Tilbage til HIFI4ALL.DK 5. juni 2026 | 16:11   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Vintage
 HIFI4ALL Forum : Vintage
Emne Emne: Setton spørgmål + lidt andre ting (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Entusiast #1
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 August 2007
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Sendt: 12 Juli 2009 kl. 00:18 | IP-adresse registreret  

Hej H4A.

Jeg har fået det vintage system af et familie medlem her den anden dag.

Jeg kendte ikke andet end højtalerne som er KEF på 8 ohm, andet står der ikke om dem.

Følgende ting fik jeg:

Setton As-3300 Int amplifier
Setton TUS-600 tuner
Luxman K-10 Kasette afspiller

Har googlet mig frem til det vist er nooget sjældent og i high-end klassen, men ved ikke om det er korrekt

Ingen af tingene havde været brugt i +\- 3år, før idag hvor jeg koblede setup sammen og tændte for det Og wow hvor det spiller godt... Nej MEGA godt !

Jeg kunne rigtig godt tænke mig, hvis der er nogen som ved lidt om de ting og som ville hjølpe med lidt info 

EDIT: Her er lidt billeder. http://diegodk.magix.net - Til venstre på skærmen under "My Albums" trykker i på "Soundsystem" så kommer i til billederne

Til top Vis Entusiast #1's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Entusiast #1

r-l-b
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 September 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 12 Juli 2009 kl. 00:35 | IP-adresse registreret  

Setton var et fransk mærke med en lækker materialekvalitet og et design i den namsede afdeling - det var designet af Pierre Cardin (fransk modeskaber)

Det var ikke high end men dyrt mid end - det var ikke særligt kraftigt - det så ud til at være på 2 x 200 watt men var på 2 x 45 watt  [EDIT - længere nede står at de er på flere watt - gad vide om den havde en lillebror der varligeså stor men med færre watt?]

Ikke desto mindre har jeg hørt sådan en forstærker for nylig og den spillede glimrende så jeg kan godt forstå du er glad for nyerhvervelsen - tillykke emd det

En af grundene til du ikke finder så meget om setton på nettet er vist at det ikke havde en så lang levetid - det var for dyrt at producere i forhold til hvad folk ville give

Entusiast #1
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 12 Juli 2009 kl. 14:40 | IP-adresse registreret  

Hej og tak for det hurtige svar 

r-l-b skrev:
Det var ikke high end men dyrt mid end - det var ikke særligt kraftigt - det så ud til at være på 2 x 200 watt men var på 2 x 45 watt

Der står 55w + 55w bagpå, men har set på andre fora at den vist levere 80-100w under brug. Men ved som sagt ikke om det er rigtig, da det er ret problematisk at finde noget om Setton.

Ang. KEF højtalerne.

Er der nogen som kan sige med rimelig sikkerhed hviken model de er ?

Jeg har googlet mig til nogen som jeg er ret overbevist om magen til.

http://www.hollandia-audio.nl/Apparaten/Kef%20Chorale.htm

Mvh. Dann

Til top Vis Entusiast #1's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Entusiast #1

jesper olsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Oktober 2004
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 12 Juli 2009 kl. 14:58 | IP-adresse registreret  

Hey

Kef højtaler med udemærket lyd. Benytter en B200 SP1014 basenhed og en T27 SP1032) diskant

De er fra midt halvfjerserne

http://www.hifiloudspeakers.info/Anatomy/SpeakerSystems/Chor ale/Chorale.html

http://www.hifiloudspeakers.info/Anatomy/KEFDocuments/KEFCSe riesGallery/pages/p5.htm

Venligst

Entusiast #1
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 12 Juli 2009 kl. 15:27 | IP-adresse registreret  

jesper olsen skrev:

Hey

Kef højtaler med udemærket lyd. Benytter en B200 SP1014 basenhed og en T27 SP1032) diskant

De er fra midt halvfjerserne

http://www.hifiloudspeakers.info/Anatomy/SpeakerSystems/Chor ale/Chorale.html

http://www.hifiloudspeakers.info/Anatomy/KEFDocuments/KEFCSe riesGallery/pages/p5.htm

Venligst

Tusind tak.

Men front gitteret er ikke magen til mine. Logoet på mine er de "gamle" slags. Og selve gitteret er anderledes på mine.

snod
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 Januar 2007
Lokalitet: Sydjylland
Sendt: 12 Juli 2009 kl. 19:26 | IP-adresse registreret  

Entusiast #1 skrev:

Der står 55w + 55w bagpå, men har set på andre fora at den vist levere 80-100w under brug. Men ved som sagt ikke om det er rigtig, da det er ret problematisk at finde noget om Setton.

Ifølge Hifiårbogen '79 giver den 2 x 80W i 8ohm og 2 x 100W i 4 og kostede 4740,- (tuneren 4990,-)

Til top Vis snod's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af snod

mollecon
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 December 2003
Lokalitet: Odense
Sendt: 12 Juli 2009 kl. 19:47 | IP-adresse registreret  

Du har nok bare en lidt ældre model, Entusiast#1 .

Det er sjovt at se data på højtalere, fra en tid hvor en seriøs fabrikant opgav seriøse data. Det har sgu ændret sig siden .

Jeg husker godt Setton, de var flotte - men det var en kort affære.
Til top Vis mollecon's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af mollecon

Entusiast #1
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 12 Juli 2009 kl. 20:05 | IP-adresse registreret  

snod skrev:

Entusiast #1 skrev:

Ifølge Hifiårbogen '79 giver den 2 x 80W i 8ohm og 2 x 100W i 4 og kostede 4740,- (tuneren 4990,-)

Det bliver jo bedre og bedre det her

Prismærket sidder stadig på forstærker, tuner og kasette spilleren.

Forstærkeren kostede:     4740kr
Tuneren kostede:     4990kr
Kasette afspilleren kostede:     5990kr

Utroligt at priserne er 100% ens
Men så har jeg jo en go´ fornemmelse af, hvornår de er fra

Det er vist ikke hverdag med finder prismærker på 25-30 år gammel hifi

Desværre er der stadig keine info på højtalerne, hvilket jeg syntes er noget mærkeligt. Da alle andre mærker er på de andre ting?

mollecon skrev:
Du har nok bare en lidt ældre model, Entusiast#1 .

Det er sjovt at se data på højtalere, fra en tid hvor en seriøs fabrikant opgav seriøse data. Det har sgu ændret sig siden .

Jeg husker godt Setton, de var flotte - men det var en kort affære.

Ja kan godt være du har ret

Har set en liggende model af Chorale, men kan ikke huske hvad den hedder. Logoerne er liggende på mine højtalere, hvilket godt kunne tyde på en liggende model ?

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes