Jeg må indrømme, at jeg deler tilgang med Freddy, (men nu befinder jeg mig også fysisk imellem de to stiftere af "hifi-etisk
råd Herning") Men min umiddelbare grund er en lidt anden:
Jeg har det bedst med at tingene forbliver originale, da jeg startede ud tidligt med DIY pladespillere og højtalerer, men jeg
oplevede tit, at tingene fremstod "halv-færdige" med de midler og færdigheder jeg havde til rådighed...
selvom det engang imellem kribler i DIY fingeren, så blev irritationen ved pladespillere etc. for stor, ideen om at kun jeg
vidste hvordan det virkede og eventuelle problemer derfor skulle løses fra bunden, gjorde at jeg valgte det hele fra.
jeg ved, at jeg kan "slå op" på nettet vedr. Pioneer ting, jeg kan skaffe manualen, eller jeg kan kontakte de to
Herninggensere.
Det giver en frihed, til at nyde udstyret og musikken istedet for at ærgre sig over at det ikke lige blev det bedre.
Jeg gør en dyd ud af at holde tingene originale, jeg skiller dog ikke tingene så meget ad som mine "naboer" men dette
skyldes frygten for, at jeg ikke får det samlet korrekt igen, så rengøre jeg og pudser op de steder jeg kan komme hen...
og "if it ain't broke don't fix it"
jeg kan huske en diskussion om Pioneer højtalere, hvor der blev rådet til udskiftning af diskanten, så de spillede "bedre"
Jeg protesterede og endte også med at indlogerer de omtalte højtalere i mit setup
men personen der havde givet rådet, måtte også sande, at højtalerne faktisk lød godt, på Pioneer udstyr fra samme periode
- hertil kan man måske drage den slutning, at ting er designet ind i en tid, og ind i en serie, som de så spiller godt sammen
med. og jeg vil som "samler" hellere eje et par originale vellydende pioneer højtalere, end noget hjemmebyg, der spiller
godt på noget Revox udstyr. (skrevet uden intentioner om at træde nogle over tæerne

)
Jeg håber, og ser frem til næste vintagetræf, hvor vi forhåbentligt kan lægge øre til endnu mere fedt udstyr (lige præcis
Marantz har jeg efterhånden hørt en del af, så gerne noget nyt og ukendt)
mvh.
Søren