Emne: En ny Luxman-fan er født! ( Emne lukket)
|

|
Forfatter |
|
dysterland Forum Bruger

Bruger siden: 26 August 2008 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 769
|
Sendt: 07 December 2009 kl. 21:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har lige investeret i en Luxman L-435 - og ja, jeg ved godt, at den er fra 84, lige efter Alpine overtog det, kun lige vintage, og ja, jeg ved også godt, at den er grim i forhold til de ældre Luxman, og ja, jeg ved også godt, at den efter sigende ikke er lige så varm i lyden som de ældre Luxman.
Men den var billig, og det er den første Luxman, jeg har hørt - og nøj, hvor lyder den lækkert! Jeg synes stadig, lyden er dejlig varm, behagelig og detaljeret på samme tid - også mere end min gamle NAD 1155 + 7130 kombination. Der var åbenbart stadig detaljer i min musik, jeg ikke havde hørt, og jeg er imponeret over dens fokus på mellemtonen. Jeg skulle lige vænne mig til lyden de første 10 minutter, for neutral er den jo ikke - men den er lækker. Den giver lyst til at høre musik, og jeg er rimelig sikker på, at jeg ikke kommer til at opleve nogen lyttetræthed med denne forstærker - det kunne jeg godt opleve med "skinger" musik på min gamle forstærker, selvom NAD jo også har en rimelig varm lyd.
Jeg havde egentlig drømt om at købe en ny XTZ Class-A 100 D3 forstærker til 4000, men jeg fandt Luxman'en her til 550, og så tænkte jeg, at jeg ville prøve det - for jeg kan jo godt lide varm lyd, må jeg indrømme. Og det har jeg bestemt ikke fortrudt. Nu er jeg vist blevet Luxman-fan, og drømmen om en spritny forstærker er helt væk - hvis jeg skulle drømme om en anden forstærker, vil det nok blive en anden Luxman __________________ HTPC, V-DAC, NAD 1240, 2x LC Audio The End, Avance Dana 980, Dual 1226 m. OM10 pickup
|
Til top |
|
|
hugoheinninja Forum Bruger

Bruger siden: 21 November 2008 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 425
|
Sendt: 07 December 2009 kl. 22:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
velkommen til klubben  jeg har en luxman m6000 - babyen. er også vild med luxmans lyd
|
Til top |
|
|
r-l-b Forum Bruger

Bruger siden: 20 September 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 7702
|
Sendt: 07 December 2009 kl. 22:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
tillykke med købet dysterland - hvilke højtalere og hvilke signalkilder har du sat sammen med den
__________________ for tiden afspiller jeg meget musik - det lyder godt
|
Til top |
|
|
dysterland Forum Bruger

|
Sendt: 07 December 2009 kl. 22:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
r-l-b skrev:
tillykke med købet dysterland - hvilke højtalere og hvilke signalkilder har du sat sammen med den
|
|
|
Som i signatur - PC med V-DAC, og XTZ 89 Front højttalere __________________ HTPC, V-DAC, NAD 1240, 2x LC Audio The End, Avance Dana 980, Dual 1226 m. OM10 pickup
|
Til top |
|
|
dysterland Forum Bruger

|
Sendt: 07 December 2009 kl. 22:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Forresten, er der nogen der ved, om de 2x110 Watt, den efter sigende skulle være på, er i 8 Ohm?
__________________ HTPC, V-DAC, NAD 1240, 2x LC Audio The End, Avance Dana 980, Dual 1226 m. OM10 pickup
|
Til top |
|
|
TMFH Forum Bruger

Bruger siden: 01 April 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 193
|
Sendt: 08 December 2009 kl. 00:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tillykke med øjen/øreåbneren...så kan du jo begynde at drømme om alle de andre luxman du også er "nødt" til at prøve og eje
med tiden  ... Luxhygge__________________ Mvh.
Thomas
...det 'rør' på sig...
|
Til top |
|
|
dysterland Forum Bruger

|
Sendt: 08 December 2009 kl. 21:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det, jeg måske er mest imponeret over, er dens tilgivende afspilning af musik, der ikke er supergodt produceret. Lige nu sidder jeg og hører Moonspell: Wolfheart - det er rigtig lækker musik, men ikke superlækkert indspillet. Men nu lyder det bedre end nogensinde
Det er jo dejligt med Hifi, som ikke absolut skal afsløre fejl, så man bare kan nyde musikken __________________ HTPC, V-DAC, NAD 1240, 2x LC Audio The End, Avance Dana 980, Dual 1226 m. OM10 pickup
|
Til top |
|
|
hugoheinninja Forum Bruger

Bruger siden: 21 November 2008 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 425
|
Sendt: 08 December 2009 kl. 21:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
|
|
Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg. Dette emne er lukket.
|
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum
|
|
|
|
|
|
|
|
Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes |
 |
|
|