Forfatter |
|
Nightpuma Forum Bruger

Bruger siden: 09 Maj 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 660
|
Sendt: 25 Januar 2010 kl. 09:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har fået øjnene op for de fede japanske forstærkere fra halvfjerdserne. Hvilke merker bør jeg se nærmere på? Listen så langt er: Marantz Kenwood Pioneer Sansui Her er et eksempel på hvad jeg ser efter, Pioneer SA-8800.  Puma
|
Til top |
|
|
tube mania Forum Bruger

Bruger siden: 22 November 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 2380
|
Sendt: 25 Januar 2010 kl. 09:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Med de mærker går du ikke galt i byen, men måske Luxman skal med ind over...de havde også nogle lækre ting dengang. Bygge og komponent kvaliten var i top dengang...bliver aldrig bedre.
mvh __________________ Rørforstærker diy185W|McIntoshMR71|Luxman SQ38|Marantz 2500|TEACVRDS 10|Rectilinear High Boy+
AMT1Air Motion Transformer|FisherX101 rør|Pioneer SX1080|AVO-MK4 tubetester|HP3580A audio-analyzer
|
Til top |
|
|
Kjeldsen Branchemedlem

Kjeldsens forbindelser
Bruger siden: 23 Maj 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 9389
|
Sendt: 25 Januar 2010 kl. 09:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
Nightpuma Forum Bruger

|
Sendt: 25 Januar 2010 kl. 09:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
tube mania skrev:
Med de mærker går du ikke galt i byen, men måske Luxman skal med ind over...de havde også nogle lækre ting dengang. Bygge og komponent kvaliten var i top dengang...bliver aldrig bedre.
mvh |
|
|
Luxman er noteret, nogle spes. modeller? Puma
|
Til top |
|
|
Nightpuma Forum Bruger

|
Sendt: 25 Januar 2010 kl. 09:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Kjeldsen Har set lidt på Accuphase, og de har noen sindsygt lækre produkter. Jeg har også en T-101 tuner som jeg er meget glad for. Imidlertid kan det se ud for mig som forstærkerene har fået lidt kunstig høje priser. Kan det stemme? Puma
|
Til top |
|
|
fredmarantz Forum Bruger

Bruger siden: 22 Marts 2006 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 2439
|
Sendt: 25 Januar 2010 kl. 10:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg kan fuldt tilslutte mig, at du kigger efter både de mærker og modeller, som du selv er inde på , samt de mærker, som andre foreslår. Det er generelt kram, så det batter - og kan man en lille smule vedr. mild service og vedligehold, så er man godt kørende.
Vedr. priser på Accuphase - så tror jeg såmænd ikke, at priserne er "kunstige" - de er bare som de er. Accuphase har altid lavet noget kram - og det får man lov at betale for. De fleste, som ejer eller har ejet Accuphase har normalt også en god fornemmelse af, at det er gode sager - hvorimod man godt kan være heldig at finde nogle fra de andre mærker, hvor ejeren måske ikke er klar over, hvad han/hun står med - og hermed tit kan slippe billigere.
Vh
Freddy
|
Til top |
|
|
Kjeldsen Branchemedlem

Kjeldsens forbindelser
Bruger siden: 23 Maj 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 9389
|
Sendt: 25 Januar 2010 kl. 10:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har haft lidt Accuphase (P-260), Denon (POA 3000Z) og Luxmann (L-550 rettet oprindeligt stod L-450 og L-120) fra 80érne på ca. samme tid.
På trods af samme vejl. udsalgspris er Accuphase dyrer og sværere at finde brugt. Min personlige holding er dog, at Accuphase lyder væsentligt bedre end de andre mærker (ift. de modeller jeg har hørt).
|
Til top |
|
|
Nightpuma Forum Bruger

|
Sendt: 25 Januar 2010 kl. 11:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja det er nok et poeng at Accuphase måske har været høyere på rangstigen fra starten af og derfor holder priserne bedre. For mig kan det se ud som Accuphase holder sin sti ren og fortsetter og produsere gode produkter når de andre faller i kvalitet udover firserne. Når det gælder Luxman, hvor lenge holdt de kvaliteten i top før økonomene overtog styringen?
Puma
|
Til top |
|
|
TMFH Forum Bruger

Bruger siden: 01 April 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 193
|
Sendt: 25 Januar 2010 kl. 17:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis vi holder rørforstærkerne ude af billedet, vil jeg anbefale disse luxman  :
Luxman L80v-L85v
Luxman L58a
Luxman L100
Luxman R1050-R1120
__________________ Mvh.
Thomas
...det 'rør' på sig...
|
Til top |
|
|
jan_stevns Forum Bruger

Bruger siden: 16 December 2005 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 3852
|
Sendt: 25 Januar 2010 kl. 18:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis du har en Accuphase T-101 Tuner - skal du da have den tilhørende E-202 Forstærker

__________________ -Jan@tecdata.dk
..... en Rigtig Receiver vejer over 30 Kg
|
Til top |
|
|
Nightpuma Forum Bruger

|
Sendt: 25 Januar 2010 kl. 18:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
TMFH, tusen tak for s� mange konkrete anbefalinger. De skal jeg fordybe mig lidt i, s� vender jeg nok tilbage med flere spsm.
Jan_Stevns, jeg har tenkt p� E-202, men s� kom jeg til at tale med en passioneret Accuphase samler. Og da jeg spurte han om den modellen, sa han til mig at selv om han elsket Accuphase, s� mente han at den var noget bras. Derfor har jeg sl�et den fra mig.
Opdateret liste:
Kenwood Sansui Accuphase Luxman Marantz Pioneer
Puma
|
Til top |
|
|
jan_stevns Forum Bruger

|
Sendt: 25 Januar 2010 kl. 18:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Bras ? Du godeste - den mand har da knald i låget - jeg godt høre hans begrundelse :) - Men bevares - vi kan alle have en mening om tingene.
sammenlignet med meget andet jeg har haft, spiller den klasser bedre.
EDIT: De plejer at gå til gode priser, det gør bras næppe :)
|
Til top |
|
|
Nightpuma Forum Bruger

|
Sendt: 25 Januar 2010 kl. 19:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jan_Stevns, skulde gerne ønske han var her og kunde forklare hvad han mener. Han har ellers rigtig meget Accuphase udstyr fra gammelt til nyt, så jeg kan ikke helt se bort ifra hvad han sier. Jeg skal fyre af en mail og spørge om han vil deltage i tråden og uddybe. Det kunde jo været meget interessant.
Ellers skal du have tak for inspillet. Har du haft din E-202 lenge?
Asbjørn
|
Til top |
|
|
jan_stevns Forum Bruger

|
Sendt: 25 Januar 2010 kl. 21:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nightpuma skrev:
Jan_Stevns, skulde gerne ønske han var her og kunde forklare hvad han mener. Han har ellers rigtig meget Accuphase udstyr fra gammelt til nyt, så jeg kan ikke helt se bort ifra hvad han sier. Jeg skal fyre af en mail og spørge om han vil deltage i tråden og uddybe. Det kunde jo været meget interessant.
Asbjørn |
|
|
Nu skal dette ikke lyde som en reklame men :
Jeg undrer mig bare lidt over hvad der giver ham den opfattelse - jeg er selv fhv. radiomekanikker, og lydteknikker, så jeg har noget svært ved at se hvad der har givet ham den ide. Den er fuldt på højde med, hvis ikke bedre, end samtidens udstyr, som Sansui, Luxmann, Kenwood, Pioneer - og intet i opbygningen af den - måske lige på nær højttalerklemmerne - er af ringe kvalitet. Havde en fra 77 til 90, som alle årene kørte uden problemer, og fik så endeligt fundet en igen for et par år siden, der i dag skubber til et par tungtdrevne sataner af et par IMF TLS80 - selvfølgeligt kan man finde bedre udstyr, men jeg nyder at høre musikken strømme, det kan det sæt, på en temmeligt overbevisende måde. Ikke mange af tingene fra den grad, kan i samme grad flyde ud i et med tapetet, og lade musikken være det vigtigste
Lukker man øjnene glemmer man hurtigt hvor store de IMF'er i virkeligheden er.
|
Til top |
|
|
Nightpuma Forum Bruger

|
Sendt: 26 Januar 2010 kl. 07:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
jan_stevns skrev:
Nightpuma skrev:
Jan_Stevns, skulde gerne �nske han var her og kunde forklare hvad han mener. Han har ellers rigtig meget Accuphase udstyr fra gammelt til nyt, s� jeg kan ikke helt se bort ifra hvad han sier. Jeg skal fyre af en mail og sp�rge om han vil deltage i tr�den og uddybe. Det kunde jo v�ret meget interessant.
Asbj�rn |
|
|
Nu skal dette ikke lyde som en reklame men :
Jeg undrer mig bare lidt over hvad der giver ham den opfattelse - jeg er selv fhv. radiomekanikker, og lydteknikker, s� jeg har noget sv�rt ved at se hvad der har givet ham den ide. Den er fuldt p� h�jde med, hvis ikke bedre, end samtidens udstyr, som Sansui, Luxmann, Kenwood, Pioneer - og intet i opbygningen af den - m�ske lige p� n�r h�jttalerklemmerne - er af ringe kvalitet. Havde en fra 77 til 90, som alle �rene k�rte uden problemer, og fik s� endeligt fundet en igen for et par �r siden, der i dag skubber til et par tungtdrevne sataner af et par IMF TLS80 - selvf�lgeligt kan man finde bedre udstyr, men jeg nyder at h�re musikken str�mme, det kan det s�t, p� en temmeligt overbevisende m�de. Ikke mange af tingene fra den grad, kan i samme grad flyde ud i et med tapetet, og lade musikken v�re det vigtigste
Lukker man �jnene glemmer man hurtigt hvor store de IMF'er i virkeligheden er.
|
|
|
Hmm, jeg lytter  Og når jeg ser på min T-101 fra samme periode høres det meget merkelig ud at E-202 skulde være noget skrammel. Den er på listen  Kender du nogle af de andre integrerede Accuphase fra samme periode? Er det rådne ebler i kurven? Asbjørn
|
Til top |
|
|
edge Branchemedlem

Edge Audio Solutions
Bruger siden: 21 Februar 2009 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1203
|
Sendt: 26 Januar 2010 kl. 09:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Her er en side med en del af det grej du søger, som er blevet restureret af en MEGET omhyggelig mand! + Accuphase 202:
http://www.cdkands.com/index2.html __________________ Hilsen Flemming
EAS will rise again...
|
Til top |
|
|
Nightpuma Forum Bruger

|
Sendt: 26 Januar 2010 kl. 17:59 | IP-adresse registreret
|