Tilbage til HIFI4ALL.DK 5. juni 2026 | 12:59   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Vintage
 HIFI4ALL Forum : Vintage
Emne Emne: fandt en technics sl-3300 (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
r-l-b
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 September 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Sendt: 04 Januar 2009 kl. 18:43 | IP-adresse registreret  

på lossen

efter lidt rens m.m. spiller den rigtig fint - vejer 7 kg - direkte drevet - spekulerer på om man kunne bruge værket til DIY - de ser ganske fornuftigt ud - armen er irreterende fordi den er automatisk - men lyden er fin - desværre ikke noget låg

Jeg fandt også en Nikko Delta dl-1 - liniear track - den ser ud til at være blevet modificeret til at kunne bruge almindelig pickering pickup?  kan nogen herinde huske den - den ser ud til at være bedre end meget af det linear track der dukkede op i 80/90ernes kombi anlæg

LouBP
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Oktober 2005
Lokalitet: Århus
Sendt: 04 Januar 2009 kl. 18:57 | IP-adresse registreret  

Kender den ikke. Men den er meget pæn, tillykke med den

All Vintage

Billedeupload guide
Til top Vis LouBP's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af LouBP Besøg LouBP's Websted

Hermann.
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 April 2007
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 04 Januar 2009 kl. 20:01 | IP-adresse registreret  

Direkte drevne pladespillere er da gode og det er da en stor fordel at den har automatik. Jeg har prøvet rega, men den røg ud efter få måneder da jeg blev så irriteret på den at jeg byttede den. I disse CD tider hvor pladespillere kun er et niche produkt selv for vinylfolket er manuel drift dybt godnat.

Denons tunge pladespillere er nogen af de mest eftertragtede netop fordi de har automatik.

AM-E
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 Februar 2005
Sendt: 04 Januar 2009 kl. 20:09 | IP-adresse registreret  

Kan man ikke få automatiske pladespillere længere? 

Virker vildt akavet med automatiske pladespillere i 80'erne, og manuelt betjente i år 2000+...det går sku den forkerte vej. Men mon ikke det er gjort med vilje fra producenternes side, så man får den helt gamle "vinylstemning" tilbage igen...det sælger åbenbart. Jeg finder det derimod tåbeligt.

jan_stevns
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 December 2005
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 04 Januar 2009 kl. 20:12 | IP-adresse registreret  

AM-E skrev:
Virker vildt akavet med automatiske pladespillere i 80'erne, og manuelt betjente i år 2000+...det går sku den forkerte vej. Men mon ikke det er gjort med vilje fra producenternes side, så man får den helt gamle "vinylstemning" tilbage igen...det sælger åbenbart. Jeg finder det derimod tåbeligt.

Tjaehh -  så længe man ikke kan få en pladespiller der selv kan gå hen i reoplen og vælge en plade -  pille den ud af hylsteret, og lægge den på spillen, med den rigtige side opad -  overlever man vel også at føre armen ind til start, og sænke den ?

...........  Goshhhh

LouBP
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Oktober 2005
Sendt: 04 Januar 2009 kl. 20:52 | IP-adresse registreret  

Hermann. skrev:

Direkte drevne pladespillere er da gode og det er da en stor fordel at den har automatik. Jeg har
prøvet rega, men den røg ud efter få måneder da jeg blev så irriteret på den at jeg byttede den. I disse CD tider hvor
pladespillere kun er et niche produkt selv for vinylfolket er manuel drift dybt godnat.

Denons tunge pladespillere er nogen af de mest eftertragtede netop fordi de har automatik.

Jeg har haft en med automatik - Tjae, jeg har sku holdt mig til manuelle. At betale for sådan noget luksus gider jeg ikke, når
jeg kan få et par gode Lp'er i stedet. Hvis man køber en pladespiller fra ny til 2000 - så er det bare plat at betale for en
masse mekanik som man snildt kan leve uden.

Giver Jan_Stevens helt ret!

All Vintage

Billedeupload guide
Til top Vis LouBP's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af LouBP Besøg LouBP's Websted

r-l-b
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 04 Januar 2009 kl. 23:41 | IP-adresse registreret  

Hermann - den snak har vi vist haft før  jeg kan ikke fordrage automatik og har ikke nogen fjernbetjening - jeg letter r.... og får lidt motion

Jeg finder en nærmest euforisk glæde ved at føre pickup armen ind over pladen og sænke liften manuelt alt mens jeg lader forventningens glæde beruse det øjeblik hvor nålen rammer pladen og musikken starter

den idelle pladespiller i min optik består af meget få dele

1. en stor blok træ (masse)
2. en god og præcis og tyst motor
3. en tung pladetalerken med et godt leje
4. en arm der er så enkel som mulig med et kabel der går fra pickup direkte til forstærker
5. en pickup af god kvalitet

Alt andet er overflødigt og kan kun bidrage til at tilføre omkostninger, vibrationer og støj

tilbage til de to fund - de spiller fint og kan jo altid bruges til reserve når en af de mere seriøse pladespillere i huset skal serviceres

r-l-b
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 04 Januar 2009 kl. 23:53 | IP-adresse registreret  

ps. AM-E

Thorens TD 240 er fuldautomatisk og kan fås til 3995 2009 kroner i tilbudsavisen i sort pianolak inkl pickup - andre laves sikkert også

bjerager
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 17 Marts 2005
Sendt: 05 Januar 2009 kl. 15:27 | IP-adresse registreret  

Om man så end kan lide artomatikken eller ej, så menegr jeg at have læst, at sådan en technics sag slet ikke er så ringe endda - når man lige ser bort fra automatikken. Den var vist ret sart og havde det med at gå i stykker. Så hvis det er fuldautomatik man går efter, så er det nok ikke technics man skal gå efter...
Til top Vis bjerager's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af bjerager

KRIKSTAR
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 December 2003
Lokalitet: København
Sendt: 05 Januar 2009 kl. 15:42 | IP-adresse registreret  

Sart? Mine forældre havde (/har stadig på loftet) en SL-3200, som vi børn og teenagere legede med en hel del. Den fik ikke altid lige kærlig behandling... Der røg da et par pick-up'er gennem tiderne, men automatikken fejler intet her +20 år efter. Den har stået hos mig på det sidste og spillet, men er kommet hjem igen, da jeg er ved at rydde ud i antallet af musikspillere her i hjemmet.

Til top Vis KRIKSTAR's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af KRIKSTAR

Sund
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 Januar 2005
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Sendt: 05 Januar 2009 kl. 20:45 | IP-adresse registreret  

Automatikken i Denons pladespillere er bare et biprodukt af konstruktionen som sådan, og derfor væsensforskellig i forhold til den almindelige mekaniske automatik i de fleste andre pladespillere undtaget, fx Knald & Luffe og Technics tangentiale.

Kun de der har noget at skjule ønsker begrænsninger.

De, der siger det er umuligt, skal ikke forstyrre dem der er igang med det.

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes