Forfatter |
|
madsen Forum Bruger

Bruger siden: 02 April 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 561
|
Sendt: 27 Oktober 2009 kl. 18:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har fundet et par HT. ppå loppen, spiller forrygende, mener det er den sene model af Scandyna A 25, der står ikke nogen modelbetegnelse på dem, de er fuldstændig fine og iorden er der nogen der kender den.

__________________ Nyd musikken, glæd dig over teknikken
|
Til top |
|
|
Marantzman Forum Bruger

Bruger siden: 08 Juni 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 221
|
Sendt: 27 Oktober 2009 kl. 19:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
De ligner meget et par Scandyna A-20 som jeg har med dèn akustiske port.Altså lillebroderen til A-25. Mine har dog ikke metal frame på fronten. Kunne være en sen A-20`er. Mine spiller også forygende med et flot stereo image!

mvh
marantzman
|
Til top |
|
|
madsen Forum Bruger

|
Sendt: 27 Oktober 2009 kl. 21:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Marantzman skrev:
De ligner meget et par Scandyna A-20 som jeg har med dèn akustiske port.Altså lillebroderen til A-25. Mine har dog ikke metal frame på fronten. Kunne være en sen A-20`er. Mine spiller også forygende med et flot stereo image!

mvh
marantzman
|
|
|
Ok har fundet ud af det, de er fra 77 og er A 25, står i HI FI årbogen, som jeg kan se dine er lidt ældre, men med ægte finer, mine er sort vinyl, da begyndte man at spare, men de spiller forrygende, skulle være konstrureret af skåning til Dynaco og være pendanten til deres A 25
VH. Madsen __________________ Nyd musikken, glæd dig over teknikken
|
Til top |
|
|
Marantzman Forum Bruger

Bruger siden: 08 Juni 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 221
|
Sendt: 27 Oktober 2009 kl. 21:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nå, det er da interessant at det er et par A-25, sådan en konstruktion har jeg ikke set før. Mine A-20 er nu også i vinyl, selvom det snyder lidt på billedet. Tillykke med dem.
mvh
Marantzman
|
Til top |
|
|
madsen Forum Bruger

|
Sendt: 27 Oktober 2009 kl. 21:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Marantzman skrev:
Nå, det er da interessant at det er et par A-25, sådan en konstruktion har jeg ikke set før. Mine A-20 er nu også i vinyl, selvom det snyder lidt på billedet. Tillykke med dem.
mvh
Marantzman
|
|
|
Har lige gravet de støvede årbøger frem. 1974 er Dynaco A - 25 med har nøjagtig samme størrelse som Scan Dyne A - 25 men diskanten er Scan Speak med gitter(Dynaco) hvor den på S. C. ligner noget Seas. Pris dengang 695.00
Dine er i årbogen 1977 ude alu. 250 x 430 x 250 med 1½ dome pris dengang 575.00 __________________ Nyd musikken, glæd dig over teknikken
|
Til top |
|
|
walin Forum Bruger

Bruger siden: 24 August 2004 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 530
|
Sendt: 19 November 2009 kl. 12:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har lige gravet de støvede årbøger frem. 1974 er Dynaco A - 25 med har nøjagtig samme størrelse som Scan Dyne A - 25 men diskanten er Scan Speak med gitter(Dynaco) hvor den på S. C. ligner noget Seas. Pris dengang 695.00
Dine er i årbogen 1977 ude alu. 250 x 430 x 250 med 1½ dome pris dengang 575.00
[/QUOTE]
Dynaco A25 har rektangulær akustisk dæmpet port nederst (ikke rund). En sjældnere udgave A25X havde den rektangulære porten foroven.
På:
http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=71011&P N=1
kan du se begge udgaver ( vistnok ikke allesammen Dynaco men også Scandyna ).
mvh
Klaus __________________ - Klaus -
Island s are where the Sea ends.
|
Til top |
|
|
mollecon Forum Bruger

Bruger siden: 05 December 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 4790
|
Sendt: 20 November 2009 kl. 03:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja, jeg tror de runde ventiler er en slags standard, der kom til i anden halvdel af 70'erne - sammenlignet med de oprindelige, større firkantede åbninger. Ventilerne laves jo stadig .
|
Til top |
|
|