Forfatter |
|
Group 5 Forum Bruger

Bruger siden: 18 April 2008 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 51
|
Sendt: 17 Oktober 2008 kl. 14:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja, så blev man ejer af mere gammelt ragelse. Som overskriften antyder, har jeg fået stampet et sæt Quad 303 + 33 frem til en anstændig pris.
Som den lykkelige ejer af et sæt ESL 57 manglede det jo bare.
Så til spørgsmålet. kan jeg sætte min gamle riaa på forforstærkeren? evt hvordan.
Med venlig hilsen
Larsen
|
Til top |
|
|
r-l-b Forum Bruger

Bruger siden: 20 September 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 7702
|
Sendt: 17 Oktober 2008 kl. 14:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Group 5 skrev:
Ja, så blev man ejer af mere gammelt ragelse. Som overskriften antyder, har jeg fået stampet et sæt Quad 303 + 33 frem til en anstændig pris.
Som den lykkelige ejer af et sæt ESL 57 manglede det jo bare.
Så til spørgsmålet. kan jeg sætte min gamle riaa på forforstærkeren? evt hvordan.
Med venlig hilsen
Larsen |
|
|
Du sætter bare riaaen i Tape eller Tuner indgangen (tjek at der sidder et tape print i 33'eren - både Disk (riaa) og Tape var to løse kortplader man stak ind bagfra - Der står på bagpladen hvilek ben på dinstikkene er til hvad - Så vidt jeg husker bryder den sig ikke om at være tændt uden HT sat til (303'eren altså) Du kan downloade manuallen gratis på nettet et sted - hvis du er registreret hos hifiengine http://www.hifiengine.com/manuals/quad/303.shtmlDu kan besøge blog spot quad for upgrades http://quadrevisionspot.blogspot.com/Hold dig fra http://www.net-audio.co.uk/quad303upgrade.html det er ikke en Quad længere når de har pillet tillykke med den lille spille maskine jeg lytter til mit setup hver dag - på Rogers ls3/5A og det er bare skønt laid back hi-næsten-fi De andre to sæt jeg havde er solgt til norge Jeg tror også jeg på et tidspunkt har haft en quad tråd herinde hvor forskellige kom med gode råd - og Bojsenbord ligeså __________________ for tiden afspiller jeg meget musik - det lyder godt
|
Til top |
|
|
Group 5 Forum Bruger

|
Sendt: 17 Oktober 2008 kl. 15:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Den er go nok, der sidder 2 plader bag. For pokker hvor jeg hader DIN stik!!
Jeg har givet 3000,- for sættet, det er rigtigt flot, og spiller godt. er det prisen normalt.
Mvh. Larsen
|
Til top |
|
|
r-l-b Forum Bruger

|
Sendt: 17 Oktober 2008 kl. 17:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mellem 2 og 3ooo for et sæt - jo billigere jo større sansynlighed for at de raller - det er jo en 30 år + kontruktion så der er mange med tørre komponenter
Hvordan opfører de sig med dine elektrostater
Du kan for ca. 60 kr. købe stk som omformer to hun RCA/phono stil til et 5 pin DIN
Hvis du skriver ned hvilke ben på dind er skal være det ene og det andet kan du tjekke om det er standard - universalradio på vermlandsgade lige ved christmas møllersplads er meget hjælpsom og kan se om det er standar og give dig tips til lodning med mere - jeg plejer at bruge en "3 hånd" til at holde stik og kabler så jeg kankoncentrere mig om at ramme de små lede sager
vil du have lavet det i noget godt kabel så skrive til Poul Mathiasen hos Pouls Audio Butik i Århus - han lave nogle rigtig gode mogami kabler og kan lodde dem med de stik du vil have
Det skal apsse på ikke at miste de stik der går fra aparat til aparat som hører til 33/303 (4 pol din) de er dyre og svære at opdrive
__________________ for tiden afspiller jeg meget musik - det lyder godt
|
Til top |
|
|
Group 5 Forum Bruger

|
Sendt: 17 Oktober 2008 kl. 18:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
ingen raller  . Lyden er blevet mere ufarvet  det lyder mere naturligt, i forhold til min rør Jolida. Problemet er jeg ikke har nogle
referancer. Jeg aner ikke hvordan de skal lyde "rigtigt" men ellers er jeg tilfreds. Stemmer bliver helt naturligt, det sidste kan nok indhentes med
nogle andre kabler og en anden pu. Universalradio på Vermlandsgade kender jeg godt, jeg bor 10 min kørsel derfra.
Hvor meget kan gode kabler fra Poul audio gøre??
Til sidst. Olivengrønne forstærkere,  hvor er det bare ærke engelsk.
Mvh. Larsen
|
Til top |
|
|
r-l-b Forum Bruger

|
Sendt: 17 Oktober 2008 kl. 19:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Du skal se på sættet som et design ikon med sit grøn-brune og orange look - find nogle objekter fra samtiden så du får et rigtigt retro-alter
Du skal ikke tænke så meget på hvordan de skal lyde bare du synes de lyder godt
Pouls Mogami kabler er standard kabler til professionel lyd og koster ikke en formue - alt andet vil efter min bedste overbevisning være overkill til et QUAD 33/303
|
Til top |
|
|
Group 5 Forum Bruger

|
Sendt: 17 Oktober 2008 kl. 21:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
De lyder skam godt. Jeg har lidt Wegner, og andre tidstypiske møbler, så de nye kære små har fundet deres plads her på farmen.
P.S. Dine Rogers jeg har læst at de minder lidt om ESL 57. Kan du give en kort beskrivelse??
Mv. Larsen
|
Til top |
|
|
r-l-b Forum Bruger

|
Sendt: 17 Oktober 2008 kl. 21:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
De er lavet til at være i "monitor-højtalere" i radiovogne for BBC - de er konstrueret med en mellemtone og en diskant i et lille meget lukket kabinet - da der ikke er en rigtig bas i, er delefiltret konstrueret så det laver snydebas og i mine som er 1 generation er der trafoer i delefiltret (som fylder godt halvdelen af kabinettet  ) - de er på 15 ohm (jeg tror at de blev brugt sammen med mono udgaven af 303 - 50E ) Sammen med 303 - i et ikke særligt stort lokale - fodret med en cyrus CD, quad FM3 tuner og en Lenco L75 med deon dl 110) - spiller de meget musikalsk og behageligt - man får bare lyst at lytte til mere - ikke særligt højt ( de har en driftseffekt på 50 db og kan tåle 12 watt (  lidt overdrevet) Det er i øvrigt en højtaler der virkelig skiller vandene - der er folk der hader dem Jeg har fået dem gratis - jeg ville ikke give 12000 som de koster idag
|
Til top |
|
|
r-l-b Forum Bruger

|
Sendt: 17 Oktober 2008 kl. 21:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
De står på et par kraftige VM ACOUTICS standere jeg har klunset
|
Til top |
|
|
Group 5 Forum Bruger

|
Sendt: 17 Oktober 2008 kl. 21:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
1 generation Gratis!!. Jeg fandt 1 par på fleabay til 10,000 dkr + fragt
Gratis! det var sata.. Du forstår at finde guldet.
Mv. Larsen
|
Til top |
|
|
r-l-b Forum Bruger

|
Sendt: 17 Oktober 2008 kl. 22:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
jeg fandt dem ikke gang - jeg fik dem foræret af ham der fandt dem - han synes ikke de var særligt gode til rock - så forærede jeg ham et sæt JBL l56 på et andet tidspunkt, men jeg er bagud for jeg fik en Nagra Kudelski 4.2 af ham forleden - vi holdt op med at tro på det monitære system for lang tid siden - i vores verden findes kun bytte
|
Til top |
|
|
Group 5 Forum Bruger

|
Sendt: 17 Oktober 2008 kl. 23:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tja bare begge parter er tilfredse.
(Nagra Kudelski) Jeg måtte lige google det  Flot lille sag. Hvad med bånd, kan det skaffes?
larsen
|
Til top |
|
|
r-l-b Forum Bruger

|
Sendt: 17 Oktober 2008 kl. 23:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
ingen problem - det er verdens bedste analoge transportable spolebåndoptager - og så bliver den smidt i elektronikburet - ak ak
Har du set den Franske film DIVA - 1981 - kæmpe hit den gang og gennembrudsfilmen for instruktøren af "Betty Blue"
Anyway - hvis du ikke har set den, handler den om et ungt opera intereseret postbud der hemmeligt under en koncert optager en opera diva som aldrig har villet udgive en plade - dette er der to onde karle fra Taiwan der ser og de vil stjæle båndet - samtidig ved et uheld kommer det stakkels postbud i besiddelse af et bånd som afslører højstående politifolk som mere end korupte - derefter gå jagten ind hvor en kineser pige og hendes (den gang ) ekstremt cool ven hjælpe postbudet ..... I dag er den lidt langsommere end man er vandt til men ok den er snart 30 gammel ...
å ja - det unge postbud optager hendes sang på en nagra Kuldelski han har i sin post taske - og ender da alt ender lykkeligt med at afspille båndet for hende på teatrets store anlæg så hun kan høre hvor gudommeligt hun synger
----
nu kom vi væk fra Quad - tilbage på sporet - med se Diva - den kan nok fåes for en 25 kr seddel i TP
|
Til top |
|
|
Group 5 Forum Bruger

|
Sendt: 18 Oktober 2008 kl. 17:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Selve forforstærkeren 33. Hvor stor indflydelse har den på lyden. Det er vil "bare" et betjeningspanel.
Diva, jeg må ned og se om de har den.
Mv. Larsen
|
Til top |
|
|
r-l-b Forum Bruger

|
Sendt: 18 Oktober 2008 kl. 18:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
33eren har et ret udsigt tonekontrol system som jeg aldrig er blevet helt klog på - men jeg har normalt bare cancel knappen trykket ind - uanset hvad så har det en indflydelse - jeg haf også en luxman L58A som jeg bruger som pre. Jeg kører med den "direct" uden om alle filtre - derfor kan jeg spille med den slukket da det kun er potmetreret til at skrue op og ned for lyden som så bruges. Jeg har med den ny Bellari Riia kørt direklte til effektforstærkeren og igennem den slukkede L58A og i gennem den tændte L58A men der er en stor forskel i lyden - derfor så vil din 33 også være med til at farve lyden i et eller andet omfang.
Har du en anden pre kan du jo prøve den sammen med din 303er
|
Til top |
|
|
Group 5 Forum Bruger

|
Sendt: 18 Oktober 2008 kl. 20:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nej kun min 33er. Men som sagt det fungere rigtigt godt. Jeg har lidt problemer med akustikken samt en nabo med meget store øre
Akustikken skal jeg nok have klaret med nogle flere billeder på væggen. Min nabo, tja, jeg tror at hun kan hele Keith Jarrett, The Køln concert uden
af. Dejlig musik når jeg kommer hjem fra nattevagt.
Jeg skal ned og besøge audiobutikken på Vermlandsgade mandag. Det kunne være spændende at høre hvordan min riaa, Creek OBH - 8 kommer til
at fungere sammen med 33 kassen
Vh. Larsen
|
Til top |
|
|
r-l-b Forum Bruger

|
Sendt: 18 Oktober 2008 kl. 21:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
din nabo har bare at være glad - kölnkoncerten er bare så smuk aunset tidspunkt af døgn. Det kan kun forbedre hendes søvn  Akustik er jo en sær snegl - man skal også passe på ikke at dæmpe formeget - jeg holder mig til væg til væg bøger og LP'er samt en pæn portion rod
|
Til top |
|
|
Group 5 Forum Bruger

|
Sendt: 18 Oktober 2008 kl. 21:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvor er det en herlig hobby
Nu vil jeg underholde min nabo med lidt Eva Cassidy song bird, inden jeg hopper i kassen.
Fortsat god weekend.
Vh. Larsen
|
Til top |
|
|
r-l-b Forum Bruger

|
Sendt: 18 Oktober 2008 kl. 22:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Inspireret af din Quad tråd har jeg lige flået kabinettet af en Lenco L75 - placeret den på 4 kraftige gummi/stål ben på en meget stor skifferplade På tallerkenen ligger Kind of Blue med Miles Davis og- ja selvfølgelig er det QUAD 33 og 303 der formidler budskabet til Rogers Ls3/5A - med masser af ...... musik Songbird / Cassidy -- tja nu kan din nabo da kun bliver forelsket i dig  Min nærmeste nabo lige nu bor 500 meter væk, er bondemand og hedder Lars så ham behøver jeg ikke at imponere
|
Til top |
|
|
Group 5 Forum Bruger

|
Sendt: 19 Oktober 2008 kl. 23:05 | IP-adresse registreret
|
|