Forfatter |
|
r-l-b Forum Bruger

Bruger siden: 20 September 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 7702
|
Sendt: 04 Februar 2009 kl. 08:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
På fredag skal jeg hente sådan to fine vasketøjskurve - hvordan de lyder er næsten underordnet - de er købt 100 % for udseendets skyd      De er da lidt fede
__________________ for tiden afspiller jeg meget musik - det lyder godt
|
Til top |
|
|
pqrannes Lukket konto

Lukket efter eget ønske!
Bruger siden: 23 November 2005 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1571
|
Sendt: 04 Februar 2009 kl. 08:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Spændende, r-l-b! Så er det slut med at lede efter "the Sweet Spot". Det er alle steder (det vil nok sige ingen steder). Men sjove er de. Og det var den slags træfront, jeg 'stak' mig på da jeg fik 'the vintage bug' for en 4-5 år siden. På et par Sansui SP-2500. PQR
__________________ Masser af vintage grej.
www.vintagehifi.dk
|
Til top |
|
|
r-l-b Forum Bruger

|
Sendt: 04 Februar 2009 kl. 21:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
er far snart færdig med at designe en transcription-grammofon?
|
Til top |
|
|
r-l-b Forum Bruger

|
Sendt: 04 Februar 2009 kl. 22:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
mon ikke de SF-2ere kan bliver helt ulidelige med
|
Til top |
|
|
pqrannes Lukket konto

Lukket efter eget ønske!
|
Sendt: 04 Februar 2009 kl. 22:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
r-l-b skrev:
er far snart færdig med at designe en transcription-grammofon?
|
|
|
Mdf-pladerne er bestilt i byggemarkedet, så designfasen er egentlig overstået! Jeg må se at få luftet min idéer på min egen tråd, men jeg risikerer jo at nogen skyder dem ned. PQR __________________ Masser af vintage grej.
www.vintagehifi.dk
|
Til top |
|
|
r-l-b Forum Bruger

|
Sendt: 06 Februar 2009 kl. 16:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
de SF-2 lyder ret godt når der blot lyttes baggrundmusik- fylder rummet på en god måde - og sjovt når også duelundhornene er på -har også prøvet at stille dem oven på hinanden og slå over på mono - hvis jeg kan få den lille Pye ltd. Black Box til at spille så kan det være at jeg endenlig nærmer mig et mono setup --- wauW - det er stor
|
Til top |
|
|
pqrannes Lukket konto

Lukket efter eget ønske!
|
Sendt: 06 Februar 2009 kl. 20:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
r-l-b skrev:
de SF-2 lyder ret godt når der blot lyttes baggrundmusik- fylder rummet på en god måde - og sjovt når også duelundhornene er på -har også prøvet at stille dem oven på hinanden og slå over på mono - hvis jeg kan få den lille pye balck box til at spille så kan det være at jeg endenlig nærmer mig et mono setup --- wauW - det er stor
|
|
|
Husk at tage det med ro med en lille black box. Den skal startes langsomt op med en variac eller skiftende pærer i serie for ikke at de gamle, skrøbelige komponenter står af. Tag den med den 21., så klarer vi det, også. PQR __________________ Masser af vintage grej.
www.vintagehifi.dk
|
Til top |
|
|
r-l-b Forum Bruger

|
Sendt: 06 Februar 2009 kl. 21:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
får jeg plads i bilen kommer den med - jeg har en vario - skyde modstand som kan køre trinløst fra 0 til 230 volt dog max 300watt kan den bruges
|
Til top |
|
|
r-l-b Forum Bruger

|
Sendt: 06 Februar 2009 kl. 23:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
update: de er nu ganske skønne når man "stavler" dem oven på hinanden og placerer dem midt i rummet - sidder lige nu og hører vidunderlige Cecilia Bartolis pragtfulde indspilning af Maria Milibrans repertoire. Vi klipper lige lidt engelsk tekst ind her om Malibran The mezzo-soprano Maria Malibran (March 24, 1808 – September 23, 1836), was one of the most famous opera singers of the 19th century. Malibran was known for her stormy
personality and dramatic intensity, becoming a legendary figure after
her death at age 28. Contemporary accounts of her voice describe its
range, power and flexibility as extraordinary
- Bartoli har lavet en flot CD box med billeder af Malibrans scene smykker og tøj m.m. - Her et billede af Malibran:
og et af skønne Bartoli og et nærbillede af Sansui SF-2 skader vel ikke  En herlig indlevende operahøjtaler der får Bartolis stemme til at fylde hele huset så jeg gribes af en øjeblikelig stor - næsten facistoid - altomklamrende skøn melankoli - hvor kun løftet om at afhente teeneagedøtrene fra fest senere i nattens tågeindhyldede Nordsjælland afholder mig fra at lade rødvinen flyde om kap med tårene og tankerne - åh - Opera er dog den skønneste form for mascochisme  og Sansui den herligste formidler af vintagelyd
|
Til top |
|
|
pqrannes Lukket konto

Lukket efter eget ønske!
|
Sendt: 07 Februar 2009 kl. 10:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
r-l-b skrev:
[...]
og et af skønne Bartoli [...] En herlig indlevende operahøjtaler der får Bartolis stemme til at fylde hele huset så jeg gribes af en øjeblikelig stor - næsten facistoid - altomklamrende skøn melankoli - hvor kun løftet om at afhente teeneagedøtrene fra fest senere i nattens tågeindhyldede Nordsjælland afholder mig fra at lade rødvinen flyde om kap med tårene og tankerne - åh - Opera er dog den skønneste form for mascochisme  og Sansui den herligste formidler af vintagelyd  |
|
|
R-l-b, Jeg vil gerne være med til at dele Cecilie Bartoli! Hun må være skøn nok til mere end en person. Og den Bartoli-session gentager vi den 21. når alle andre har givet op. Jeg har faktisk kun hendes Vivaldi cd, men det er mere end nok til at overbevise mig. Til gengæld har jeg et par billetter til, når hun gæster Århus i maj en gang. Det bliver stort! PQR __________________ Masser af vintage grej.
www.vintagehifi.dk
|
Til top |
|
|