Tilbage til HIFI4ALL.DK 6. juni 2026 | 11:54   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Vintage
 HIFI4ALL Forum : Vintage
Emne Emne: Philips RH402. Ægte HiFi fra 1973. (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
StarKnight
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 Juli 2008
Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline
Sendt: 01 Januar 2009 kl. 23:51 | IP-adresse registreret  

Jeg erhvervede et sæt Philips højttalere [RH402] fra 1973 til min datter og de skulle afløse hendes elendige Dantax satellitter.  Moses hvor ER de Dantax dårlige. Ufatteligt, at sådan noget overhovet fik lov til at blive solgt. Skammeligt !

Philips højttalerne er HiFi specificerede med en fin metal HiFi dippedut på fronten.
Stor var overraskelsen dog alligevel da der blev sat saft til dem.
De lyder jo ligefrem godt.

Opmærksomheden rettede sig instinktivt mod den ene højttaler, for der var nul diskant.

Da jeg skilte højttaleren ad og fik taget glasulden ud, opdagede jeg ikke blot at magneten med svingspole og hele pivtøjet sad skævt, men sandelig også at der var tale om en ægte HiFi 1" dome-diskant. Dét var noget af en aha-oplevelse af de meget positive. Ikke nogen konisk papskive, næh nej- En rigtig dome-diskant. Javel.

Jeg fik rykket sagerne på plads efter bedste beskub og der var igen signal igennem, men ikke med samme styrke eller spredning som på den anden, så den har på en eller anden led taget varigt skade.
Hvorfor PostDanmark har valgt at afholde basketball turneringer hver eneste dag, er mig en gåde.

Kikkerten er derfor fremme efter en ny Philips AD 0160/T8 enhed, hvis der er en af Jer der ved hvor der skulle ligge en og kede sig. Jeg er mildt sagt bange for at rykke mere rundt på magnet-svingspole-dome og betragter det nærmest som et lykketræf at det overhovedet lykkedes at få lidt signal igennem til at starte med.

Jeg er målløs over hvor godt de gamle Philips RH402 lyder og køber fremover gerne flere af slagsen, hvis de er ligeså velholdte som min datters.
De næste skal da indgå i et fremtidigt Dolby Surround setup. Det' da klart.
Til top Vis StarKnight's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af StarKnight

bjørn
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 November 2004
Sendt: 02 Januar 2009 kl. 11:08 | IP-adresse registreret  

StarKnight skrev:
Jeg erhvervede et sæt Philips højttalere [RH402] fra 1973 til min datter og de skulle afløse hendes elendige Dantax satellitter.  Moses hvor ER de Dantax dårlige. Ufatteligt, at sådan noget overhovet fik lov til at blive solgt. Skammeligt !

Philips højttalerne er HiFi specificerede med en fin metal HiFi dippedut på fronten.
Stor var overraskelsen dog alligevel da der blev sat saft til dem.
De lyder jo ligefrem godt.

Opmærksomheden rettede sig instinktivt mod den ene højttaler, for der var nul diskant.

Da jeg skilte højttaleren ad og fik taget glasulden ud, opdagede jeg ikke blot at magneten med svingspole og hele pivtøjet sad skævt, men sandelig også at der var tale om en ægte HiFi 1" dome-diskant. Dét var noget af en aha-oplevelse af de meget positive. Ikke nogen konisk papskive, næh nej- En rigtig dome-diskant. Javel.

Jeg fik rykket sagerne på plads efter bedste beskub og der var igen signal igennem, men ikke med samme styrke eller spredning som på den anden, så den har på en eller anden led taget varigt skade.
Hvorfor PostDanmark har valgt at afholde basketball turneringer hver eneste dag, er mig en gåde.

Kikkerten er derfor fremme efter en ny Philips AD 0160/T8 enhed, hvis der er en af Jer der ved hvor der skulle ligge en og kede sig. Jeg er mildt sagt bange for at rykke mere rundt på magnet-svingspole-dome og betragter det nærmest som et lykketræf at det overhovedet lykkedes at få lidt signal igennem til at starte med.

Jeg er målløs over hvor godt de gamle Philips RH402 lyder og køber fremover gerne flere af slagsen, hvis de er ligeså velholdte som min datters.
De næste skal da indgå i et fremtidigt Dolby Surround setup. Det' da klart.

Der er ingen grund til at være så overrasket, mange dyre højttalersystemer, også fra USA, var i 70'erne bestykket med enheder fra Philips og Isophon. Danske højttalere var også i vid udstrækning bestykket med enheder fra Philips. Philips har også solgt løse enheder og byggesæt i DK så det bør være til at finde en afløser. 

Til top Vis bjørn's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af bjørn

StarKnight
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 Juli 2008
Lokalitet: Sønderjylland
Sendt: 02 Januar 2009 kl. 21:25 | IP-adresse registreret  

bjørn skrev:
Der er ingen grund til at være så overrasket, mange dyre højttalersystemer, også fra USA, var i 70'erne bestykket med enheder fra Philips og Isophon. Danske højttalere var også i vid udstrækning bestykket med enheder fra Philips. Philips har også solgt løse enheder og byggesæt i DK så det bør være til at finde en afløser. 

Tak, det håber jeg også på.

Til top Vis StarKnight's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af StarKnight

audioareal
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 Juni 2008
Lokalitet: Odense
Sendt: 02 Januar 2009 kl. 21:38 | IP-adresse registreret  

Hejsa StarKnight ,

, jeg er næsten sikker på at jeg måske har nogle stykker af de ad160 liggende , hvis du stædig mangler ka vi finde ud af det.mvh.

Til top Vis audioareal's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af audioareal

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes