Tilbage til HIFI4ALL.DK 23. juni 2025 | 19:03   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Vintage
 HIFI4ALL Forum : Vintage
Emne Emne: Denon Pra 6000 - Hvad er den værd ? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Rysz
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 Januar 2005
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Sendt: 03 August 2009 kl. 09:31 | IP-adresse registreret  

Hejsa gutter

Jeg er for nyligt kommet i samtale med en fyr der gerne vil sælge sin Denon Pra 6000 forforstærker. Jeg gik jo fuldstændig i selvsving og viste ikke hvad jeg skulle sælge af mit hjemme-inventar for at hive den nostalgi-sag med hjem.

Efter at slippe ud af mandens lille hule og skattekammer (for satan han havde meget lækkert gear) måtte jeg dog lige vende den i hovedet igen. Det er jo trods alt en ældre sag.

Hvad må sådan en koste ? Skal siges, at den står i næsten mint stand og har ikke været brugt længe.

Til top Vis Rysz's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Rysz

DTSSOUND
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 December 2003
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 03 August 2009 kl. 09:42 | IP-adresse registreret  

Hej Jan

Den er fra dengang, denon lavede noget spændende hifi udstyr. Den er ikke nem at prissætte, men et sted mellem 3-4000 dkr.

Feks en Denon Dap 5500, spiller røven ud af flere nymodens forforstærkere som koster langt mere.  Kender ikke den Pra 6000, udover det var deres topmodel dengang.

Mvh

Dts

Rysz
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 Januar 2005
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 03 August 2009 kl. 10:04 | IP-adresse registreret  

Det gør Denon nu stadig med jævne mellemrum. Har man lyttet til en PMA-S1AE, så sidder man sgu med en moderne spilledåse

Nu har jeg ikke lagt øre til Pra-6000'eren endnu, men jeg vil dog håbe, at den banker en DAP5500 ret så kraftig, for den er jeg sgutte goder venner med. Har haft den igennem af to omgange, men en gammel Pra2000Z spiller altså væsentlig bedre. Det samme kan siges om den Kenwood L1000C jeg kører på nu. Igen 2 gang den er røget ind på hylden.

Men ja...de 3-4 kilo var heller ikke hel ved siden af det jeg selv havde i tankerne.

Til top Vis Rysz's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Rysz

jan_stevns
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 December 2005
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 03 August 2009 kl. 10:05 | IP-adresse registreret  

Rysz skrev:

Det gør Denon nu stadig med jævne mellemrum. Har man lagt øre til en PMA-S1AE, så sidder man sgu med en moderne spilledåse

Nu har jeg ikke lagt øre til Pra-6000'eren nendu, men jeg vil dog håbe, at den banker en DAP5500 ret så kraftig, for den er jeg sgutte goder venner med. Har haft den igennem af to omgange, men en gammel Pra2000Z spiller altså væsentlig bedre. Det samme kan siges om den Kenwood L1000C jeg kører på nu. Igen 2 gang den er røget ind på hylden.

Men ja...de 3-4 kilo var heller ikke hel ved siden af det jeg selv havde i tankerne.

hmmmm....

http://www.thevintageknob.org/DENON/PRA6000/PRA6000.html

rimelig nydelig sag ;)

Highmass
Lukket konto
Lukket konto

Eget valg!

Bruger siden: 28 August 2004
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 03 August 2009 kl. 20:40 | IP-adresse registreret  

Hej Jan.

Min Pra 6000 afløste en Pra2000Z. Det har jeg ikke fortrudt. Jeg har ikke testet den mod Dap5500, men jeg har prøvet den mindre model Dap2500 fra samme serie og det var ikke engang sjovt at sammenligne dem, den Dap 2500 var bare for ringe. Jeg har prøvet Pra 6000 i direkte sammenligning med Kenwood L1000C, og både jeg og ejeren af Kenwooden foretrak helt klart Pra6000 (Kenwood var dog klart bedre end den modbydelige Dap 2500).

Hvad skal den koste?. De få gange jeg har set dem herhjemme har de kostet omkring 5000. Jeg har set adskillige til salg for 148000 yen hos en Japansk dealer, det er omkring 8100, men dertil skal du så lægge transport, samt told og moms. Hvis den er near mint som du skriver, så synes jeg ikke at 5000 er for meget. Du skal være opmærksom på at den godt kan have trætte kondensatorer. Den bruger omkring 100Watt, så den bliver pænt varm, og det kan godt have en kedelig effekt på kondensatorerne. Jeg har været nødt til at skifte nogle kondensatorer i både linietrin og riaa på min, og jeg har mistanke om at der nu er opstået et problem i mc delen. Så hvis du skal have sådan een, så skal du enten renovere den helt, eller på at servicere den hvis uheldet er ude (Og det vil det med stor sandsynlighed være før eller siden). Jeg mener nu at den er besværet værd, jeg synes at den lyder rigtig godt, både på linie og riaa indgangene. Selv mc delen er faktisk ret fornuftig.

Hvis du skal købe den, så sørg for at komme til at høre den når den er godt varm (Mindst en times drift), hvis den kører problemfirt der, så er alle kondensatorerne sikkert ok på nuværende tidspunkt. Sørg også for lige at måle dc offset på den. Hvis alt derefter stadig er ok, så ville jeg ikke tøve med at købe den, hvis jeg ikke allerede havde een. Hvis der derimod er problemer, så skal det naturligvis påvirke prisen. Der er SINDSYGT mange komponenter i den, så den er ikke særligt sjov at servicere eller fejlfinde på.

Held og lykke/god fornøjelse, Lars.

Til top Vis Highmass's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Highmass

L.B.
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 November 2004
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 03 August 2009 kl. 20:51 | IP-adresse registreret  

Wow, ægte hifi-nostalgi! Det er jo sådanne en man kan have stående bare for at have den

Til top Vis L.B.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af L.B.

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes