Forfatter |
|
bjerager Udelukket fra forum

Bruger siden: 17 Marts 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 787
|
Sendt: 28 August 2008 kl. 13:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg faldt over en Mørch IA 36 forstærker i et gammelt nummer af HIFI-revyen. Nogen som kender noget til den?
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 28 August 2008 kl. 20:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Virkelig ikke nogen der kender den? den har et fedt vintage design, som matcher Mørchs gammofoner
|
Til top |
|
|
LouBP Forum Bruger

Bruger siden: 29 Oktober 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2428
|
Sendt: 28 August 2008 kl. 21:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kender den desværre ikke, jeg er nok for ung, men vil frygtelig gerne se et billede, anede ikke de lavede forstærkere  __________________ Mvh. Louis
All Vintage
Billedeupload guide
|
Til top |
|
|
KlausM Forum Bruger

Bruger siden: 19 December 2005 Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline Indlæg: 166
|
Sendt: 28 August 2008 kl. 21:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mørch forstærkeren er fra 70'erne og den er indbygget i samme "kasse" som Mørchs grammofoner fra den tid (dog uden pladetallerken), en kasse der i øvrigt har links tilbage til Delphon's grammofoner fra 60'erne. Den optræder første gang i HiFi Årbogen i 1977 til en pris af 2800 kr. Den er opgivet til 2x32 watt og havde dengang seperate volumen knapper for højre og venstre kanal. Jeg har aldrig hverken set den eller hørt den.
Jeg kunne ikke finde et billede af forstærkeren, men her er et billede af Hr Mørch fra 2006, taget i München, lånt fra hifi-musik.dk:

Mvh Klaus
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 28 August 2008 kl. 21:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg skal se, om jeg ikke kan få skannet et billede ind
|
Til top |
|
|
bjørn Forum Bruger

Bruger siden: 08 November 2004
Status: Offline Indlæg: 2916
|
Sendt: 28 August 2008 kl. 23:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
bjerager skrev:
Jeg faldt over en Mørch IA 36 forstærker i et gammelt nummer af HIFI-revyen. Nogen som kender noget til den? |
|
|
I dag er den nok kun et kuriøst samlerobjekt. Der eksisterede også en sammebygget pladespiller/forstærker kombination
Jeg skal være i selskab med en Mørch forstærker i næste uge, hvis jeg husker det tager jeg et billede.
|
Til top |
|
|
Sveske Forum Bruger

Bruger siden: 22 Januar 2006 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 2337
|
Sendt: 29 August 2008 kl. 20:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg hader hr. Mørch for ikke at have opbygget et solidt katalog af labre reklamefotos
EDIT: Jeg hader at hr. Mørch ikke har opbygget et solidt katalog of labre reklamefotos. __________________
Guide til billedupload
|
Til top |
|
|
r-l-b Forum Bruger

Bruger siden: 20 September 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 7702
|
Sendt: 29 August 2008 kl. 20:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
jeg har overvejet at foreslå den gode mand at jeg vil producerer det for ham inl. de fedeste billeder hvis han vil give mig et lille udvalg af dp6'ere og måske hans nye hemmelige arm.
__________________ for tiden afspiller jeg meget musik - det lyder godt
|
Til top |
|
|
bjørn Forum Bruger

|
Sendt: 29 August 2008 kl. 23:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Sveske skrev:
Jeg hader hr. Mørch for ikke at have opbygget et solidt katalog af labre reklamefotos EDIT: Jeg hader at hr. Mørch ikke har opbygget et solidt katalog of labre reklamefotos.  |
|
|
Hr. Mørch lider af smitsom Vintagittis. Du glemmer vi er stadig en del der er ældre end transistoren og dermed har et mere afslappet forhold til de gamle ting
|
Til top |
|
|
Sveske Forum Bruger

Bruger siden: 22 Januar 2006 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 2337
|
Sendt: 30 August 2008 kl. 11:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg tror du misforstod mig. Jeg synes, det er utroligt svært at finde nogle ordentlige billeder af Mørch udstyr, og det synes jeg er meget trist. __________________
Guide til billedupload
|
Til top |
|
|
ASML Forum Bruger

Bruger siden: 17 November 2005 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 336
|
Sendt: 30 August 2008 kl. 13:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Bjerager. Jeg har faktisk sådan en Mørch IA36 stående. Med et par nogenlunde effektive højttalere, spiller den ganske udemærket. Måske en anelse lyst...Sidst jeg havde den på et par højttalere var det et par JBL L65. Det kan så diskuteres om det var en god kombination. Uden dog at give anledning til åben mund og stor åndenød på grund af lydkvaliteten, men hæderligt nok til at det er en "vintage keeper". Den har da været en ganske udemærket "afløser", når selvbyg-projekterne trak ud. Desværre er den ikke ligefrem i den bedste stand. Det ser ud som om den tidligere har været opbevaret i en garage eller fugtig kælder. Malingen på topdækslet var skallet af da jeg overtog den og andre steder, bærer den også præg af en ganske elendig opbevaring.Den er rusten flere steder.. Men hvad kan man også forlange når man har givet 350 kr. og en ældre halv rusten cykel-anhænger i bytte...?!  Men den skal så også igennem en mindre renovering for at se nogenlunde anstændig ud. Jeg har overvejet at anvende hammerlak maling, uden hammerlak effekt, og efterfølgende anvende en mat lak i håb om at "ramme" den oprindelige matte overflade. Jeg har desværre ikke et ordentligt digital kamera, ellers ville jeg gerne oploade et par billeder af denne lille søde forstærker. Mvh ASML
|
Til top |
|
|
bjørn Forum Bruger

|
Sendt: 30 August 2008 kl. 23:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Sveske skrev:
Jeg tror du misforstod mig. Jeg synes, det er utroligt svært at finde nogle ordentlige billeder af Mørch udstyr, og det synes jeg er meget trist.  |
|
|
Gamle blade og årbøger kan sikkert levere det ønskede
|
Til top |
|
|
friedhofer Forum Bruger

Bruger siden: 15 Januar 2009 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1
|
Sendt: 15 Januar 2009 kl. 12:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er der nogen der ved hvor der er en Mørch IA 36 til salg?
|
Til top |
|
|