| Sendt: 24 Februar 2009 kl. 21:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg tænker af og til på hvad markedsprisen for mine to spolebåndoptagere mon egentlig er idag.
Jeg har en Akai 747 i fino stand, kun to små ridser hvor den ene endda kun kan ses når der ikke er spoler på. Den spiller og optager også som man kan ønske sig :-)
Min Sony tc-755a spiller og optager også perfekt men kunne nok trænge til en rensning af bremserne da den ikke er så glad for at stoppe et spolejob , så må man jo bruge "rock the reels" 
Så har jeg en samling med 300 stk 18 cm bånd med rock, 67 stk 18 cm med blandet musik og sidst men ikke mindst 36 stk 26 cm spoler, mest Maxell med folk , rock og blandet. Optaget fra 1974 til sidst 90'erne.
Ja det er måske lidt nørdet men jeg syntes det er noget af det fedeste grej der findes 
Til at sprede lyden bruger jeg en Techniscs Su 8600 med tilhørende 9600 tuner sant den tilhørende kasette 678Us. Mine Højttalere er Mirsch OM-71 som er samtidige med min Sony og mit Technics. Olle Mirsch lavede nogle fede højttalere dengang i i 70'erne.
Skal det være plade har jeg min Technics SL-150 med SME 3009 II med Shure V15 og er jeg doven, så en Technics SL-DL1 med Ortofon pickup til min lp samling på 6-700 stk 
Og ultradoven , så er det min ipod med 7000 sange 
Gammelt grej, ja men det lyder nu ikk så ringe endda selvom det ikke er vildt high-emd grej. Hilsen fra Kolding.
|