Tilbage til HIFI4ALL.DK 6. juni 2026 | 23:03   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Vintage
 HIFI4ALL Forum : Vintage
Emne Emne: Nikko Pre Beta II - god lyd? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Pagh
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline
Sendt: 30 November 2008 kl. 14:44 | IP-adresse registreret  

Hej...

Jeg har fornylig erhvervet mig nyt grej - Zapsolute 50w klasse A dualmono blok, og fik i den forbindelse en Nikko Pre Beta II smidt i nakken sammen med købet.

Jeg har ikke noget at sammenligne den forforstærker med, da min Luxman L-510 er afgået ved døden. Men er der nogen der kender til den Nikko? Nu ved jeg ikke hvad den zapsolute kan præstere hvis jeg smider en bedre forforstærker på - derfor mit spørgsmål. Fik det til en god pris, så skyndte mig bare at slå til - man skal vel have musik.

Spiller på følgende i øjeblikket: Zapsolute dualmono 50w, Nikko`en, Sony DVP-S7700, Energy 22.2 HT, Nordost HT og signal kabler.

Er den Nikko en flaskehals i ovenstående system? Den er produceret imellem 1977 - 1981, og nypris er $240. Der er en smule skrat på en af potterne, ellers er den tiptop - imponerende ifht. Luxman`en.

På forhånd tak.

bjørn
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 November 2004
Sendt: 30 November 2008 kl. 19:22 | IP-adresse registreret  

Pagh skrev:

Hej...

Jeg har fornylig erhvervet mig nyt grej - Zapsolute 50w klasse A dualmono blok, og fik i den forbindelse en Nikko Pre Beta II smidt i nakken sammen med købet.

Jeg har ikke noget at sammenligne den forforstærker med, da min Luxman L-510 er afgået ved døden. Men er der nogen der kender til den Nikko? Nu ved jeg ikke hvad den zapsolute kan præstere hvis jeg smider en bedre forforstærker på - derfor mit spørgsmål. Fik det til en god pris, så skyndte mig bare at slå til - man skal vel have musik.

Spiller på følgende i øjeblikket: Zapsolute dualmono 50w, Nikko`en, Sony DVP-S7700, Energy 22.2 HT, Nordost HT og signal kabler.

Er den Nikko en flaskehals i ovenstående system? Den er produceret imellem 1977 - 1981, og nypris er $240. Der er en smule skrat på en af potterne, ellers er den tiptop - imponerende ifht. Luxman`en.

På forhånd tak.

Den er godt bygget med bl.a. grundigt regulerede forsyninger til de forskellige kredsløb og gennemgående gode komponenter.

PS. den er sgu bedre end Zlapsutten men du må påregne en rengøring og måske en renovering hvis den begynder at skeje ud. Diagram bør være til at finde (prøv Audionord som overtog resterne fra Audioscan) 

Til top Vis bjørn's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af bjørn

Pagh
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 30 November 2008 kl. 20:25 | IP-adresse registreret  

Tak for svaret. 

Du er ikke ovenud begejstret for Zappen kan jeg høre.  Til mit behov og pengepung så er den nu fin nok. Har haft den smidt på et ret godt anlæg, hvor den var oppe i mod Zap 78w mono blokke. Har lyttet flere andre effekter på dette anlæg, og de Zap 78w spiller nu ret godt. Min 50w kan dog ikke helt være med, men helt tabt er den heller ikke.   Men smag og behag.

Hvis flere har erfaringer / meninger omkring Nikko`en, er de meget velkomne.

bjørn
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 November 2004
Sendt: 30 November 2008 kl. 21:40 | IP-adresse registreret  

Pagh skrev:

Tak for svaret. 

Du er ikke ovenud begejstret for Zappen kan jeg høre.  Til mit behov og pengepung så er den nu fin nok. Har haft den smidt på et ret godt anlæg, hvor den var oppe i mod Zap 78w mono blokke. Har lyttet flere andre effekter på dette anlæg, og de Zap 78w spiller nu ret godt. Min 50w kan dog ikke helt være med, men helt tabt er den heller ikke.   Men smag og behag.

Hvis flere har erfaringer / meninger omkring Nikko`en, er de meget velkomne.

Så send Nikko'en til mig, jeg skal nok betale portoen

Til top Vis bjørn's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af bjørn

Pagh
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 30 November 2008 kl. 22:12 | IP-adresse registreret  

bjørn skrev:

Hehe, dog ikke. Jeg var bare ikke klar over hvad klasse den lå` i. Har ikke kunnet finde særlig meget om den på nettet, så derfor denne tråd.

Nilau
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 December 2003
Lokalitet: København
Sendt: 05 December 2008 kl. 23:57 | IP-adresse registreret  

Pagh skrev:
bjørn skrev:

Hehe, dog ikke. Jeg var bare ikke klar over hvad klasse den lå` i. Har ikke kunnet finde særlig meget om den på nettet, så derfor denne tråd.

Jeg har skam haft sådan én engang! Jeg husker den som ganske god. Og såmænd også en hæderlig RIAA. Det er svært (via fantasien) at forestille sig hvordan man ville bedømme den efter dagens standard. Men da standarden på stort set ALLE varer har været for nedadgående i adskillige år, er det ikke sikkert at den ville klare sig specielt dårligt! ;-)

Mvh.
Niels

Til top Vis Nilau's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Nilau

Mikke
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 April 2003
Lokalitet: Fyn
Sendt: 06 December 2008 kl. 00:16 | IP-adresse registreret  

Jeg havde også en. Fin sag med god lyd (så vidt jeg husker). Prisen husker jeg derimod med sikkerhed:
1160,- i Audioscan på Øster Farimagsgade i 1979.

Til top Vis Mikke's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mikke

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes