Bruger siden: 20 Marts 2009 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 5
Sendt: 25 Marts 2009 kl. 18:15 | IP-adresse registreret
Jo den virker kun i ca. 5 minutter, men den fejl er vist fundet de to store ladelytter var enormt varme og den ene sydede. Dem har jeg ikke skiftet endnu, men under den første test virkede FM ikke der var musik i AM, men det kan selvfølgelig også være FM ikke virkede på grund af for lav spænding grundet de lytter. Men jeg var bare interesseret i et diagram for et kunne se hvordan det var strikket sammen. hvis nu FM blev ved med at fejle.
Bruger siden: 22 November 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 2380
Sendt: 25 Marts 2009 kl. 18:29 | IP-adresse registreret
Du har fuldstændig ret...det er altid FM der giver op først. Så når du får det lavet kan det være alt funker. Vær opmærksom på koblings-kondensatorerne til udgangs-røret. De er ofte skyld i positiv spænding på G1 og...røret holder som regel til det, men igen så går det galt med FM pga. strømtrækket.
Bruger siden: 20 Marts 2009 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 5
Sendt: 25 Marts 2009 kl. 22:22 | IP-adresse registreret
Okay men det lyder da godt, glædder mig til at finde ud af det. Nu er rør ikke lige min stærke side desværre men er det den kondesator der sidder parralelt med en forholds vi stor(fysisk størrelse) modstand. på eks. 330 ohm. til stel
Bruger siden: 22 November 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 2380
Sendt: 25 Marts 2009 kl. 22:52 | IP-adresse registreret
Åh...det er katode komplekset...der er også ofte problemer. Både modstand og kondensator har et hårdt liv her. Men den anden jeg taler om er den som fører signal ind i udgangs-røret's Gitter 1...de er ofte læk. Mål evt. spænding mellem gitter 1 og stel...skal være 0V(instrumet>1mega indre modstand). Over katode-komplekset skal der være 8-10V.
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum