Tilbage til HIFI4ALL.DK 18. juni 2025 | 14:16   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Vintage
 HIFI4ALL Forum : Vintage
Emne Emne: kraftsprecher ELA telfunken (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
r-l-b
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 September 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Sendt: 16 Oktober 2009 kl. 12:08 | IP-adresse registreret  

jeg har fået sådan en kraftsprecher ELA i dag - billederne er fra ham der sendte den

der sidder et pæreformet rør med fire ben - ensreter? - en lyt-ting - en strøm trafo og en signal trafo - enheden er 10-12" med en enorm magnet bagpå (elektromagnet?)

man sætter en almindeligt signal fra højtalerudgangen til den - kraft tilførslen bruges så til forstærkning hvis signalet kommer lang vejs fra eller blot til magneten??

alle slags info om denne kontruktion tages vel i mod - min tanke var at den skulle sættes til min LEAK 25+ i monosetup - med mindre den er for kraftig

Jeg byttede mig til den med lidt nad og thorens jeg har fundet så er den ikke til noget må jeg leve med det - men jeg håber da den kunne blive sjov at have

http://img381.imageshack.us/img381/1231/telefunk1.jpghttp://img200.imageshack.us/img200/4013/telefunk2.jpg

tube mania
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 November 2005
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 16 Oktober 2009 kl. 19:43 | IP-adresse registreret  

Elektronikken er en strømforsyning kun til elektromagneten (elektro-dynamisk)...max effekt til højtaleren er 4W, men er sikkert følsom...den er i for dårlig stand til at bruge...den er også så gammel at den kun bør bruges til udstilling eller evt. sammen med en tilsvarende radio (ca1928-30). Men den er sjov og kan vist blive rigtig fin. Jeg er misundelig

mvh

Til top Vis tube mania's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af tube mania

r-l-b
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 September 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 16 Oktober 2009 kl. 19:59 | IP-adresse registreret  

den skulle kun spille ret højt fik jeg at vide af ham jeg byttede med - men måske vil skulle bytte Tube - hvis du har en mono-preamp med riaa - gerne fra 50erne

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes