (det var min første forstærker og den kørte uden problemer i næsten 10 år før der kom andre forstærkere til....
|
| Til top |
|
| |
Vitalis Lukket konto

Lukket efter eget ønske!
|
| Sendt: 21 Juli 2008 kl. 11:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Fisker.
Som sagt så brændte den ene udgang af, hvilket selvfølgelig er ærgeligt, men til det formål den tjener er det okay. Tror ikke at jeg vil rode mere med den, sådan lige pt. Og om ikke andet så er den da langt mere sexet, end det lille Teac-Reference anlæg den overtog pladsen efter.
|
| Til top |
|
| |