Tilbage til HIFI4ALL.DK 5. juni 2026 | 09:28   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Vintage
 HIFI4ALL Forum : Vintage
Emne Emne: nakamichi rx-202 brugt røverkøb? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Thulemanden
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 Februar 2005
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Sendt: 17 Februar 2009 kl. 17:16 | IP-adresse registreret  

Så kom den retur fra service og spiller super.

Ialt 1600 kr inkl. service har det kostet. 1100 for rensning, smøring o.l. Så er det da også betalt hva'ba'.    Nå, men det er nok også første service den har fået i sin levetid. Spoleakslerne hang lidt uden kræfter at trække rundt.

Nu er der så købt 40 kassettebånd til klassiske optagelser. Det skal blive helt hyggeligt igen at optage Torsdagskoncerter mm.

Til top Vis Thulemanden's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Thulemanden Besøg Thulemanden's Websted

r-l-b
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 September 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 17 Februar 2009 kl. 17:22 | IP-adresse registreret  

Den er jo ret avanceret med dens måde at vende båndet på - jeg gav næsten 3 gange så meget for at få reneoveret en revox en gang hos kinovox efter et andet værksted havde ødelagt den - men som du siger der er mange gode torsdagskoncerter og den optager dem i en kvalitet der siger spar to !

tillykke med demn - der er kun to dage til det er torsdag

Thulemanden
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 17 Februar 2009 kl. 17:30 | IP-adresse registreret  

r-l-b skrev:
jeg gav næsten 3 gange så meget for at få reneoveret en revox en gang hos kinovox efter et andet værksted havde ødelagt den -

Du kan også bruge High End Musicservice, som reparerer Revox for DR og er autoriseret Revox-partner. Så kan du jo sammenligne priser til en anden gang.
Til top Vis Thulemanden's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Thulemanden Besøg Thulemanden's Websted

r-l-b
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 17 Februar 2009 kl. 17:42 | IP-adresse registreret  

Thulemanden skrev:
r-l-b skrev:
jeg gav næsten 3 gange så meget for at få reneoveret en revox en gang hos kinovox efter et andet værksted havde ødelagt den -

Du kan også bruge High End Musicservice, som reparerer Revox for DR og er autoriseret Revox-partner. Så kan du jo sammenligne priser til en anden gang.

Det var dem der ødelagde den og meget andet revox-greg og var lige ved at helt pille glæden ved hifi fra mig - ti vilde heste kunne ikke få mig derud igen, om det så var det sdste værksted på jorden

Revox ryger til villadsen - andre ting andre steder hen

r-l-b
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 17 Februar 2009 kl. 17:43 | IP-adresse registreret  

ps. men hvis du har gode oplevelser med dem er det dejligt og spille din "Nak" godt er det jo bare super 

Thulemanden
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 20 Februar 2009 kl. 17:49 | IP-adresse registreret  

r-l-b skrev:
ps. men hvis du har gode oplevelser med dem er det dejligt og spille din "Nak" godt er det jo bare super 

Den er godt renoveret på trods af manglende reservedele og spiller stabilt og neutralt  - min eneste anke er, at den er i sort finish og ikke sølv, hvilket gør aflæsning af knappetekster et helvede. Og det er svært at vænne sig til at vurdere retning og båndmængde, når båndet står på hovedet! Forvirringen bliver ikke mindre af, at der er autoreverse på.

Men da jeg scannede brugtmarkedet blev jeg overrasket over hvor mange modeller Nakamichi smed på markedet. Et par må vel være rigeligt, når de er perfekte. Og større blev overraskelsen over, at de så helt stoppede. Der må være tabt milliarder i branding goodwill.

Billedelink

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes