Endelig modtog jeg dyret.
Standen var ikke mindre end fantastisk
Næsten ingen brugstegn. tvivler på der findes en der er mere velholdt.
Jeg gav den nogle timer til at opnå stue temperatur.
Rensede den udenvendigt den var flot men blev flottere.
Problemer lydstyrke knappen gjorde at jeg havde en lidt blandet oplevelse i starten.
Der var så dårlig forbindelse at jeg simpelthen havde svært ved at vurdere lyden.
3 liter kontaktspray hjalp lidt og nok til jeg via lidt rykken i knappen kunne få ren lyd ud.
Ok den var smuk og lød godt når jeg fik rykket rigtigt. jeg begyndte at kunne lide den.
jeg er ikke imponeret over tuneren men ok den er sat til 75ohm og den har kun 300 ohm.
jeg har en Omformer et sted er det en ide? 75->300
Problem 1 lyset i modtagelseindikator er gået men selve indikator virker. det skulle dog være til at klare.
problem 2
Lydstyrke kontrol knappen skratter stadig Sindsygt så meget at det er svært at få fuld styrke i begge kanaler . Trykker jeg mono knappen ind får den fuld styrke i begge kanaler. så burde det ikke være udgangen ?
Jeg hører faktisk mono nu hellere god mono end rådden stereo.
Lydstyrke potmeteret er meget løs selve akslen kan rykke sig og skratter naturligvis.
Og enhver logik siger at det er den der er årsag til hele problemet.
Det er sjovt nok den eneste knap der giver problemer men naturligvis også den mest brugte
Kan man stramme det op så der er ordentlig kontakt eller taler vi udskiftning ?
Når man skiller sådan et trækabinet af er det så bare alle skruer ud og træk kassen bagud ?
Lige lidt stemningsbilleder fra start til slut .
Skalaen ser blå ud men er faktisk grøn den er dejlig rolig og afdæmpet.
Den røde fm/am/aux/ indikator har også en dejlig varm rød farve.
Jo jeg synes den er dejlig at være i rum med :-)