| Forfatter |
|
TC25 Forum Bruger

Bruger siden: 29 November 2007 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 219
|
| Sendt: 17 Januar 2010 kl. 16:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej !
Jeg er på udkig efter et sæt stander højtalere med en forholdsvis høj følsomhed og gerne 8 ohm. De skal trækkes af min Dynaco sca-35. De skal også gerne være placeringsvenlige, da de kommer til at stå kun ca 35cm fra bagvæggen. en basport foran, er altså at foretrække.
lige nu køre jeg med et sæt dynaco A25 (4 ohm), som også lyder rigtigt godt, men til tider tænker jeg at jeg vil få mere ud af forstærkeren med en højtaler der er let at trække.
Mit lydideal hælder faktisk mod A25, som har en varm, rund og meget behagelig lyd fra bas til diskant. Så det skal gerne være et par højtalere der har en meget naturlig, let tilbagelænet og varm lyd og de skal selvfølgelig være enten ligeså gode eller bedre end Dynaco A25. Men ørevenlighed er et must.
Er lidt på udkig efter en Dynaco A25XL, som har højere følsomhed, men desværre er den kun 4 ohm
Håber at i kan hjælpe (det plejer i at kunne )
|
| Til top |
|
| |
Jensen100 Lukket konto

Hedder nu NHJ4
Bruger siden: 23 November 2009 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 284
|
| Sendt: 17 Januar 2010 kl. 16:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
så må en Snell E den første da lige være noget for dog for der er bas porten foran
|
| Til top |
|
| |
LouBP Forum Bruger

Bruger siden: 29 Oktober 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2428
|
| Sendt: 17 Januar 2010 kl. 16:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jensen100 skrev:
så må en Snell E den første da lige være noget for dog for der er bas porten foran  |
|
|
Eller en J/II eller III, Lyder skønt! __________________ Mvh. Louis
All Vintage
Billedeupload guide
|
| Til top |
|
| |
TC25 Forum Bruger

|
| Sendt: 17 Januar 2010 kl. 19:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jensen100 og LouBP:
Det er sjovt, for jeg har faktisk luret en del på snell på det sidste. Mange skriver at snell spiller fantastisk med rør. Jeg er bare en del i tvivl om hvilken model der passer bedst ind i mit lytterum. Jeg vil meget gerne have at det bliver en stander model som er placeringvenlig, da der ellers let kommer bulder bas i mit rum. kender I en bestemt model fra snell serien, som er mere placerings venlig end de andre ?
Jeg syntes at have læst at det er blevet meget svært at skaffe enheder til de gamle snell, hvis man så finder nogle skulle de vist være temmeligt dyre ?
|
| Til top |
|
| |
Mellemhjulet Forum Bruger

Bruger siden: 07 April 2006 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 793
|
| Sendt: 17 Januar 2010 kl. 20:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har altid været positiv overfor Snell K. Eventuelt i Audionotes variant. K er i et lukket kabinet, og selvom det giver lidt mindre udstrakt bund end i J's større basrefleks, synes jeg lydbilledet har været hurtigere og mere sammenhængende i de små. Til et mindre lokale med bulder problemer, og spilles der ikke nabouvenligt, ville de være et bud. E har jeg aldrig rigtig brudt mig om.
Jeg er dog aldrig endt med at købe dem, men det er jo også meget sjovere at bygge selv. De har ellers været på markedet i ualmindelige tider i forskellige varianter.
|
| Til top |
|
| |
TC25 Forum Bruger

|
| Sendt: 18 Januar 2010 kl. 11:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mellemhjulet:
Jeg syntes også at K-serien ser spændende ud, specielt KII. Jeg gad godt vide hvordan den gamle serie klarer sig mod eks. de nyere K7, som produceres idag (de har silkediskant, hvilket jeg har god erfaring med). Er der nogen der har haft mulighed for at sammenligne vintage Snell med de nye versioner ?
|
| Til top |
|
| |
r-l-b Forum Bruger

Bruger siden: 20 September 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 7702
|
| Sendt: 18 Januar 2010 kl. 13:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
hvad med Tannoy little red monitor - den har en 12 DC enhed i lille kabinet med basrefleks på fronten - den går nok ikke dybere end 45 hz, men har en følsomhed på 92 db - og den lyder IMHO forrygende godt
__________________ for tiden afspiller jeg meget musik - det lyder godt
|
| Til top |
|
| |
jala Forum Bruger

Bruger siden: 25 September 2008 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 460
|
| Sendt: 18 Januar 2010 kl. 13:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
vintage + høj følsomhed + nem at placere ja så er der jo kun 1 højtaler og det er posselt albatross :)
http://hifigalleri.dk/html/mar_vis.asp?MarID=16461
|
| Til top |
|
| |
LouBP Forum Bruger

|
| Sendt: 18 Januar 2010 kl. 16:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har haft Snell J/III, og synes ikke de var specielt svære at placere. Det er en god stander højtaler, og flot. Snell enhederne
er lavet med skumkant, i hvert fald J serien. Og hvis noget går i stykker, er det som regel skumkanten. Og den kan man selv
lave, ved at sætte nyt skum på, for ca. 10 $, eller basrep til det for 500 kroner. så værre er det altså ikke. Kender desværre
ikke andre Snell. __________________ Mvh. Louis
All Vintage
Billedeupload guide
|
| Til top |
|
| |
jesper olsen Forum Bruger

Bruger siden: 09 Oktober 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1076
|
| Sendt: 18 Januar 2010 kl. 16:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Rogers LS3/5A spiller glimrende på min Dyna SCA 35. Anbefales
Jesper __________________ Jesper
|
| Til top |
|
| |
Jensen100 Lukket konto

Hedder nu NHJ4
Bruger siden: 23 November 2009 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 284
|
| Sendt: 18 Januar 2010 kl. 18:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mellemhjulet skrev:
E har jeg aldrig rigtig brudt mig om. Så har du ikke hørt den under gode forhold 
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
TC25 Forum Bruger

|
| Sendt: 18 Januar 2010 kl. 20:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
r-l-b: Tannoy lyder faktisk også meget spændende. Jeg har dog læst nogle steder at deres diskant skulle være ret skarp. Er det også tilfældet med little red monitor ?
Jala: Posselt Albatross ser meget interessant ud, men desværre også over det budget jeg havde tænkt mig at bruge. Men helt sikkert en vellydende højtaler
Lou PB: Snell J/III kunne sagtens være et bud. De har den rette størrelse og en høj følsomhed. Jeg er somsagt bare nervøs for bassen. Selv mine Dynaco A25, kan have en lidt for fyldig bas, som kan være svært at styre (jeg bruger en EQ for at bassen ikke buldre for meget). Hvad må man give for sådan et par Snell JIII ? der er ofte et par til salg.
Jesper Olsen: Roger LS3/5a er helt sikkert en højtaler jeg gerne vil prøve af, men desværre er de forholdsvis svære at få fat i for menneske penge. Men dukker der et par op til en god pris engang, så snupper jeg dem
Jeg har også haft Sansui og Pioneer i tankerne. Er der nogle der kender til nogle gode vintage modeller indenfor disse to mærker ?
|
| Til top |
|
| |
r-l-b Forum Bruger

Bruger siden: 20 September 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 7702
|
| Sendt: 18 Januar 2010 kl. 20:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg synes på ingen måder at Tannoy er skarp i diskanten, men jeg mener at fx kan bore et lille hul i bagpladen og bruge med dæmpemateriale
Da jeg lytter meget til klassisk og jazz tror jeg umiddelbart at jeg ville registrere hvis diskanten var kras på mine
__________________ for tiden afspiller jeg meget musik - det lyder godt
|
| Til top |
|
| |
LouBP Forum Bruger

|
| Sendt: 18 Januar 2010 kl. 21:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
TC25 skrev:
r-l-b: Tannoy lyder faktisk også meget spændende. Jeg har dog læst nogle steder at deres diskant skulle
være ret skarp. Er det også tilfældet med little red monitor ?
Jala: Posselt Albatross ser meget interessant ud, men desværre også over det budget jeg havde tænkt mig at bruge. Men
helt sikkert en vellydende højtaler
Lou PB: Snell J/III kunne sagtens være et bud. De har den rette størrelse og en høj følsomhed. Jeg er somsagt bare
nervøs for bassen. Selv mine Dynaco A25, kan have en lidt for fyldig bas, som kan være svært at styre (jeg bruger en EQ
for at bassen ikke buldre for meget). Hvad må man give for sådan et par Snell JIII ? der er ofte et par til salg.
Jesper Olsen: Roger LS3/5a er helt sikkert en højtaler jeg gerne vil prøve af, men desværre er de forholdsvis svære at få
fat i for menneske penge. Men dukker der et par op til en god pris engang, så snupper jeg dem
Jeg har også haft Sansui og Pioneer i tankerne. Er der nogle der kender til nogle gode vintage modeller indenfor disse to
mærker ? |
|
|
Jeg solgte mine for 1000 kroner. Men de går vist som regel for lidt mere. __________________ Mvh. Louis
All Vintage
Billedeupload guide
|
| Til top |
|
| |
SteffenS Forum Bruger

Bruger siden: 16 Februar 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 9
|
| Sendt: 18 Januar 2010 kl. 21:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg købte et par Snell J II for 600,- men så skulle der også nye kantophæng på. Klart et af de bedste Vintage køb jeg har gjort. De spiller nu i sommerhuset med en Luxman l-430 forstærker og en Thorens TD 160. Et godt råd omkring Snell'erne er at se sig om efter ordentligt udført kantophæng; de ændrer nemt karakter og kan blive lidt hårde i lyden.
|
| Til top |
|
| |
Kenneth K. Forum Bruger

Bruger siden: 13 April 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 281
|
| Sendt: 18 Januar 2010 kl. 22:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
TC25, jeg er enig med r-l-b mht. Tannoy. Jeg spiller selv på Little Gold Monitor som er meget lig med LRM, og min diskant er på ingen måder skarp.
Og faktisk er min erfaring at netop diskanten besidder nogle kvaliteter jeg ikke har hørt på andet, hverken alm. domer eller bånd. Den fungerer
tilmed også rigtig godt tæt på bagvæggen.
vh.
|
| Til top |
|
| |
TC25 Forum Bruger

|
| Sendt: 19 Januar 2010 kl. 11:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
louBP: Hvis jeg kan finde et par Snell J/III til mellem 1000 og 1500kr, kan det jo næsten ikke betale sig ikke at prøve dem af 
SteffenS: Godt du nævnte det med kantophænget, det vil jeg lige være opmærksom på 
Kenneth K. Jeg må sige at de tannoy virker interessante. jeg kan se at der også er nogle der hedder Tannoy SRM-12B er det de samme som little red monitor, bare med en mindre enhed ?
Hvad med gold serien ? Hvordan er de ifohold til little red monitor ?
Hvad må little red monitor koste ? Har du nogle specs på den ?
Det var en masse spørgsål, beklager 
|
| Til top |
|
| |
LouBP Forum Bruger

|
| Sendt: 19 Januar 2010 kl. 18:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
SteffenS skrev:
Jeg købte et par Snell J II for 600,- men så skulle der også nye kantophæng på. Klart et af de bedste
Vintage køb jeg har gjort. De spiller nu i sommerhuset med en Luxman l-430 forstærker og en Thorens TD 160. Et godt råd
omkring Snell'erne er at se sig om efter ordentligt udført kantophæng; de ændrer nemt karakter og kan blive lidt hårde i
lyden. |
|
|
Jeg købte min for 75 kroner, med standere __________________ Mvh. Louis
All Vintage
Billedeupload guide
|
| Til top |
|
| |
Kenneth K. Forum Bruger

Bruger siden: 13 April 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 281
|
| Sendt: 19 Januar 2010 kl. 22:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
TC25 skrev:
Kenneth K. Jeg må sige at de tannoy virker interessante. jeg kan se at der også er nogle der hedder Tannoy SRM-12B er det de samme som little
red monitor, bare med en mindre enhed ?
Hvad med gold serien ? Hvordan er de ifohold til little red monitor ?
Hvad må little red monitor koste ? Har du nogle specs på den ?
Det var en masse spørgsål, beklager
|
|
|
Jeg må indrømme at jeg er langt fra den store kender ud i Tannoy. Det er lidt en jungle med at alle de gamle højtalere, med et vælg af forskellige
enheder og ophæng
Så vidt jeg kan se er SRM-12B det samme som Little Red Monitor. En LGM er meget lig den, men med 10" og et andet delefilter.
Du kan se mine er sådan ud:
http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=11596&TPN=4
Kontra:
http://cgi.audiogon.com/cgi-bin/cl_sold.pl?spkrmoni&12647368 22
De præcise specs kender jeg ikke, men mener at jeg engang fandt dem her: http://www.hilberink.nl/ det er virkelig stedet for
viden omkring de gamle Tannoy.
Og hvad koster skidtet så? Tjaa, vil tro omkring 6-8000,-
vh.
|
| Til top |
|
| |
TC25 Forum Bruger

|
| Sendt: 21 Januar 2010 kl. 18:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
LouPB: 75kr !!!! Arhh nu blære du dig Jeg vil da godt give dig 76kr 
Kenneth K: Ved du om det er til at skaffe reserve enheder til little red monitor ?
|
| Til top |
|
| |