Forfatter |
|
r-l-b Forum Bruger

Bruger siden: 20 September 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 7702
|
Sendt: 17 Oktober 2008 kl. 13:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
.. en Denon Cassette maskine med tre hovede og quartz lock 2 capstans og direct drive med model nummer DR-M4
Jeg gik lige hjem og smækkede et subeliusbånd på og i med AKG K271 - den spille meget fint - overraskende god - bedre end min Luxman - men selvfølgelig ikke som revox og studer
Er der nogen her der kan huske modellen for noget godt eller skidt
__________________ for tiden afspiller jeg meget musik - det lyder godt
|
Til top |
|
|
preben1234 Forum Bruger

Bruger siden: 10 Februar 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 252
|
Sendt: 17 Oktober 2008 kl. 13:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
jeg glemmer den aldrig, den har altid stået mig nær,...
er farven lakridsgrøn?
om den kan jeg sige...:
leverer en fantastisk kombination af brugervenlighed, fleksibilitet, mens lyd og billedoplevelsen er helt i top. Netop den kombination kan være en fordel, når man bevæger sig i det grænseland, hvor et setup med separat processor og effektforstærker kunne være en alternativ løsning.
|
Til top |
|
|
r-l-b Forum Bruger

|
Sendt: 17 Oktober 2008 kl. 13:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
er du bare lidt ond
|
Til top |
|
|
r-l-b Forum Bruger

|
Sendt: 17 Oktober 2008 kl. 13:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så vidt jeg kan finde frem til er det en rigtig god maskine som tilbed har computerstyret bias og eq indstilling / tilpasningaf bånd - signal/støj på 74 db og wow / Flütter på 0,027 rms - det er ikke helt dårligt
|
Til top |
|
|
preben1234 Forum Bruger

|
Sendt: 17 Oktober 2008 kl. 13:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det var faktisk også hvad jeg kom frem til...
Hvordan vil du umiddelbart beskrive klangforholdet..?
|
Til top |
|
|
r-l-b Forum Bruger

|
Sendt: 17 Oktober 2008 kl. 14:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Der sker ret meget når man lige finder ud af at bruge computer bias eq Jeg har sat et købe bånd med Sade - Diamond Life - i maskinen - Ferro med alm. Dolby Stadig kun med hovedtelefoner Meget dynamisk - knap silkeblød som vinyludgaven - men med overraskende lidt sus - og uden at dolbyen slår noget ihjel i musikken Jeg er meget forbavset over hvor godt den lyder - i ugen der kommer hvil jeg prøve at sætte den til mit revox / studer setup og sammenligne lidt - jeg tøt ikke udtale mig om klangballance med kun hovedtelefoner Den er lavet af noget tynd blik og plast, men selve indmaden skulle være ok med sep. strømforsyning etc. Nu får den en pause for jeg skal høre Charles Mingus for fuld hammer fra Spolebånd Er der andre der kan huske denne grimme Denon hører jeg gerne mere Til de der ikke kender den kan i se den på http://www.thevintageknob.org/DENON/DRM4/DRM4.htmlmin er sort og velholdt
|
Til top |
|
|
747DK Forum Bruger

Bruger siden: 08 April 2005 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 488
|
Sendt: 18 Oktober 2008 kl. 01:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tilykke hr.
Du er ret heldig jeg føler mig snydt jeg gav 30kr for min drm 600
Denon har altid lavet fremragende båndoptagere selv de billigste var toppen i deres prisklasse.
Man kunne simpelthen ikke få en dårlig denon båndoptager. det er korrekt at deres fronter er plastagtige og ikke altid føles specielt lækre men de holder og holder og yder godt hele vejen igennem.
Jeg har faktisk aldrig set din hitech design denon før.
så vidt jeg har kunne google er din forløberen til den meget roste DENON DRM44HX
fandt faktisk en på qxl ser ud til at gå billigt
drm44hx__________________ Teknikken er midlet ikke målet.
|
Til top |
|
|
r-l-b Forum Bruger

|
Sendt: 18 Oktober 2008 kl. 02:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja når bar de holder så kan du godt være grimme
|
Til top |
|
|
preben1234 Forum Bruger

|
Sendt: 21 Oktober 2008 kl. 10:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Simpelthen så lækkert, at der stadig findes folk der holder den gamle arv i arve ang. båndoptagere.
er selv stor tilhænger af den rustikke, kan faktisk blive lidt sensuel i mit humør, ikke fordi musikken tænder mig, men fordi en båndoptager formår at bringe noget op i mig....
Er den lakridsgrøn?
Tak for den dejlige beskrivelse af klangforholdet..
Hvilken slags musik hører du på den? jeg ka anbefale mikeoldfields greatest.
|
Til top |
|
|
r-l-b Forum Bruger

|
Sendt: 21 Oktober 2008 kl. 11:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg hører mest Jazz (1950-1970+nyt) mest trio, kvartet og kvintet - sax,bas tompet, trommer og klaver samt kvindelige Jazz Sangerinder som fx Madeleine Peuruoux, Patricia Barber og Casandra Wilson - bryder mig ikke om vibrafon Så hører jeg Klassisk men Kalver er jo altid en udfordring for et kassettemaskine Lidt rock bliver det også til - mest fra slut60erne og 70erne Jeg hører praktisk taget ingen musik fra 80erne med udtagelse af Tanita Tikaram og Tracy Chapman
Jeg kan ikke forstå hvad du mener med Lakridsgrøn ?
|
Til top |
|
|
Marantzman Forum Bruger

Bruger siden: 08 Juni 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 221
|
Sendt: 23 Oktober 2008 kl. 21:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg fandt sidste år en Denon DR-M2 i elaffald i nabolaget. Der var gået en lodning ved udgangene ellers fejlede den intet. Det er afgjort den bedste kassettebåndoptager som jeg har haft inden for dørene. Den er meget klar i sin lyd med en god båndtransport på trods af at den ikke har computerstyret bias og eq indstilling so M3 og M4. Den giver mig glæden tilbage ved at lytte til mine gamle bånd.
Bestemt en maskine der er umagen værd at hente op fra affaldsdyngerne.
Marantzman
|
Til top |
|
|
Hermann. Forum Bruger

Bruger siden: 18 April 2007 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 2158
|
Sendt: 23 Oktober 2008 kl. 21:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det kan være man skulle anskaffe sig en båndoptager, den er næsten ligeså teknologisk forældet som pladespilleren, VHS maskinen, DCC optageren, Dat båndoptageren, Separate RIAAer, Pick upper, FM tunere og sort/hvide fjernsyn.  __________________ Venlig hilsen
Hermann
|
Til top |
|
|
r-l-b Forum Bruger

|
Sendt: 23 Oktober 2008 kl. 21:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hermann. skrev:
Det kan være man skulle anskaffe sig en båndoptager, den er næsten ligeså teknologisk forældet som pladespilleren, VHS maskinen, DCC optageren, Dat båndoptageren, Separate RIAAer, Pick upper, FM tunere og sort/hvide fjernsyn.  |
|
|
Det er sjovt med flere af de forældede teknologier som bare lyder bedre end så ange af de nye - omend jeg sagtens kan undvære vhs,dcc og dat vil jeg nødig være uden min pladespiller, pickup, eksterne riaa eller mine båndoptagere - jeg nyeder mange gode bånd og jeg hører altid plader fra start til slut så jeg har intet behov for at shuffle, eller hoppe frem og tilbage... men sådan er der så meget Kassettebåndoptagere - de gode - er vildt billige og restpartier bånd ligeså - og med en god båndoptaer, en god antenne og en god FM tuner kan man med mpx filteret optage mange skønne koncerter fra både danmark og sverige - uden at forbryde sig mod loven __________________ for tiden afspiller jeg meget musik - det lyder godt
|
Til top |
|
|
Anderz Forum Bruger

Bruger siden: 19 November 2006 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1221
|
Sendt: 23 Oktober 2008 kl. 22:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg voksede op med bånd og vinyl. Som tiden gik købte jeg vinyl og optagebånd. Videomaskine har jeg stadig. En Beovision LX5500+ en VX7000. De hører sammen men VHS mediet slås kraftigt af DVD så en dag ryger vhs måske. En ting er dog at genbrug tit sælger original film til 5-10kr. så man kan lige se om den er værd at havde på DVD.
Nu betyder bånd en hel del mere. Er siden 2003 gået over til Beocords mest fordi jeg stadig har min båndsamling og et B&O skal være komplet med alle enheder der matcher/ er originalt til den serie. Min Beocord 9000 tager førepladsen med stil og topklasse über alles. Den fortjener at blive holdt i live så det for den lov til.
Jeg har ligeledes DAT, DVD og CD afspiller, de 2 sidste mest fordi at sådanne medier er nutidens udgivelser men DVD er jo suverænt over for vhs i kvalitet.
|
Til top |
|
|
Hermann. Forum Bruger

Bruger siden: 18 April 2007 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 2158
|
Sendt: 23 Oktober 2008 kl. 22:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
r-l-b skrev:
Hermann. skrev:
Det kan være man skulle anskaffe sig en båndoptager, den er næsten ligeså teknologisk forældet som pladespilleren, VHS maskinen, DCC optageren, Dat båndoptageren, Separate RIAAer, Pick upper, FM tunere og sort/hvide fjernsyn.  |
|
|
Det er sjovt med flere af de forældede teknologier som bare lyder bedre end så ange af de nye - omend jeg sagtens kan undvære vhs,dcc og dat vil jeg nødig være uden min pladespiller, pickup, eksterne riaa eller mine båndoptagere - jeg nyeder mange gode bånd og jeg hører altid plader fra start til slut så jeg har intet behov for at shuffle, eller hoppe frem og tilbage... men sådan er der så meget
Kassettebåndoptagere - de gode - er vildt billige og restpartier bånd ligeså - og med en god båndoptaer, en god antenne og en god FM tuner kan man med mpx filteret optage mange skønne koncerter fra både danmark og sverige - uden at forbryde sig mod loven
|
|
|
Det var en impulsiv kommentar jeg kom med. Jeg synes jeg er fint, at vi holder fast i nogle af de gamle teknikker. Jeg har også en pladespiller og en FM tuner, men jeg har ingen båndoptager. Og pladerne er hyggelige og nostalgiske. FM tuneren overlever ikke mødet med DAB radioen, der er fuldstændig overlegen både med hensyn til lyd og kanaler. Det er ligesom skiftet fra LP til CD, som jeg opfattede som et stort fremskrift i 1986 og som jeg stadig opfatter som et stort fremskridt, selv om jeg har flere hundrede vinylplader. Så længe leve vores forældede apparater. __________________ Venlig hilsen
Hermann
|
Til top |
|
|